Du är så modig Pepp, och vad jag läst av dig på buke verkar du vara en fantastisk person. Hoppas och tror att du ska fixa det här!
Min nuvarande partner är drogfri sen många år. Det som fungerade för honom var AA och tolvstegsprogram, efter att flera gånger misslyckats med att försöka sluta på egen hand. Personligen tycker jag det är väldigt skönt att han inte dricker - inte för att jag ogillar alkohol, utan tvärtom, jag gillar berusning, och alkoholen har haft alltför mycket fokus i många av mina tidigare dejthistorier/relationer, för att jag (och ofta även min partner) hängt upp mig på att det behövs för fulländat mysigt häng och känslan av att vara ledig. Men det gör ju inte det, det är ofta bara en jobbig stress kring det, och sen blev det kanske återigen en onödig öl för mycket som är irriterande i efterhand.
Du är så långt ifrån ensam i att ha ett mer eller mindre komplicerat förhållande till den där drogen. Jag ser det hos mig och jag ser det hos jättemånga runtomkring. Men mycket få vågar erkänna det så som du gör nu, du är tuff och cool!