Sv: Adoptera hund
Men vilka hundar löper störst risk att dra med sig smitta? Hundar från seriösa kennlar eller gatuhundar? Det har sedan uppdagats att en del omplaceringsorganisationer fuskar med intyg så man ska inte vara helt säker på att den testade hunden är testad eller att testresultaten är korrekta.
Okej, nu får ni bromsa er lite.
För det första är riskerna för smitta väldigt små. ´De flesta sjukdomar drabbar den enskilda hunden och är bara smittsam under vissa förhållanden (exempelvis leichmania som smittar med sandmyggan som inte finns i Sverige)
Dessutom är det IMPORTreglerna ni borde vända er emot, ALLA hundar går igenom samma tester, gatuhundar som renrasiga importer.
dessutom så är det min ensak vilken hund jag väljer att hjälpa och varför, om alla som skriker högt över gatuhundar tog en svensk omplacering så kan vi snacka sedan.
I min familj har vi haft 6 svenska omplaceringar. 1 spansk.
Men vilka hundar löper störst risk att dra med sig smitta? Hundar från seriösa kennlar eller gatuhundar? Det har sedan uppdagats att en del omplaceringsorganisationer fuskar med intyg så man ska inte vara helt säker på att den testade hunden är testad eller att testresultaten är korrekta.