Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Vart har vi diskuterat fika? Jag frågade om jag fick komma ut och fotografera hennes föl när hon och en
annan användare tyckte att det var tråkigt att dom inte fick "fina" bilder med en systemkamera, och hon kom
ut hit för att hälsa på Grädde och titta på beteshagarna och skrev då i tråden att hon "hälsat på Grädde".
Fotograferingen är ju i högsta grad något som rör hennes fölunge. :)

kl

I väntan på mitt eget föl så läser jag ofta här, och skriver en del nonses också. Jag har faktiskt också sett tråden som en babbel och bild-tråd i första hand, även om man så klart även ska kunna få frågor besvarade. Däremot blir jag bara glad om "stora" frågor kan få ha egna trådar under avel eftersom man faktiskt sällan läser en tråd på 60-70 sidor i efterhand och kanske missar svaren på de frågor man har just då. Jag lär också vara flitig med kameran när nu Tardee behagar föla, och känner faktiskt redan nu att jag kanske ska låta bli att visa bilder då. Även om jag knappast tillhör "innegänget".

Jag ser mer än gärna bilder på Tardees fölunge. Man riktigt längtar efter att få se vad hon gömmer undan.
Det lär bli en riktig smällkaramell. :d

Till alla:

Sluta nu inte posta bilder på era underverk!!! Tänk på oss stackare som inga föl fick i år.... Vi måste få njuta av era, lika fina allihop, men olika så klart och det är som en riktigt härlig godisblandning :D

Jäklar vilken rumpa han har! Jag kan ju ingen om quaterhästar, men han ser ut att vara en pärla!

Han är en pärla! :bump: Nu när jag har fått det bekräftat av folk vars kunskap jag värderar högt tänker jag inte va det minsta svensk och blygsam o säga nåt annat! :D

Den andra är lika bra, men en månad "efter" förstås.

Jag är SÅ NÖJD med fölen i år!!!! :banana:

Jäklar vilken rumpa han har! Jag kan ju ingen om quaterhästar, men han ser ut att vara en pärla!

På tal om rumpa förresten :D

255266_4292814083406_620348075_n.jpg

Ja han fäller väldigt konstigt men syns nu för varje dag att han tappar :) Så hoppas han kan se bra ut snart...... ;)

Båda är Varmblodig travare och fölet som är först på bild har stammen:

E: Running Sea
U: Nice Trot
UE: Firm Tribute

Fölet som är på andra bilden har samma pappa

E: Running Sea
U: Vackra Håleryd
UE: Alf Palema

Förhoppningsvis så kommer dessa ut på travbanorna i framtiden :) ;)

Vi klagar inte på henne. Snarare på alla som favoriserar henne men missar de 50 andra fölen i tråden ;)

Hinner inte ens se andra inlägg för det kommer in folk från alla håll och gullesnuttar sönder hennes föl. Sen när hon och C börjar diskutera fikor osv istället för fölen så har man tappat lusten helt.

Men ha det bra. Vet inte ens varför jag svarade på detta. Jo för jag kallades tant :) Var länge sen :p

Först tänkte jag inte svara men nu gör du det svårt att låta bli;) obs! jag svara inte bara till dig utan allmänt min åsikt.

Vi diskuterar inte fikor (IW har vi ens fikat?)

Detta börjar likna dagisnivå.. tillbaka till sandlådan.

Jag och IW har båda varit aktiva i denna tråd kanske därför mer respons på våra främst IWs inlägg?

Tycker själv att jag inte alltid får kommentarer på mina inlägg men hänger inte läpp för det.

Jag har främst sett denna tråd som bild och snackistråd där vi kan följa utvecklingen av våra 12:0r och dela med oss av tips och råd m.m.
Personligen har jag själv uppmanat vid flera tillfällen till ALLA att lägga ut mera bilder på sina små samt uppdatering om de, jag tycker det är väldigt kul att kunna jämnföra och följa allas fölungar. Vissa fastnar mer än andra på näthinnan.

Och Gräddnosen vill iaf jag absolut fortsätta se bilder på i denna tråd så IW sluta inte!

Jag skulle gärna lägga upp flera bilder, har f ö en jättefin på Rohan (Rolle) men då jag numera fotar allt med ifånen så ska jag ärligt säga att jag inte går upp i sovrummet, letar upp den där alldeles förkorta sladden (någon tänkte verkligen inte där) bakom de där sängbordet för att sen ta mig till en dator, ladda över bilderna till den för att sedan hitta något ställe på nätet och lagra bilderna.. För att sedan ha flera flikar öppna, kopiera hit och dit.. För att sen få km en bild här i tråden! TYVÄRR...
Jag kanske är bekväm men min tid räcker lixom inte till, så jag skulle mer vilja att det vart enklare att lägga upp bilder här på buke istället! Den bistra sanningen..

Jag tänkte likadant fast på svenska.

Vackra Hav eller Vackra Springaren, lite lagom blygsamt så där hehe

snälla sluta inte lägga ut bilder. Jag skriver inte så mycket men tycker om att sitta och oooa och aaA här hemma

du ska se hur min Hollie ser ut nu vid 7 veckor! Inte så värst snygg och en riktig broiler:D

Hon är nog minst lika stor som din 10 veckors!;)

Blev inga blider på Winni idag då regnet öser ner här :(
Men bilder på på min Warsteiner unge kommer så fort det behagar sluta regna,hon är 3 månader i morgon :)

Blev inga blider på Winni idag då regnet öser ner här :(
Men bilder på på min Warsteiner unge kommer så fort det behagar sluta regna,hon är 3 månader i morgon :)

Det regnar här också:( vi har haft ostadigt väder länge nu.

In med bilderna så fort du fotat henne! Vid 3 månader måste hon ju ha tappat massor av fölpälsen?

Tack så mycket för namnförslagen :)

Charlottee: Haha, våra bilda en klubb då ;) Tycker han bara ser skabbig ut nu men det går väl fort över :p

Då kommer Hollie bli en stor tjej ;) Men det är kanske det du vill ha? Ska du behålla henne? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar