Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Precis som Wrangler skrev så lutar jag åt att jag tror att hon är gul, för hon är inte speciellt röd i färgen under.
Men jag lär få skicka in DNA prov för att få rätt färg i passet! Även om det inte spelar någon roll för mig vad hon är för färg. :)

Wrangler, det vore ju underbart om hon blev en mörk palomino!

Nausea, Ja det är inte bara färgen som är ett mysterium, utan även hennes storlek. :crazy:

Hon var runt 80 cm när hon föddes. Idag, som 8 veckor gammal, så är hon fortfarande mycket liten.
95 cm fram och 100 cm bak. Jag vågar knappt tro att hon ska bli mycket större än en B-ponny faktiskt.

Oj Då får du kanske klippa den ?

Skämt åsido : varför skulle det va ett problem ? Det är en häst , se transporterar ut överskottsvärme via pälsen på det sättet , naturligt , ingen åkomma .

Tyvärr så slutar hon dia och bara ligger helt utslagen om hon är ute i värmen, mitt stos juver
var så spänt när jag kom på eftermiddagen och kollade till dom att det knappt gick att mjölka ur.
Hon var pigg som en mört samma morgon. Hon hade ingen feber och så vidare det finns inget fel
på ungen hon är kollad av veterinär. Hon piggnade till väldigt fort när hon blev intagen och fick lite
svalka, hon försökte dia nästan direkt.

Senast ändrad:

Stilig kille! Vilken fin hals han har! Han ser så välproportionerlig ut, hur gammal är han nu?

+ ni andra som kommenterat Andy. Tack för komplimangerna:love:

Ja vi är mycket nöjda med båda våra föl i år och Ampére ungen utmärker sig lite extra med sin fina typ och gång. Ikväll såg jag riktigt bra trav - han har nästan bara galopperat annars;) Andy är nu 7 veckor gamma (f. 28/5)l. Båda killarna har som sagt inte fällt mycket av sin fölpäls ännu!

men oj vad fin han är! Vilken resning :d Hur gammal är han nu?

Nausen
fin tjej med härliga tecken!

IronWill
Klart du ska fortsätta visa bilder på Grädde!
Som jag skrev på fb.. tycker hon ser ut att ha vuxit. Du ska se att hon kommer bli en svan;)

mary91
Ja hoppsan vad han tappar päls nu! Hollie har som sagt inte tappat så mkt ännu.. mest i huvudet.

KL.
Min fuxa är i en tråkig växtfas just nu och ser ganska rolig ut:crazy: jag bjuder på en bild på denna 7 veckors överbyggda broiler!
251848_10150946703911344_2055781374_n.jpg

...:rofl:

+ ni andra som kommenterat Andy. Tack för komplimangerna:love:

Ja vi är mycket nöjda med båda våra föl i år och Ampére ungen utmärker sig lite extra med sin fina typ och gång. Ikväll såg jag riktigt bra trav - han har nästan bara galopperat annars;) Andy är nu 7 veckor gamma (f. 28/5)l. Båda killarna har som sagt inte fällt mycket av sin fölpäls ännu!

Efter jag postat läste jag detta inlägg och fick svar på min fråga:o

så ignorera frågan i mitt inlägg.. han är iaf jättefin!

Men så hon ser ut! Tänker hon tävla med Grädde om både rumpa och ull?

Mackan, Som sagt, stoet står helst i solen och ungen lägger sig vid sin mamma. Hade dom instängslade uppe i skuggan
först, men stoet blev stressad av att stå i den delen av hagen av någon anledning, så hon fick ett tokryck när jag skulle
ta in dom och sparkade mig på två ställen i huvudet så jag fick åka ambulans till sjukhuset, så jag fick ta bort dom från
den delen av hagen. Det fungerade liksom inte. Dom har till och med en skogsdunge att gå in i där det alltid är skugga,
men vad gör det om dom inte tänker ställa sig där. :(

Eftersom att jag fått flertalet PM om att folk vill fortsätta att se bilder på Grädde (Fler än Yttik och Trix som
inte vill att jag ska lägga upp bilder.) så böjer jag mig efter er vilja. Men jag tar några tråkiga bilder så att dom inte
genererar för mycket glada miner eller uppmärksamhet. ;)

Posta på, i massor!!! Rena tramset att du ska få reprimander för att du postar bilder på Gräddnos. De andra som anser att du bör starta en fanclub-tråd får väl lära sig att marknadsföra sina föl på samma sätt som du gör med Grädde för att få uppmärksamhet.

Men va? Det är väl självklart att en häst som står ut från mängden får fler kommentarer? Så fungerar det på alla bukes delar tex dressyr.

Jag håller med de som säger att ni får fota roligare bättre själva.
Jag hade gärna sett mer av flera föl här men ofta är det en bild långtifrån,
en halvdålig uppställd eller en suddig från boxen. Vad ska man säga om dem liksom? "så brun den är" ?

Vad kan det vara för pappor då? :) ser intressant ut på färgen!

IW: det måste varit ett ordentligt tokryck! :eek: Hur gick det egentligen? Jag hade en mamma häst som fattade det där med skugga och regnskydd - väldigt smidigt! Men har sett flera som bara står mitt i solen med en stackars fölunge som är helt utslagen, det är nog faktiskt vanligare än man tror. Så jag tycker det är himla bra gjort av dig att låta dom gå in när det är som varmast! Guldstjärna!

Han är gulbrun :) Mamman är isabell. Har för mig att ett pappaalternativ är Sir Donnerhall, den andra kommer jag inte ihåg nu på rak arm. Jag kan höra mig för i veckan. Det ska bli en liten dressyrkanon oavsett, är tanken.

Fuxhingsten har redan fått spännande intressenter enligt uppgift, så det ska bli häftigt att se var han hamnar!

Då blir det ju spännande att se vem fadern är... Hoppas det inte är allt för vanligt att de blandas ihop på seminstationerna:confused: Väldigt vackra föl båda två och vilket vackert uttryck den ljusa hade.

Klart att IW ska posta fler bilder på den lilla sötisen. Hon kan ju inte hjälpa att tråden blir översvämmad av ex namnförslag på Grädde, det är ju isåfall alla fansen som får ta det i namntråden istället.

Jag har också en rejält överbyggd tjej här hemma nu, men jag ser att det stämmer överens med hur de flesta andra fölen här i samma ålder ser ut, så det är nog så det ska vara:idea: Kan ju hoppas att hon jämnar till sig inför fölvisningen...

Igår blev Silhouette (Sillan, Silly Billy, Sillisen:angel:) avmaskad hon är 8 veckor i söndags. Jag tog en chansning och sprutade ut dosen i maten (Hon får 2 dl Lympos ung/avel, små morotsbitar och lite vatten varje kväll) Det gick jätte bra, hon märkte nog inte Banminthen utan slickade hinken noggrant ren som vanligt.:love:

Jag binder upp henne och Mamman varje kväll i ligghallen när det är dags för mat och det funkar super, så passar jag på att rykta och kratsa hovar också så det blir lite väntetid, medan jag fixar med den andra hästen, denna metoden verkar passa min lilla tjej väldigt bra:laugh:

Kul att se hur många fölisar som fäller nu. Inte bara min som är fläckig. Man upptäcker nya fläckar varje dag, med nya färgen under:d Silhouette ser ut att vara svart , men precis runt ögonen har hon lite annan färg. Kanske är det fölpälsen kvar, eller så blir hon svartbrun?

Har någon fått besök av chipmärkaren ännu? Jag har pratat med hon som kommer ut hit och hon tyckte vi skulle vänta tills hon var lite större och hade fällt lite mer päls, men reg. handlingarna måste ju vara inne innan 31 augusti om jag förstår det rätt. Det är ju ett tag till ioförsig.

Ursäkta för ett långt inlägg, men det var ett tag sen jag skrev:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 561
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar