Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Hur orolig behöver man vara över att dom växer fort?

Troligtvis beror det ju på att hon var så extremt liten när hon föddes, men ändå.

Vilken härlig trav, uppförsbacke och sida! Kul att få se film :)

IW: Tror inte du behöver oroa dig över att hon växer så det knakar, det brukar dom göra (är många dm som ska hinnas med på kort tid!) och hon ligger dessutom efter från start :).

*kl*
Kapri posade lite för kameran ikväll
181122_10150923434785951_428692419_n.jpg

527119_10150923432510951_1821952222_n.jpg

555068_10150923432805951_1851230241_n.jpg

Tack.
Det är en 2 v gammal bild men har inte vart å kollat på henne sen des. Hoppas verkligen på att jag får någon som kan ta mamman så jag kan behålla henne :love:

tror inte heller du behöver vara orolig.. Conny var så liten att han kunde springa under mammas mage i 2-3 veckor, idag är han 153-155.. Han har dock aldrig vuxit ojämnt, men det är ju väldigt vanligt att de gör så. Hon har ju en del o ta ikapp, så du behöver inte vara orolig.

Båda mina halvblodsföl har varit under 90 cm när de föddes och 11:an e. Shooting Star är i daxläget 152 cm och årets e. Clever Hill var 107 cm som 3 veckors så nog fasiken växer de om de behöver... Har fått vänja mig vid lite jämntjocka ben bitvis :)

Hon är så fin och välväxt. :love: Ska du visa henne?

+Mariaauto, tack för svaren!

Jag längtar tills Grädde har fällt sin päls, nu är hon bara pigg på kvällen. Så alla bilder blir av
jättedålig kvalité när man fotar när det är halvmörkt.

Hon är inspirerad av alla Lipizzanare som bor här.
levad_by_eldfuxen-d58p1m8.jpg

stand_up_by_eldfuxen-d58p1yf.jpg

bounce_by_eldfuxen-d58p2q9.jpg

sugar_punch_by_eldfuxen-d58p247.jpg

swan_by_eldfuxen-d58p2n1.jpg

Söta gräddnos! som vanligt tycker jag det är kanonfina bilder även om du inte tycker kvaliten är den bästa;)

Svårt att avgöra på rörelsebilder men ser ut som hon har börjat växa fram också?

victovie hon är underbar!

KL.
Hollie är i växtfas fortfarande men trots högre rumpa så har hon börjat visa trav med takt nu!

Och hon är fortfarande världens största gullis! :love:
Här gosar hon med min lilla mamma.
581974_10150962916191344_940387490_n.jpg

Häftig fölunge du fått fram :love:! Älskar bilderna du får till på henne!

Tack så mkt! :love: Vill visa henne, men upptäckte häromdagen att vi missade Bollerups visning samma dag och nästa ponnyvisning är inte förrän 10 sept i Skåne... Får se om vi kanske försöker visa bland halvbloden nånstans om de tillåter det.

Charlotte: Tack detsamma! Underbar bild! :bump:

Det blir spännande, nu ser hon ju helt skabbangripen ut. :p

Charlotte, Nepp, ingen tillväxt framtill. Rumpan växer och växer. :p
Hollie ser ut att vara en sådan gullunge. :love:

Victovie, Det vore ju riktigt trist om ni inte kan visa henne! Hon är tokfin! Tack så mycket å Gräddes vägnar,
hon ser ju förjäklig ut med pälsen nu och i en jätteful växtfas, men jag tror att det kan dölja sig något fint under.
Det kommer väl om några år. :p

Guldaskig, Det är tur att hon är söt, för hon är ungefär lika envis och tjurig som hon är söt. Nu har hon fått för sig att hon ska
vägra att gå med till hagen, så jag får lägga rep runt rumpan på henne. Då tar det hus i helvete och så står hon och matar
bakutsparkar i någon minut, sen så ger hon upp och går mycket fint i snöre. Men man får passa sig, för sparkar hon inte av
missnöje så kan hon likväl bitas. :devil:

MissFideli, Jag har ingen aning om hur det är med hennes ben än, nu är det ungefär 1,5 månad sen hon gjorde sig illa.
(Om jag minns rätt.) Vi tänkte ULa nu i början på augusti, så får vi väl se hur det ser ut!

Sådär.. Nu har jag anmält till en gårdsmönstring. Hoppas jag inte får alltför mkt nedslag då jag kommer vara själv och visa mitt sto och föl. Nackdelen med att bo på landet.
Nu är det en överbyggd mörkbrun köttbulle som hasar runt i hagen.. :D En rejäl växtfas misstänker jag. Men förhoppningsvis har det gått över till v 35 då det är dax..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025