Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Jag blir tokig! Veterinären framhärdar att axilur var receptfritt. Skumt tyckte jag men hon var envis. Ja jag tänkte väl att jag inte hängt med i övrigt då jag gick till Apoteket som suckade över mig. Klart det fortfarande inte går att köpa receptfritt. Jomenserru det här går ju bra....
Nu får jag inte tag på någon som är på plats för att faxa ett recept. Så min lilla skabbhäst får väl vänta till efter helgen. Tack för det!:grin:

Kl

Har man problem med att få ut avmaskning och krånglig veterinär vil jag tipsa om att ringa apovet. Det är ett apotek för djur på nätet med en kunnig veterinär som man får prata med. Jagat provade i våras och en dag senare trillade avmaskning ned i brevlådan.

Så smidigt!

KL.
En film på Hollie från idag, nu kommer traven!! Mammahäst ville bara jogga dock.. lite grästrött?:D

http://www.youtube.com/watch?v=DIa-jDfMpBs&feature=autoshare

...och en bild (se även storebror fuxen i hagen över)
561090_10150970092441344_1543054010_n.jpg

..och jag vet.. inte så glamoröst med flugtäcket på kanske:o

Hon är himla fin, men jisses vad stor hon är! Hon kommer att bli en rejäl donna den där!

+ Quickstep

Tack!!

Ja hon är en jätte!

Solettes mamma lämnade 2 jättebarn och resten mindre (runt 165) varav solette är en av jättebarnen. Hennes helsyster är ca 163 vad jag minns. Så oavsett hingstval verkar det kunna gå åt vilket håll som helst.
Hingstfölet från förra året var inte stor som föl men har börjat växa nu istället, tror dock inte han blir någon jätte:)

Kl

Har man problem med att få ut avmaskning och krånglig veterinär vil jag tipsa om att ringa apovet. Det är ett apotek för djur på nätet med en kunnig veterinär som man får prata med. Jagat provade i våras och en dag senare trillade avmaskning ned i brevlådan.

Så smidigt!

Kanonbra tips!:bow:

Charlottee : så himla kul det är att se film på hollie. Ja, hon blir ju ingen liten häst, men snygg! Dessutom en härlig trav :)

Nomnomnom! :love: SHIT vad hon påminner mig om hennes halvbror här hemma! Helt galet! Ser kanonfin ut! :laugh: Fast mycket större än vad Kaptenen var som bebis. :D

+jennyjenny

Tack!!! Jag hoppas väl lite på att även om hon blir stor så kanske inte tung. Finns ju xx nära i stammen på pappas sida:)

Maja, jag har koll på kaptenen tycker han är jättefin!;) ser också likheten mellan dom.

..nu sitter jag här och spånar på framtida hingstval till Hollie:eek: avelsnörd or what?:D

Och jag funderar också på betäckning 2015 eller nåt. Jag får väl rikta in mig på en hingst som ger lite storlek gissar jag ;)

Iw: spännande! det där låter som några gulingar?. Känner att jag måste googla på det. Kan inte hjälpa det men jag skulle så gärna vilja ha en guling i mitt stall.

Charlottee: vilka hingstar är du inne på? Jag är så nyfiken ;)

Nej då, jag planerar att betäcka Grädde med Caramel FH eller kanske FS Golden Highlight om dom inte är för nära släkt. :angel:

Caramel är väl den gula snyggingen du länka till på fb för ett tag sedan?:d

Skönt att man inte är ensam om att spekulera i hingstval till ett föl!

jennyjenny
Jag leker bara med tanken, det är så svårt att avgöra ännu vad Hollie har för svagheter respektive vad som är starkt hos henne iom att hon är ett föl:) Och om hon nu kommer blir jättestor så begränsar det ju mitt hingstval en aning. Dessutom kommer det finnas nya fina hingstar att spana efter till våra 12:0r när det blir dags;)

Men Hollie kanske kan lyckas klämma ur sig ett brunt föl! Eftersom hennes mamma uppenbarligen bara vill ge fuxar.. trots mina bruna hingstval:devil::D

Här är mitt lilla hjärta. Quartersto, en månad gammal.
Jag är förvånad att jag fick komma så nära när hon ligger ner, hon är en riktig fegis :P

552560_10150983434598067_1103365012_n.jpg

Ser jättetrevlig ut verklien :)

Kl: Lilla Meciliah växer och mår bra. Hon är en riktig Racerbrud med massor av skinn på näsan. hon är otroligt social och älskar människor

Caramel FH är gulbrun, FS Golden Highlight är isabell och ganska stor (150 cm) Dock så såg jag nu att Golden Highlight farfar är
Gräddes farmors far,och hans farmor är Gräddes farmors mor. Det kanske är lite för mycket släkt, dvs Golden Highlight pappa är helbror
med Gräddes farmor.

Ja precis. Den jag tänkte att jag skulle betäcka Stella igen med, men eftersom att Stella
inte ska ha fler föl så får väl Grädde offra sig om några år. :p

vilken söt tjej! underbar!:love:

höstmåne din var jättefin med, feminint uttryck!

Ironwill jamen den såg ju jättetrevlig ut! Du känner fortfarande inte för att betäcka Stella igen alltså? :)
Hur går det med SDS ungen hos er?

Kl.
Den här synen möts jag oftast av när jag kommer, en mysig Hollie kommer och möter mig!:love: Och faktiskt oftast i galopp.
558242_10150973729796344_779130561_n.jpg

Hon är underbar Charlottee! :love:

Nej, alltså Om hon aldrig kommer att bli bra från sin senskada så funderar jag på att betäcka henne igen, för
hon mår inte bra av att bara gå och inte göra något. Men jag kan egentligen inte ha tre hästar.

Aliah, Mycket näpen, är det en arab?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?