Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Kan hålla med Trix lite där. Blivit väldigt mycket Gräddnosens tråd. Hon är söt, det kan man inte förneka men blivit väldigt mycket runt henne och vill läsa och ventilera om andra 12or med. Många som inte ens har föl kommer in här för bara skriva söta kommentarer om dina bilder :) Ser gärna att du skriver utveckling och vad ni gör mm här som tråden är menad till men tips är ha en bildtråd på gnägg för hennes fanclub för hon har ju en ;)

Ärligt? Jag lämnade pga bilden på fölet och ungen. En ensam unge utan hjälp bredvid ett föl man ALDRIG vet vad den kan göra. Det var nog. Jag har sett för mycket olyckor pga sådana saker så vill inte ens se sådana bilder tyvärr.

Dessutom känner jag att tråden blivit mycket Gräddnostråden och andra hamnat åsidosatta med sina fina föl och saker som händer. Så jag orkar inte ens uppdatera för som mest får man "åh fina föl du har" men de missar en fråga man kan ställa för man försöker själv få lite feedback på hur andra ska göra. Var så i 11.ornas tråd i början med. 2-3 fick all uppmärksamhet och resten fick vara hejjarklacken i bakgrunden :p Typ som på ridskolor. Vi normala tjejer får titta på när tjejerna i fina ridkläderna får lärarens uppmärksamhet :)

Så nu har jag förklarat mig. Nu tänker jag fortsätta sitta och titta in här i min tystnad.

Vad tråkigt att du känner så (fast att du reagerar på barn utan hjälm vid föl förstår jag, men det är väl just där buke är så bra. Med kommentarer så lär man sig, även om kanske man inte når just den personen når man iaf andra)

Förstår om det känns trist när någon "favoriseras" i en tråd. Jag började själv läsa den här just pga Stellas föl. Men som jag skrivit tidigare så har det fått mig att fastna för alla andra också.
Jag lär mig jättemycket av att läsa på buke speciellt här på avel. Så sjukt mycket som kan gå snett och ändå är det så många som vågar avla och många gånger då det går bra. Det är kul att se hur fölen växer, tappar fölpälsen och hur olika de är som individer.
Det kan ju vara så att Stellapåhejarna är mer högljudda och att det finns andra som följer tråden i tysthet och läser alla uppdateringar utan att skriva något.
Jag borde ju egentligen kanske inte skriva heller, jag har ju ingen 12a (inte ens en häst för tillfället)

Jag kan ta åt mig både åt att säga åh, så fin och att inte få svar på mina seriösa frågorså jag förstår hur du menar.
Det är jätteintressant att se bilderna på alla fölungarna och det är väl lätt man bara skriver något lättsamt och banalt som åh vad söt bara för att genågon typ av kommentar även om man själv tittar på allt från benställning på fölet till hull på stoet osv osv. ;)
Sen är det verkligen trist när man inte får svar och ställer man sen frågan utanför tråden blir man kanske tillsagd av moderator.

Men man kan inte förneka att de som postar mest bilder och kommentarer får mest respons och det är ju också för att de väl engagerar sig mest i tråden.

Men jag skulle gärna ha en tråd där vi pratar vidare om utvecklingen av fölen och alla är med. Jag som bara har ett föl här hemma tycker det är otroligt värdefullt att få jämföra med och väldigt lärorikt. Tja, det var mina tankar kring det :)

*kl*

Jag är så himla glad! Skickade ett filmklipp på Stig till en av de mest framgångsrika uppfödarna i USA, en dam som verkligen är kritisk och ärlig och har superhöga krav.... Men jag ville ha en riktig ärlig bedömning från någon som kan för man blir ju så lätt hemmablind, och hon gav honom mer än bra kritik, typ SUPER!!!
Hon tyckte definitivt att jag ska fortsätta med denna kombinationen och det känns verkligen kanon för jag har kämpat länge för att ha de hästarna jag har, utan att ha en billabong att ösa pengar ur, och utan att använda svindyra hingstar från USA på fryst. *Happy face* :banana:

Nåja, igår tränade Stig på att bada, bli groomad och få manen bandad och han stod som ett tänt ljus hela tiden, jätteduktig!
Han är nu nästan 4½ månad.Sedan övade vi lite på uppställning, filmade och fotade lite men eftersom solen givetvis försvann så fort vi var klara med badet så blir det att göra om hela proceduren nästa "sommardag", plus att Lasse också ska träna förstås (fast han har mer smutsvänlig färg :D).

524056_436279456417427_1841144713_n.jpg

jätteroligt att få så bra lovord för sitt föl och feedback på sin avel:laugh:
han är jätte fin altid roligt med föl som sköter sig vid hanteringen:banana:
hoppas på en soligare dag som säkert alla gör efter denna regniga sommar

idag ska jag försöka ta kort på Winni,hon håller på att tappa sin fölpäls och ser skabbig ut som dom gör då,men men det får man ta,kommer bilder senare hej hej

KL

Bilder på våra två föl.

Han är nu 10 veckor och fölpälsen tappar han så är inte direkt fin nu ;)
Han heter Uno Gamberro :D

33167070.jpg

Denna killen är nu 3 veckor :) Har inte riktigt bestämt namn på han ännu.

33167069.jpg

Fast andra föl får ju också uppmärksamhet? Ska IronWill sluta lägga ut bilder på sin lilla bara för att ni andra inte lägger ut lika många? Tycker jag låter rätt löjligt faktiskt. IronWills bilder är ofta tagna i roliga situationer, självklart kan sådana bilder rendera fler svar än bilder på ett föl som bara står där?

Fast andra föl får ju också uppmärksamhet? Ska IronWill sluta lägga ut bilder på sin lilla bara för att ni andra inte lägger ut lika många? Tycker jag låter rätt löjligt faktiskt. IronWills bilder är ofta tagna i roliga situationer, självklart kan sådana bilder rendera fler svar än bilder på ett föl som bara står där?

+1 på den... så länge moderatorn inte har några invändningar måste man ju få skriva/lägga upp de bilder man vill.

Ja precis.. O som användare här kan man ju själv välja vad man vill läsa o inte.. Om jag läser en tråd så är det långt ifrån säkert att jag läser alla inlägg, för jag har olika uppfattningar om olika användare.. En del tycker jag bara skriver "bla bla bla" medan andra verkar vara kloka damen eller expert inom nåt område vilket för mig gör läsningen intressant.. Så mitt tips till er som tycker att vissa tar för mkt plats på forumet.. Dissa dem! Om ni inte kan dela deras glädje, så är det bättre o hålla käft.. O eftersom det finns mååååånga användare här så vore det högst onormalt om alla hade samma åsikter.

Jag antar att ni har det likadant på era arbetsplatser.. Vissa ser ni som seriösa o ambitiösa, andras ord vandrar in genom ena örat o ut genom andra, eller? Ni kanske säger till dem att de går er på nerverna, att de är för korkade för att vistas nära er, eller att de borde söka jobb som kräver mindre kunskap inom området? Nej, tror inte det..

Svarar då dig och de andra:

Jag har inget emot att någon är glad för sitt föl och sin häst, det som däremot är trist i en sådan här tråd, och för övrigt var det lite likadant i "dräktiga sto"-tråden är att de som inte tillhör "innegänget" tystnar.

Det är liksom ingen mening med att berätta, posta bilder och dela med sig av sin egen glädje, när det enda man möts av är isande tystnad. Inläggen ligger och skvalpar nånstans mitt emellan de andras glada pladder med varandra.

Jag skiter uppriktigt sagt i vilket, men det är inte bara jag som råkar ut för att bara ignoreras när man postar nåt om sitt eget sto eller föl.

Svarar då dig och de andra:

Jag har inget emot att någon är glad för sitt föl och sin häst, det som däremot är trist i en sådan här tråd, och för övrigt var det lite likadant i "dräktiga sto"-tråden är att de som inte tillhör "innegänget" tystnar.

Det är liksom ingen mening med att berätta, posta bilder och dela med sig av sin egen glädje, när det enda man möts av är isande tystnad. Inläggen ligger och skvalpar nånstans mitt emellan de andras glada pladder med varandra.

Jag skiter uppriktigt sagt i vilket, men det är inte bara jag som råkar ut för att bara ignoreras när man postar nåt om sitt eget sto eller föl.

Bara en nyfiken fråga: Varför kommenterar inte ni varandras bilder då? :)
Eftersom du säger att det inte bara är du som råkar ut för det så antar jag att du ser vilka andra som råkar ut för samma sak, då är det väl bara att ni kommenterar varandras bilder och kommer med de tips och kritik ni har?

Känns lite taskigt att IronWill inte ska få lägga ut sina fölbilder i en föltråd bara för att hon är mer aktiv med kameran och har ett sto som många tycker om.

Ut med kameran och ta fler bilder på era egna att stoppa in i tråden, då blir det ju win-win för alla? :)

Bara en nyfiken fråga: Varför kommenterar inte ni varandras bilder då? :)
Eftersom du säger att det inte bara är du som råkar ut för det så antar jag att du ser vilka andra som råkar ut för samma sak, då är det väl bara att ni kommenterar varandras bilder och kommer med de tips och kritik ni har?

Känns lite taskigt att IronWill inte ska få lägga ut sina fölbilder i en föltråd bara för att hon är mer aktiv med kameran och har ett sto som många tycker om.

Ut med kameran och ta fler bilder på era egna att stoppa in i tråden, då blir det ju win-win för alla? :)

:bow::bow::bow:

Hoppar in från 10: orna & 11: orna då jag gillar att titta på alla söta fölen här.
Tycker denna tråden fått väldigt dålig stämning de senaste 2 sidorna. Istället för att klaga på att bara IW får kommentarer så ta och va lika aktiva själva så får ni nog med lite respons. Nu låter ni bara som avundsjuka gamla tanter.

Jag blir rent av road av era argument. :D

Självklart ska jag sluta att posta bilder om det nu är så att ni känner er missunnade över att Stellas föl får fler kommentarer än
era föl. Men ärligt talalt så har jag svårt att se mitt halvfula bastardföl som något som är jämförbart med "tjejerna i fina ridkläderna".
Då är väl snarare de välstammade halvbloden något att titta på. Däremot så är det bortom min förståelse att vuxna kvinnor skall sitta
och gnabbas över att de inte får kommentarer på ett internetforum.

Är det mitt fel att folk blir ignorerade? Eller kan det vara av andra anledningar som inläggen inte generar uppmärksamhet.
Självklart måste det ju var Gräddes fel. :D Damn you feta ponnyföl som gör sådan tokryck som väcker uppmärksamhet. :D

Jag har inget direkt behov av att slänga ut bilder, men jag har mest sett den här tråden som en rolig bildtråd+babbeltråd
på årets fölungar, och folk har uppskattat att se lite bilder på en galen fölunge i diverse tokryck. Men vi kan självklart trappa
upp den seriösa och allvarliga nivån och bara prata verkning, benkorrigering, foder och vem som får mest poäng fölvisning. ;)

Hursomhelst så får ju Grädde mest kommentarer på bilder där hon gör något fult, typ "Hon är söt ändå" eller ":rofl:"
Så det är ju inte så att hon stjäl de seriösa diskussionerna från andra heller.

Jag tror liksom inte att det är något problem att dra igång seriösa diskussioner om man verkligen vill eller skriver om något som intresserar andra.

Jag fotograferar dagligen och inte bara hästar därmed ligger kameran alltid i bilen, så självklart fotar jag när Grädde kör tokryck. :D
Men om ni känner er negligerade och kränkta på grund av mitt föl så kan jag självklart sluta posta bilder.

Vi klagar inte på henne. Snarare på alla som favoriserar henne men missar de 50 andra fölen i tråden ;)

Hinner inte ens se andra inlägg för det kommer in folk från alla håll och gullesnuttar sönder hennes föl. Sen när hon och C börjar diskutera fikor osv istället för fölen så har man tappat lusten helt.

Men ha det bra. Vet inte ens varför jag svarade på detta. Jo för jag kallades tant :) Var länge sen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar