Adoptera hund

Sv: Adoptera hund

Ingen fara, jag tog inte åt mig så häftigt. :D

Glad att du läste länkarna och att du förstår varför vi protesterade så häftigt. Vi kan bråka rätt häftigt här ibland men det slutar väl oftast med mer förståelse, men rätt ofta är det kattslagsmål in i det sista.

Tur man har slingor att skylla på när man är enträgen. :rofl:

Hihi, joo det gick rätt hett till ett tag tycker jag:angel::D

Jag har iaf lärt mig lite mer om debatt:D även om jag suger på det, nog därför jag är naturare & inte etikare:angel::p

*kl* När diskussionen ändå är igång, vad tycker ni om irländska hundar? Det påstås ju att Irland inte har några sjukdommar som inte redan finns i sverige.

Jag är själv sugen på en vuxen greyhound men omplaceringsmarknaden i Sverige är inte så stor så jag har börjat nosa på Irland. Såga mig gärna vid fotknölarna, bara ni förklarar varför:idea:

Såg nånstans att du letat i sverige... Har flera bekanta som tagit hundar härifrån:crazy:
Var bor du? Kolla in mellannorrland, för här verkar det drälla av avdankade kapplöpningshundar:)

Kolla in mellannorrland, för här verkar det drälla av avdankade kapplöpningshundar:)
Jag bor i Göteborg.
Hur kollar jag i mellannorrland då?;) Jag kollar dagligen på blocket och lite andra annonssiter och håller koll på vinthundklubbens hemsida mm.

Ska kolla med min fd arbetskompis! Hon har ganska nyligen tagit en.. Hon vet säkert vart man vänder sig:idea:

*KL* Hunden som beskrivs i den länkade artikeln i början, den som hade en smittsam tumör, var från Rumänien. Just i Rumänien och även inne i Bukarest finns väldigt mycket dvärgbandmasksmitta (rävens bandmask) denna är ofarlig för hunden men väldigt farlig för människan. Flera hundar som kommit in via en hjälporganisation har varit felaktigt avmaskade mot bandmask. Äggen som smittar människa och ger tumörliknande parasitcystor i levern, finns i hundens avföring samt på hela hundens päls. Att det slarvas med detta tycker jag är nog anledning att vara skeptisk till dessa importer. Jag anser att man skall hjälpa djuren på plats istället.

Finns massor av svenska hundar på tillexempel blocket som söker nya hem, söker själv efter en då en vi känner förlorade sin stora kärlek till hund i magcanser och han vill inte vara ensam längre. Tycker verkligen att det är en god gärning att ta över en redan svensk hund, varför göra det komplicerat då det kan vara okomplicerat och då man dessutom får en kontakt och träffar hunden innan man tar över den, :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
350
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Vi väger mellan att skaffa en svensk rasvalp och att adoptera en hund från utlandet. Är med i en FB-grupp som heter Ta mig hem-...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 859
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 776
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX