Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

*kl* här har mamma häst + Lillprinsen kommit hem efter 10 dagar på bortaplan, mamma häst har blivit inseminerad med ridponnyhingsten Claudius RP 176. :bump: bägge 2 har skött sig bra, och prinsen har charmat alla som har träffar honom, extra kul att ena hingstägaren tyckte att han var fin också :D. Så nu får man hoppas att han kan bli såld till vintern, och att mamma häst ger oss ett friskt stoföl i mitten på juni nästa år :love:. Blir att åka tillbaka på 17: dygns koll runt 14:e aug.,då har han fått åka transport 3 ggr redan, och han blir bara duktigare för varje gång, han behöver bara lite tänke tid,sedan löser han det :laugh:

*kl*
Vill allt som jag, så har jag med en lite 12:a hemma till våren när han lämnar mamma. Vill ha något lite större än miniatyrerna med så vi kan tävla lite i framtiden. Vågar inte säga mer för ens jag prata med uppfödaren, men fått svar på mail att han finns kvar och hon tyckte det lät super som jag hade att erbjuda iaf :D

Hmm.. Bilder ja.. har lite bilder. Men inga bra nya *slarv*

Får fota gänget idag så får ni färska bilder :)

Hälge fick i alla fall hippotrim för sin "tennisboll". Hon ville inte skära bort den utan se om den går ner av sig själv. Hon sa att den kändes lös och vätskefylld och inte så att naveln går in i den utan bara en lös svullnad. Han skötte sig så fint både när hon stack och tog blodprov samt gav första sprutan. Vi valde dock pasta, lättare för oss att ge. Vi stod på betet och han var en :love:.. matte stolt över sin stora lurv! Vi ska bara hålla lite koll så han inte utvecklar feber mm men hittills har han varit pigg och kry så hon tror inte det är så allvarligt

*kl*
Vill allt som jag, så har jag med en lite 12:a hemma till våren när han lämnar mamma. Vill ha något lite större än miniatyrerna med så vi kan tävla lite i framtiden. Vågar inte säga mer för ens jag prata med uppfödaren, men fått svar på mail att han finns kvar och hon tyckte det lät super som jag hade att erbjuda iaf :D

Vad kul! Hoppas allt går bra med det :D Vad är det för ras som den till-tänkta är?

*kl* Man blir ju klart bebissjuk av denna tråd. Massor med fina fölisar.

Orions uttryck är helt ljuvligt! Så vacker!

Frans ser så bedårande ut att man smälter.

Gräddes race är obetalbara, man bara ler!

Ett russ :D Så inte någon stor sak så men mot lilla Ove på 75 cm så blir den gigantisk XD Pratat med uppfödaren idag och det lutar mot att det blir av. Hon skulle skicka lite bilder på honom så jag får se hur han ser ut :)

KL

Sitter här och lapar i mig utav alla era föl, längtar tills jag tar hem sto+föl (efter 45 dygns dräktighet om lite mindre än 4 veckor(förhoppnignsvis)).
Men kan bjuda på bilder somjag tagit de två ggr jag varit där och kikat på underverket som föddes 10 juli
Hava (e. Magic Sar-Kahli u. Heze / Glaz

ca 15 timmar gammal
531526_10150938725016461_783487055_n.jpg

530033_10150938729091461_728894598_n.jpg

12 dygn gammal
391184_10150941435336461_1649266374_n.jpg

417462_10150941440716461_1445637755_n.jpg

Synd på "skräpet" i bakgrunden bara :grin:

532562_3614514287611_1530429564_n.jpg

Denna har Mia Zatterström tagit och det är jag som står och älskar min lilla Heze i bakgrunden

*kl*

Fölen växer och frodas! Det inser jag inte minst när jag kikar in i denna tråd. Härliga ungar:love:

Grabbarna är hemma är drygt 2 månader nu och ser ut så här
By Mercy's (Bellagio- Don Primero- Magritte- Stratos**) bild är tagen den 26/7:
DSC_0266.jpg

Anschütz (Ampére- Bayron- Chirlon- Torbolt) fastnade på linsen idag:
DSC_0283.jpg

Vad fina alla fölisar är! :)
busigdemon: Vad fin hon verkar vara! Väldigt högställd också, snyggt!

Krisse: Vilka stiliga grabbar! :D

Själv var vi ute vid min dåre :love: Vi provade att ställa upp och försöka att se lite fina ut vilket faktiskt gick helt okej :) Nu börjar han också växa ikapp baken och förhoppningsvis så kommer det fortsätta så tills fölpremieringen så att han kan visa lite gångarter. Vi konstaterade dock att han är en stor kille (inte för att vi inte vetat det sen tidigare) är med säkerhet över 130 cm i manken och då fortfarande högre i bakkärran :D, inte så dåligt för en två månader och en veckas gammal sork.

Chicago Fire e.Chirlon u.e Briar
chicago_fire-tva_manader_002_501938929606ee5f0000024f.jpg

Självklart skulle jag ju lyckas och stå på fel sida om honom när han stod snyggt...
chicago_fire-tva_manader_071_50193aa5ddf2b3046d000007.jpg

Hmm.. Bilder ja.. har lite bilder. Men inga bra nya *slarv*

Får fota gänget idag så får ni färska bilder :)

Hälge fick i alla fall hippotrim för sin "tennisboll". Hon ville inte skära bort den utan se om den går ner av sig själv. Hon sa att den kändes lös och vätskefylld och inte så att naveln går in i den utan bara en lös svullnad. Han skötte sig så fint både när hon stack och tog blodprov samt gav första sprutan. Vi valde dock pasta, lättare för oss att ge. Vi stod på betet och han var en :love:.. matte stolt över sin stora lurv! Vi ska bara hålla lite koll så han inte utvecklar feber mm men hittills har han varit pigg och kry så hon tror inte det är så allvarligt

Så skönt att det inte var állvarligt :)
oj vad fnissade åt din film där stoet gick och puttade på :D

Nougat: skönt när de små blir introducerade till att åka släp på sånt bra sätt.

Busig demon: hava är så vacker!:love:

Neverinmufoot: oj, han är verkligen stor, men flott. Var ska du visa honom?

Någon här i tråden som ska visa på Plönninge till nästa helg?

Ett mycket imponerande föl, han må vara en dåre, men här finns det pondus och hingstkaraktär redan. :love:
Beroende på korrekthet och stam i övrigt, skulle detta kunna var ett hingstämne. Skulle vara fint med en Chirlon-son sent omsider.

Den som möjligen kan matcha detta i 12ornas tråd är Grädde.:devil:

Ett mycket imponerande föl, han må vara en dåre, men här finns det pondus och hingstkaraktär redan. :love:
Beroende på korrekthet och stam i övrigt, skulle detta kunna var ett hingstämne. Skulle vara fint med en Chirlon-son sent omsider.

:rofl::rofl:

+1 på båda kommentarerna :D

jennyjenny: Visst är han! :) Vi ska visa i Sjonhem på Gotland, kommer bli kul att få se några föl "live" :D.

Dark Ronald: Tack! :) Jo vi hoppas på att han skulle kunna bli något, det skulle vara kul att få en godkänd Chirlon-son, han är ju som sagt inte ung längre och har inte så många avkommor här i Sverige.
:D Absolut, det låter som en riktig match! :laugh:

Underbar! Vilka ben och vilken hals! :love:

Neverinmyfoot, Wow, Jäklar i havet vad snygg han är! Ser ut att bli mörk också. :d

Dark Ronald, :rofl: Ja visst skulle hon ha varit ett hingstföl. :devil:

Hon har väl sin mor att brås på, hon har aldrig varit speciellt feminim.

dragon_by_eldfuxen-d59k0ii.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård