AA möten. Hur går dom till?

Ja, det är ”lustigt” att det är så himla lätt som det är att få tag på drogen alkohol, som förstör för så många medmänniskor. Öppet 6 dagar i veckan, från förmiddag till sen kväll.
Fast å andra sidan är det väldigt lätt att få tag på alla typer av droger dygnet runt. Vet man bara vart man ska ta vägen är det ju plättlätt. Systembolaget i Sverige har ju ändå sina stängningstider, "värre" är det ju i resten av världen där man köper alkoholen på Ica.
 
Nu ska jag föra över 1800 kr från lönekonto till ett annat och döpa det till nåt vettigt!
Heja dig! 💪

Och börjar du nalla på de där pengarna var en månad för länge för att palla trycket, och då går det ju att dela upp det. Antingen dag för dag eller vecka för vecka. 450:-/veckan funkar ju också, eller så skickar du 100:-/dagen för varje dag du klarar. Det där kontot kommer att stiga så djävla fint.

Börjar du nalla av de pengarna rent generellt för att köpa alkohol satsa på någonting annat, tex aktier. Köper du stabila utdelningsaktier och fortsätter spara ca 2000:-/månaden kommer du inom kort ha en betydligt bättre summa.

Ha siktet på målet! Det är målet som är viktigt. Härda ut genom dagarna, ta en dag i taget och sikta på målet.
 
Heja dig! 💪

Och börjar du nalla på de där pengarna var en månad för länge för att palla trycket, och då går det ju att dela upp det. Antingen dag för dag eller vecka för vecka. 450:-/veckan funkar ju också, eller så skickar du 100:-/dagen för varje dag du klarar. Det där kontot kommer att stiga så djävla fint.

Börjar du nalla av de pengarna rent generellt för att köpa alkohol satsa på någonting annat, tex aktier. Köper du stabila utdelningsaktier och fortsätter spara ca 2000:-/månaden kommer du inom kort ha en betydligt bättre summa.

Ha siktet på målet! Det är målet som är viktigt. Härda ut genom dagarna, ta en dag i taget och sikta på målet.

Detta är ett bra tips tycker jag.

Skapa ett konto på tex Avanza, kör månadsspar och autogenerera en långsiktsportfölj med fonder med medel/låg-risk (eller utdelningsaktier som sagt) på typ 20-årshorisont. Sen glömmer du den i 20 år. Kommer oavsett bli en trevlig summa till slut som kommer till bra nytta när du blir lite äldre :)
 
Fast å andra sidan är det väldigt lätt att få tag på alla typer av droger dygnet runt. Vet man bara vart man ska ta vägen är det ju plättlätt. Systembolaget i Sverige har ju ändå sina stängningstider, "värre" är det ju i resten av världen där man köper alkoholen på Ica.

Det är det säkert, men har man inga sånna kontakter så är det såklart svårare. Jag känner ingen som håller på med droger, så för mig är det betydligt lättare att svänga förbi på bolaget än att köpa droger på gatan.

Det är dock som du säger, skönt iallafall att det inte står på butikshyllorna som har öppet 7-23, 7 dagar i veckan.
 
Jag känner ingen som håller på med droger, så för mig är det betydligt lättare att svänga förbi på bolaget än att köpa droger på gatan.
Jag som jobbar med missbrukare kan garantera dig att du känner någon som håller på med droger. Personen är bara bättre på att gömma det för dig än vad du tror. Droger är väldigt stigmatiserat så det är ju inget man pratar med oinvigda om, speciellt inte om man inte vill bli dömd och förlora en massa vänner.

Mååååånga fler än man tror partyknarkar. De är inga missbrukare, men absolut brukare.
 
Jag som jobbar med missbrukare kan garantera dig att du känner någon som håller på med droger. Personen är bara bättre på att gömma det för dig än vad du tror. Droger är väldigt stigmatiserat så det är ju inget man pratar med oinvigda om, speciellt inte om man inte vill bli dömd och förlora en massa vänner.

Mååååånga fler än man tror partyknarkar. De är inga missbrukare, men absolut brukare.

Det här kan jag verkligen hålla med om. Umgicks med sånt folk tidigare, utifrån sett hade man aldrig kunnat ana att det togs droger.

Men ja, det hände varje helg och ibland under veckor också.
 
Ja, det är ”lustigt” att det är så himla lätt som det är att få tag på drogen alkohol, som förstör för så många medmänniskor. Öppet 6 dagar i veckan, från förmiddag till sen kväll.
Fast det är ännu lättare att få tag i cigaretter, som ju också fördärvar väldigt mycket. Eller för att inte tala om mat, i fall du lider av ett matmissbruk..... Mat finns överallt, i överflöd.
 
Jag som jobbar med missbrukare kan garantera dig att du känner någon som håller på med droger. Personen är bara bättre på att gömma det för dig än vad du tror. Droger är väldigt stigmatiserat så det är ju inget man pratar med oinvigda om, speciellt inte om man inte vill bli dömd och förlora en massa vänner.

Mååååånga fler än man tror partyknarkar. De är inga missbrukare, men absolut brukare.
Instämmer helt. Ingen jag känner som brukar droger är det minsta "pundig", vare sig till sätt eller utseende. Det är snarare ambitiösa, sociala människor med bra jobb och boenden, helt vanliga människor, både killar & tjejer.
 
Det är det säkert, men har man inga sånna kontakter så är det såklart svårare. Jag känner ingen som håller på med droger, så för mig är det betydligt lättare att svänga förbi på bolaget än att köpa droger på gatan.

Det är dock som du säger, skönt iallafall att det inte står på butikshyllorna som har öppet 7-23, 7 dagar i veckan.

Jag tror nog trots allt att du tillhör den extrema majoritet som känner sig mer bekväm med att handla legalt på systemet, än att söka upp en langare via ev brukande vänner för att köpa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 877
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 865
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp