Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Alla hästar jag fått hem som ätit i transporten blir rastlösa och stampar om de inte får något som äldre. Sådana hästar vill inte jag ha.

min tjej har börjat o trava! :)

422335_10150975419105748_1636740267_n.jpg

487798_10150975419585748_1155611552_n.jpg

409737_10150975420220748_1024465436_n.jpg

578690_10150975421235748_907386535_n.jpg

Tack! Ja, de som vet säger hon blir svart... Men några hårstrån runt ögonen ser väldigt gulbruna ut. Men nåt gulanlag tror jag inte att hon har, inte vad jag kan känna till iaf.. Har inte haft ute nån kontrollant ännu, så det får hon avgöra :P Innan idag har jag sett totalt 5 travsteg typ.. Har sett att hon har genomgående bra haser, riktigt bra skritt dessutom. Men idag bara hon klev iväg! Ändå hade jag två timmar tidigare haft visning på henne o Bamora så hon var lite matt.

Nej hon kan väl inte vara gulbrun, hennes pappa har ju inget gulanlag och bamora är väl en vanlig brun?
Jag känner igen det där med att inte se någon trav. Min lilla har jag inte sett mer än lite trippiga steg i hagen. :p

Ska du sälja henne?

nej, tanken är att hon ska behållas o senare. Helst efter jag har tagit föl på henne så hon slussas ut till nån duktig ungdom. Precis som Bamora ska göra nu.

Min är van vid

*Ledas i grimma dagligen till och från hage
*lyfta benen och beröring

..tycker inte föl behöver kunna så mkt mera :)

Transport kommer hon att introduceras för första gången i samband med fölvisning, annars hade jag väntat med det.

tack! Ja, hon är mer lik sin pappa än va conny är! Galoppen är med bra undersatta bakben, när hon galopperar.. Ibland blir det samma problem som bamora har, dvs "OJ VA KUL DETTA VAR! studs studs.."

+ Vinur + Jennyjenny. Tack! Ja, eller hur :P Första gången som bamora inte var den som glänste mest. Verkar ha hittat en bra kombo om jag nu skulle vilja betäcka framöver igen. Uttrycket kommer nog mkt från bamora. Man kan vara helt novis när det kommer till hästar o ändå veta vad hon vill :P

Jäklar vad lillpluttan (rumpan och bakbenen växer mest...) har växt nu på sista tiden, hon börjar nu nästan
se ut att höra ihop med sin mamma! Har flertalet gånger fått frågan om Stella är amma åt ett annat föl än sitt eget. :p

Extremt dålig bild, men jag brukar ju lägga upp bilder av hyfsad kvalité så jag kanske kommer undan med det den här gången.

s1.png

I alla fall om man jämför med storleken som en vecka gammal.

_DSC8695.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar