Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!
Jag är egentligen inte speciellt snäll mot mig själv, eller jag är väl iom att jag ser problemet.
Men annars klankar jag lätt ner på mig själv
@pepp Du är så modig som vågar skriva om dina problem här, du vågar öppna dig. Försök sluta dricka ikväll och gå och lägg dig tidigt.
Finns det någon vän som kan ta hand om ditt bankkort som kan följa med och handla, men inte följa med till systemet?
Men du behöver inte dricka allt!Tack
Tyvärr inte, idag skulle jag till frisören efter jobbet och sen handla direkt efter det och då hamnade jag även på systemet
Alla mina vänner jobbar tyvärr längre än mig...
I morgon är en ny dag, Pepp. Häll ut det som blir över i vasken, diska och gör dig av med flaskorna och på't igen. Du är på väg!
Och du, du vet att det är okej att säga ifrån om vi peppar för mycket eller på fel sätt.
Blev illamående och kräktes. Körde det sista i slasken
Finns det någonting du sparar pengar till eller någonting du vill göra som du inte riktigt har råd med?Tack
Tyvärr inte, idag skulle jag till frisören efter jobbet och sen handla direkt efter det och då hamnade jag även på systemet
Finns det någonting du sparar pengar till eller någonting du vill göra som du inte riktigt har råd med?
I så fall föreslår jag att varje gång du får behovet av att gå in på Systembolaget tänk att du istället stoppar 300:- på ett konto som bara är till för den där roliga grejen. När du ser det kontot växa kommer du att bli mer och mer motiverad till att lägga in pengarna där istället för att dricka upp dem. För just nu dricker du ju upp dina pengar. Visserligen skapar det bra minnen att festa, men många gånger skapar det icke-minnen också eftersom man inte kommer ihåg det roliga man gjort. Tänk inte bara att du ska sluta dricka, för du behöver liksom ersätta det beteendet och de verktygen du har i alkoholen med någonting annat att fokusera på.
Vågar du verkligen det? Fett modigt! Det ger nog en och annan aha-upplevelse.Och har tänkt sammanställa och se vad jag la på alkohol förra månaden.
Vågar du verkligen det? Fett modigt! Det ger nog en och annan aha-upplevelse.
Du kanske kan ordna en spara-app (flera banker har såna) där du enkelt kan sätta in motsvarande summa som det du blir sugen på kostar när du blir sugen på det så får du en instant belöning i form av att du ser att sparandet växer.
Plus att du får en påminnelse om vad du faktiskt annars bara kastar bort! Då blir framstegen också mätbara i pengar och inte bara dagar.
Det är många som bryr sig om hur det går för dig, på en vecka har den här tråden fått över 12000 visningar. Det lär vara långt fler än de som skrivit som varit inne och läst alltså.
Starkt och bra att du vågar berätta att det blev ett återfall. Det är ett tecken på att du verkligen vill det här. Annars hade du ju bara kunnat mörka hur lätt som helst.
Jag är en av dem som bara läst hittills. Du är så fantastisk som tar tag i det här @pepp . Jag vet hur svårt det är att bryta ett beroende, speciellt ett så normaliserat som ändå alkohol är. Du är inspirerande!