Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Hon blev verkligen helt galen. Aldrig varit med om ett sto som är så extremt överbeskyddande mot sin unge.

Nu har jag kylt och kylt och kylt och kylt. Lillbebis får lära sig att stå uppbunden, bli ryktad och lyfta på fötter
när mamma sitter fast. När vi är klara med det så brukar jag slänga ut lite fölpellets på golvet som hon får gå
och leta efter med största förtjusning. Hon är lättroad i alla fall.

Tack för era svar. Får se vad veterinären säger. För det är en stor boll :o Jävla julgranskula i storlek! Så får se vad veterinären säger :)

IronWill: Inte ditt fel att Stella agerade sådär. Kan man inte veta innan. Du gjorde vad du kunde för dina hästar skulle få en bra hage.
Hoppas hon kryar på sig snabbt

Ungefär så var min reaktion efter att jag svurit så högt att halva Sverige måste ha hört.

Så dumt. Men hon brukar ju aldrig springa i hagen när hon får vara själv och speciellt inte när hon har gräs.

Men för att återgå till tråden.

Bebis är som sagt 8 cm högre i rumpan, men nu börjar hon se lite normal ut igen. :)
Hon har faktiskt börjat visa lite trav nu!

stellaria_ii_by_eldfuxen-d59dotp.jpg

stellar_by_eldfuxen-d59dps4.jpg

Senast ändrad:

Tack Yttik! Vad snällt sagt.

Jag håller tummen för att det går lätt att fixa till på din unge. Bråck kan ju om jag förstått det rätt växa bort.
Mitt föl hade en boll-likande svullnad tidigare men den växte bort helt.

Inte snällt utan ärligt. Man gör det bästa för sina hästar men ibland blir det fel. Inte med flit utan för något händer man inte kan förutspå. Vi är inte tankeläsare. Hade jag varit det hade jag inte haft hjärnskakning nu :p Då hade jag vetat om att F skulle svänga huvudet åt sidan och knocka mig med sin tjocka skalle :)

De är fan inte kul :o Att en huvudsmäll kan kännas så mycket. Var hennes ganash som slog mig på tinningen. Tack.

Känner mig supernöjd med årets "skörd" på tre fina föl! Var länge sen det sprang så många småknattar här, har nämligen två inackorderade mammor med föl också, så fem battingar far runt i hagarna!

Måste presentera!:D

Först ut kom KE Pasja (Glaz- Plannja) som nu är tre och en halv månad.
Hon ska stanna här och bli nästa avelssto.
557893_449674221730813_920088200_n.jpg

Sedan kom KE Neo (JB Ffenix- TA Neva) med sitt blåa öga, charmigast i stallet, å vilken liten goding! Tyvärr skriker förnuft och ekonomi att han måste säljas, så han är till salu ...:crazy:
376306_449727691725466_1330463331_n.jpg

Och sist lilla Eliza Day (Classic Charlie- Exelencja) som är så VACKER och ser så ljuv ut. Vet inte riktigt hur vi ska göra med henne, men hon säljs inte i första taget i alla fall.
481964_444071248957777_1554359140_n.jpg

Mina tre babysar, så olika personligheter och så underbara!:love:

Finfina föl alla tre..
Lilla Eliza day är min absoluta favorit, hon är så sööt :) alltid lika tråkigt då man inte kan behålla allt.. önskar att vi också hade samma möjlighet att ha flera föl hemma på samma gång, men vem vet kanske om något år.. :)

Grädde börjar ju bli riktigt läcker!:laugh: Påminner inte hennes hals väldigt mycket om hennes pappas? (Säger jag som bara sett någon enstaka bild på hingsten i fråga:angel::D)

Du hon är fan pantad :rofl: Fölet följer inte henne utan hon springer efter honom som en huvudlös kyckling haha :p Istället för att ropa på fölet får hon panik och ska springa efter.. och man håller inte i en dunderhäst av henne storlek då :o Så ska man gå med dem tar man fölet och går så går mamma efter ;) Vi skojade om visa dem och ha mamma lös och springa med fölet :D

Just ja.. bild på minstingen har vi aldrig lagt in:

799431.jpg

Amelia Airheart :) (Döpt efter Amelia Erhart)

Men typ.. bästa är att hon kliar sig på honom hela tiden med:rofl: så han druttar omkull när hennes stora huvud buffar och kliar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII