Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Har du konto hos photobucket? I så fall kan du ladda ner deras app till mobilen, då blir det jättelätt att få över bilderna från mobilen till internet. Sen är det bara att hämta länken därifrån när du sitter vid datorn :)

Tack så mycket för namnförslagen :)

Charlottee: Haha, våra bilda en klubb då ;) Tycker han bara ser skabbig ut nu men det går väl fort över :p

Då kommer Hollie bli en stor tjej ;) Men det är kanske det du vill ha? Ska du behålla henne? :)

dom brukar ha mindre snygga perioder.. där dom är överbyggda, tufsiga och ser allmänt tjocka ut:D

Ja hon kommer bli stor! Hennes mamma är stor så kanske inte så konstigt iofs.

Jag är inte så stor själv så behöver inte en jättehäst men så länge det inte bli tungridet så funkar det. Planen är att behålla henne, vi får se hur hon utvecklas men jag är helt frälst i henne:love: hon är jättetrevlig i temperamentet!

Det regnar här också:( vi har haft ostadigt väder länge nu.

In med bilderna så fort du fotat henne! Vid 3 månader måste hon ju ha tappat massor av fölpälsen?

Ja det är så tråkigt med detta väder,tycker det är svårt att avgöra hur man ska göra med hästarna nu då jag vill att dom ska vara ute så mycket som möjligt men samtidigt behöver Winni komma in och villa då jag inte tycker om att hon ska ligga i vätan det blir ju pölar i hagen nu då marken är så mättad :eek:
Tycker inte att hon tappat så himla mycket fölpäls men i ansiktet och öronen,börjat på insidan av bakbenen och lite på halsen och lite på frambenen,skulle vara roligt att få lite hjälp med vad hon har för färg under fölpälsen.sjölv ser jag ut så här :eek::rofl: får ingen fason på vad det blir.Jag skulle säga "svettfux" med risk för att bli lynchad:angel:

Delvis knapplån

Appropå tappa fölpäls - Ismene hjälper till själv att bli av med pälsen. Det ser inte snyggt ut och jag funderar nästan på ifall jag ska på och smörja med något mjukgörande för huden som kommer fram för det se torrt ut. Vad tror ni?
f2ec76d4.jpg

Bonusbusbild :)
ed37649a.jpg

Delvis knapplån

Appropå tappa fölpäls - Ismene hjälper till själv att bli av med pälsen. Det ser inte snyggt ut och jag funderar nästan på ifall jag ska på och smörja med något mjukgörande för huden som kommer fram för det se torrt ut. Vad tror ni?
f2ec76d4.jpg

Bonusbusbild :)
ed37649a.jpg
Ja det är svårt när det killar på dom men jag skulle nog smörja med något om det ser torrt ut ,jätte fin fölis du har en riktig buse:laugh:

Söt hon är! :) Och fux precis som sin pappa! :love:Va mycket hon börjat tappa, hur gammal e hon nu? :) Tror hon föddes lite innan min? Min e 11 veckor imon, å ser mest skabbangripen ut nu! :p Han har börjat tappa i huvudet å på lite småställen här å var.. Vill gärna se om benen blir svarta eller om han tänker bli fux! :)

Her kommer noen nye bilder av min Corretto fra i dag. Han er født 21. april e. Cortado ue. Jimtown/Concorde.

IMG_2968.jpg

IMG_3031.jpg

Söt hon är! :) Och fux precis som sin pappa! :love:Va mycket hon börjat tappa, hur gammal e hon nu? :) Tror hon föddes lite innan min? Min e 11 veckor imon, å ser mest skabbangripen ut nu! :p Han har börjat tappa i huvudet å på lite småställen här å var.. Vill gärna se om benen blir svarta eller om han tänker bli fux! :)
Tack hon är född 16/4 så hon blir 3 mån imorgon,det är svårt att se på bilderna men hon är väldigt mörk på benen och öronen jag tycker att hon ser ut att bli "svettfux" men jag vet inte riktigt vi får vänta och se när hon fällt mer av fölpälsen :laugh:

Din får nog en fin fuxfärg när han fällt klart och fin apelkastad rumpa!:)

Här kommer min rugguggla, Orion. Han ser lite rolig ut förtillfället.

IMG_2869.jpg

nu vill jag inte göra dig besviken men dom flesta fuxföl är väldigt mörka under fölpälsen, de blir ljusare igen. Men med det säger jag inte att din fölis kommer att ljusna, hon kan ju förbli mörk;)

Min Hollie blir nog vanlig fux men hon är också väldigt mörkröd där fölpälsen släppt just nu.

Hon har mest släppt runt nos och ögon. Men det börjar lysa igenom mörkt på benen nu och som ni ser på bilden.. inga vita framben! Kan vara kronrand fortfarande lite svårt att se.
Just när jag anmält oss till fölvisning kommer hon in i en hemsk växtfas:devil: men ca månad kvar tills dags så vi får väl se.
603561_10150944402611344_830804643_n.jpg

Jag skulle smörja med något hudvänligt och kanske t.o.m klådstillande om hon har mkt bekymmer?

Min kliar sig mkt också när fölpälsen släpper men hon ser inte ut så.

jättefin fölis! Men du vet redan att jag gillar henne:angel:

Din fölunge är så snygg! Och stammen är inte helt dum..
Vad är planen med denna?

(Har ingen 12:a utan följer tråden enbart pga fina föl).

Edit: Märkte nu att jag klickat fel, är riktat till anestr!

nu vill jag inte göra dig besviken men dom flesta fuxföl är väldigt mörka under fölpälsen, de blir ljusare igen. Men med det säger jag inte att din fölis kommer att ljusna, hon kan ju förbli mörk;)

Min Hollie blir nog vanlig fux men hon är också väldigt mörkröd där fölpälsen släppt just nu.

Hon har mest släppt runt nos och ögon. Men det börjar lysa igenom mörkt på benen nu och som ni ser på bilden.. inga vita framben! Kan vara kronrand fortfarande lite svårt att se.
Just när jag anmält oss till fölvisning kommer hon in i en hemsk växtfas:devil: men ca månad kvar tills dags så vi får väl se.
603561_10150944402611344_830804643_n.jpg
Jag blir inte besviken har aldrig haft ett fux föl så jag vet inte hur dom ser ut när dom tappar fölpälsen,vi får se vart det landar när det är klart :laugh:
hoppas att hon kommit ur växtfasen till ni ska visa henne hon är väldigt söt:love:

Då var vårt sista föl här för iår.

14/7 fölade Emma, på dygn 317. En liten hingst, Fritz.
e: Bäckens Helgon
ue: Furunäs Nelson.
553226_10150965294239261_386577396_n.jpg

Honom har jag saknat, undrade vad det skulle bli av den kralliga fuxen, han ser ju bara bättre ut!

Jag är f.ö. en ickehästägare som hittade hit tack vare Stella och som nu kan glädjas åt att få följa alla föl i den här tråden :love: Fast jag brukar inte kommentera så mycket, av lathet och för att det känns som att det lätt blir för mycket "å vad söt!"-kommentarer om man kommenterar varenda bild på varenda föl...

*kl*

seriöst, nu har jag sökt på hela buke å läst HELA tråden igen...
Fanns det inte ett isabell-sto som hade en fuxfölis som heter Rubia???

Vems var det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 480
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar