Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eh oj. Typ allt möjligt. Några är pt, säljare, lastbilschaffis, tatuerare, sjukgymnast. Några pluggar, jurist och socionom bland annat så det är ju väldigt olika.Jävlar vad tidigt. Jag tycker förvisso 26 är jättetidigt också för att skaffa barn men 22? Jisses alltså.
Vilka olika världar man lever i alltså. Vad gör 22-åringarna som är föräldrar? Alltså vad för typ av jobb har dina vänner som skaffar barn så tidigt?
Vad gör 22-åringarna som är föräldrar? Alltså vad för typ av jobb har dina vänner som skaffar barn så tidigt?
+ alla andra som svarat.Syrran var 22 när hon fick sitt första barn och då var hon färdig lärare.
+ alla andra som svarat.
Jag är mest nyfiken på vad det är för människor som väljer att skaffa barn så tidigt, något som vi liksom gått ifrån mer och mer här i Sverige. Onödig fråga att ställa dock eftersom det inte säger nåt om gruppen i stort.
För mig känns det bara så otroligt främmande att skaffa barn när man är 22. Jag kan inte på nåt vis förstå varför man väljer att göra det.
+ alla andra som svarat.
Jag är mest nyfiken på vad det är för människor som väljer att skaffa barn så tidigt, något som vi liksom gått ifrån mer och mer här i Sverige. Onödig fråga att ställa dock eftersom det inte säger nåt om gruppen i stort.
För mig känns det bara så otroligt främmande att skaffa barn när man är 22. Jag kan inte på nåt vis förstå varför man väljer att göra det.
Fast det tror jag inte är hela svaret, det kan det inte vara. Finns massa människor som är i en relation och som gillar ungar men ändå inte skaffar barn så tidigt. Jag är otroligt tacksam att jag till exempel inte gjorde det, trots att jag väldigt gärna vill ha barn och hade en partner vid 22 års ålder.Man gillar väl barn antar jag och är i en relation.
Fast nä, som du säger kan det knappast ha med det att göra. Massa människor flyttar ju hemifrån utan att skaffa barn direkt liksom.Först tänkte jag att det kanske hade något att göra att jag kommer från en Stockholmsförort där föräldrarna har råd att köpa en lägenhet till sina barn, vilket ju gör att man kunnat flytta hemifrån.
Tja människor som vill ha barn?+ alla andra som svarat.
Hur menar du?Om 90-talister skaffar barn tidigt måste det ha att göra med nån sorts feministisk backlash eller nåt att göra. Kan inte se vad annars det skulle bero på.
Om 90-talister skaffar barn tidigt måste det ha att göra med nån sorts feministisk backlash eller nåt att göra. Kan inte se vad annars det skulle bero på.
Om 90-talister skaffar barn tidigt måste det ha att göra med nån sorts feministisk backlash eller nåt att göra. Kan inte se vad annars det skulle bero på.
Och här är det generellt universitetsstudenterna som skaffar barn tidigt. Men mannen brukar ha ett jobb ja.De i min närhet som har skaffat barn i ung ålder (18-23 år) är de par där mannen jobbar heltid (inom "arbetaryrken) och där kvinnan jobbar deltid eller inte alls. Alltså relationer där uppdelning av arbete och hushåll är väldigt traditionellt.
I de relationer där kvinnan studerar eller arbetar heltid finns inte några barn.
Inget fel i att skaffa barn ung, men jag själv hade aldrig vågat skaffa barn utan utbildning eller arbete i sikte.
Det är den som har sett till att vi kan skaffa barn utan att behöva sluta studera eller arbeta, så jag tror den är otroligt positiv för befolkningmängden. Om vi jämför med länder som tex italien där kvinnorna får gå hem vid barnafödande och de därför har väldigt låga siffror på nya barnVad har feminism med att skaffa barn att göra?
Och här är det generellt universitetsstudenterna som skaffar barn tidigt. Men mannen brukar ha ett jobb ja.
I dagens sverige går det utmärkt att skaffa barn och studera, är inte 50-talet vi lever på.
Personligen tror jag det är bättre att ta småbarnstiden under studieåren då man generellt har det friare och mera tid än när man är ute i arbetslivet.
Och här är det generellt universitetsstudenterna som skaffar barn tidigt. Men mannen brukar ha ett jobb ja.
I dagens sverige går det utmärkt att skaffa barn och studera, är inte 50-talet vi lever på.
Personligen tror jag det är bättre att ta småbarnstiden under studieåren då man generellt har det friare och mera tid än när man är ute i arbetslivet.
Det är den som har sett till att vi kan skaffa barn utan att behöva sluta studera eller arbeta, så jag tror den är otroligt positiv för befolkningmängden. Om vi jämför med länder som tex italien där kvinnorna får gå hem vid barnafödande och de därför har väldigt låga siffror på nya barn