Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Är ni inte oroliga för säkerhetsrisken med såna bollar? räcker med att en hov sätts på bollen och den rullar undan, så har man skaffat sig en fin hovledsvrickning. tex.

Heh tog i förrgår men de blev inte bra så ska fota i helgen nya. De jag tog blev så suddiga :rofl:

Har man sett hingstungar leka känns ett stoföl med boll inte så farligt alls.
bollen är väldigt lätt, troligen för att de inte ska kunna ställa sig mot/på den.

Jag har sett dem vräka sig på bollen som sen gör en knyck och studsar undan. Hästar är så bra att ta hål på sig själva på egen hand, så en boll är inget jag personligen skulle vilja använda, men visst, skada sig kan de ju göra på det mesta, därav argumentet, - känns onödigt om det inte är nödvändigt s.a.s

Jag är mer orolig över att min unge inte får leka och bygga upp sig i kuperade hagar med kompisar.

Att behandla föl som porslin leder aldrig till något gott. Då får man en häst som vrickar sig bara den går över en sten.

Men det kanske helt klart är bättre att inte ens ha dom ute, dom kan ju skada sig.

Senast ändrad:

Är ni inte oroliga för säkerhetsrisken med såna bollar? räcker med att en hov sätts på bollen och den rullar undan, så har man skaffat sig en fin hovledsvrickning. tex.

Nej jag är inte orolig. Jag har sett hästar skada sig när man aldrig skulle tro att det kunde vara möjligt, där man försökt undanröja all skaderisk, men ändå lyckas dom.

Mitt föl är också ensam och jag vill ge henne de bästa förutsättningarna jag kan och bollen kan vara ett plus om hon väljer att använda den.

Däremot kan jag ibland hålla för ögonen när ettårshingstarna leker! Där kan vi snacka skaderisk! Men dom behöver det.

Jag har redan svarat på frågan och skrivit att givetvis gör alla som de vill. så behöver ingen störa sig :cool:

Jo du verkar störa dig en hel del eftersom du kommer med ett spydigt svar på min fråga om huruvida de inte ska ut ö.h.t. så lägg ner nu, jag ställde en fråga och är svaret på den frågan nej ni oroar er inte så är det bra med det eller hur?

Fina och härliga bilder ni allihopa bjuder på :) Tyvärr kan jag inte själv bjuda på några nya bilder för tillfället, har nämligen lyckats slarva bort kameran. Hursomhellst mår både Mammahäst och lillprinsessan prima. Önskar bara att jag kunde ge henne möjlighet att ha någon lekkompis, eftersom hon har hur mycket energi som hellst och mammahäst är minsann inte den busigaste mamman i världen..
Hur tidigt har ni satt igång era ston efter att de fölat?

Fast då ska du nog läsa ditt första svar igen där du skriver att de kommer skada sig. Det var ingen fråga utan ren kritik eller hur?

Nånstans är det som IW skriver, man får väga nack och fördelar mot varandra. Vissa släpper ihop hästar friskt, vissa släpper föl i steniga hagar, andra har bollar.

Nä faktiskt inte Ponte, det var en reflektion och en fråga om man inte var orolig för skador. Varken mer eller mindre.

Ärligt? Känns det som mitt svar skulle vara relevant? Knappast eller hur, eftersom ni inte gillade att jag ö.h.t ställde en enkel fråga om skaderisk?

Ja, varför inte? Jag tror flera tog din fråga som ett konstaterande, ett dömande. Inte konstigt att man tar illa upp. Var det ett missförstånd så är det ju jättebra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård