Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Just det, hon har fått sin boll nu också.

kill_ball_by_eldfuxen-d5956dp.jpg

whoho_by_eldfuxen-d5956kz.jpg

123_by_eldfuxen-d5956od.jpg

swansong_by_eldfuxen-d5956r4.jpg

tbfp_by_eldfuxen-d5956tz.jpg

kill_ball_ii_by_eldfuxen-d5956wd.jpg

Hon är underbar Charlottee! :love:

Nej, alltså Om hon aldrig kommer att bli bra från sin senskada så funderar jag på att betäcka henne igen, för
hon mår inte bra av att bara gå och inte göra något. Men jag kan egentligen inte ha tre hästar.

Aliah, Mycket näpen, är det en arab?

:D jag sa samma sak förut.. tre hästar är en för mkt! Och nu står jag här med tre.
Men så har jag ju problem med att bestämma vem/vilka jag ska behålla också:(
Det optimala vore ju att låna ut solette till avel och följa unghästarna några år för att sedan bestämma. Herregud det är ju som att välja bort ett av sina barn:eek: nästan..

:rofl:
Åhh gräddnos verkar verkligen uppskatta sin boll!!! Jätteroliga bilder:love:

Var köpte du den och vad kostade kalaset?

..undrar om Hollie som också är ensam skulle ha nöje av en sådan kul boll.

Jag har väl tiden, men dom kostar ju en massa pengar. ;)

I början var den konstig. Men jag lät dom ha den i boxen i någon vecka när dom var inne.
Stella är ju stencool och jag kan slänga den på henne utan att hon bryr sig.

Sen så rullade jag runt den i hagen och då började Grädde följa efter den och idag var den ganska skoj. :)
Det brukar ta ett tag innan dom lär sig.

Den kostad runt 300 kr, sök på hästboll på google!

Glömde att svara ang. det andra fölet, han mår bra och går på stort bete med sin plastmamma. :)

Förövrigt, Imorgon blir det vaccinering mot botulism och på tisdag blir hovslagaren som kommer.

(Hon är 102 cm hög bak och 95 cm fram. Dragster much!?)

Senast ändrad:

+ aliah : kul att se bilde på era fina flickor :love:
Hur är det för er med avelsfunderingar? Är ni avelsnördiga som några av oss andra här i tråden?:angel:

Och även ni andra med stoföl - spekulerar ni något om betäckningar? :p

Hon är en riktig tjej, min lilla loppa. :)
Jag har inte varit någon avelsnörd innan, men jag har märkt att det passar mig utmärkt då jag tröttnat lite på att rida "färdiga" hästar. Jag älskar att bara gå i stallet och mocka, pyssla, ta hand om mamma häst och se till att den lilla mår bra.

Tyvärr får jag inte sålt någon. Det ser ut som jag står med både ettåringen till hösten och mammahäst+ stoföl(dessutom tre ridhästar utöver dessa) så jag har ingen möjlighet att betäcka. Dessutom ska mammahäst få vila från föl ett år. Tanken är att börja rida henne lite smått.
Men kanske har allt ordnat sig tills nästa år och jag kan betäcka då. Vi får se.:d
Har ju lust att leta upp en riktig topphingst att lägga på henne för att behålla avkomman.:D

Gud vad hon är söt :)

JennyJenny: Meciliah är min första egna uppfödning så det ska bli jätteintressant att följa med och se hur hon utvecklas. Kommer inte att sälja denna flicka i första hand.. Jag är jätteintresserad av arabavel så lillan ska väl nog betäckas i framtiden. Sitter redan och dreglar över alternativ :D
I år har jag dock inte någon möjlighet att betäcka om mammahäst, men i nästa år är nog planen att både mammahäst samt Meciliahs fyraåriga halvsyster Minna ska få åka till någon hingst.
Jag tycker om att hålla på med unghästar, de är så oförstörda :)

Senast ändrad:

Jaha.

Idag var veterinären ute och kollade om Stella var halt. Det var hon inte.

Så då kunde dom få gå ut i en lite större hage, även om inte senskadan är läkt, och Stella brukar aldrig springa i hagen.
Dom har inget gräs kvar i sin gamla hage och den nya ligger avsides och lugnt till.

Fixade staketet. Släppte ut. Både fölis och Stella var nöjda och betade. Sen så får Stella höra en annan häst och skymtar den långt borta.
Då blir hon helt galen och skall skydda fölet och tokskenar för att komma bort från den andra hästen som står i sin hage som ligger på andra
sidan vägen och hästen står runt 200 meter in i sin hage och äter.

Stella skenar runt med ungen på släp, in i buskar, ut i sjön.

Jag fick dock tag på henne fort och in i stallet för att kyla benet i 40 minuter med kallt vatten.

Jävla helvetes skit. Fuck my life. Jag känner mig som världens mest oansvariga människa. Ungen mår bra
och Stella var inte ett dugg halt när hon sprang men nu har väl allt gått upp igen och lär väl inte läka ihop. :cry:

Lasta inte dig själv, hur skulle du kunna förutsäga att ditt sto skulle reagera så starkt bara för att hon hörde en häst gnägga flera hundra meter bort? Jag håller tummarna för att det gick bra ändå, du gjorde iaf precis rätt så chansen för att det gick bra lär ju vara rätt god.

*KL*

Någon här som har föl som fått en boll efter naveln? *svårt förklara* Men där navelsträngen varit har det blivit en tennisboll i storlek av en boll. Ser ut som en pungkula :o Veterinären kommer ut idag för besikta mitt kallblod och ge spruta åt cobarna så hon ska kika på det men jag tänkte om fler fått detta? Vare sig jag eller gårdsägaren har varit med om detta förut.

*KL*

Någon här som har föl som fått en boll efter naveln? *svårt förklara* Men där navelsträngen varit har det blivit en tennisboll i storlek av en boll. Ser ut som en pungkula :o Veterinären kommer ut idag för besikta mitt kallblod och ge spruta åt cobarna så hon ska kika på det men jag tänkte om fler fått detta? Vare sig jag eller gårdsägaren har varit med om detta förut.

Jag hade det på min fölis förra året upp kom efter 23 dagar efter att han föddes det visade sig vara en inflammation så vi fick skära upp och spruta rent och ge penecillin och fortsätta skölja ur i flera dygn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix