Abort eller inte!?

S

snurrig

Känner bara att jag måste skriva av mig, använder anonymt nick då jag inte vill att detta ska komma ut (ännu).
Fick för några dagar sen reda på att jag är gravid, detta var inte direkt planerat.
Nu står vi i valet och kvalet hur vi ska göra. Vi älskar varandra och ser en framtid ihop med barn och hela kittet men hade kanske inte riktigt tänk oss det än. Till saken hör att vi inte har varit tillsammans så länge och bor ännu inte ihop. Vi kommer att flytta ihop snart i en lägenhet som är tillräckligt stor för barn om det nu har någon betydelse :) Jag pluggar och har ett tag kvar innan jag är klar medans min pojkvän har arbete så ekonomin skulle funka. Det som oroar oss båda mest tror jag är att vi gör något förhastat i och med att vi inte varit tillsammans så länge. Det går ju att skaffa barn i framtiden när man har allt lite mer ordnat för sig och det är planerat.
Tankarna bara snurrar och jag vet att ni inte kan bestämma något åt oss men behöver skriva av mig lite.
Finns det någon risk att chansen att bli gravid minskar efter en abort?
Hur vet man egentligen vad som är rätt beslut, jag vet varken ut eller in just nu!

Sv: Abort eller inte!?

Visst finns det en risk att man inte blir gravid igen, men förutsatt att aborten går som det ska blir ärret lika stort som det blir efter en fullgången graviditet, dvs inte speciellt mycket mindre chans att kunna bli gravid igen. Risken att något går fel i en abort är väl inte heller så stor nu i våra tider, men detta får du läsa dig in mer på om det blir aktuellt.

Jag tycker ni ska prata om det båda två tillsammans (det kanske ni redan gjort iof) och sedan smälta det några dagar och bara fundera på hur ni vill göra. Ta inga beslut för fort utan fundera på hur ni vill göra.