Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Jag har som Cili photobuckets app. Ganska smidigt att använda direkt från sin iPhone (och den kanske finns för andra mobiler också?)

Tabac: så stor din fölunge blivit! Fin! Tror du hon blir hög som färdig?

Tabac+charlottee : då blir det nog en tur till hästshoppen. Tror inte jag har något bra mot klådan hemma, men det är nog bra att försöka stoppa det nu.

Chickengirl: grattis till fantastiskt söta fölungen! Och ett supercoolt namn :D

Din får nog en fin fuxfärg när han fällt klart och fin apelkastad rumpa!:)

Här kommer min rugguggla, Orion. Han ser lite rolig ut förtillfället.

IMG_2869.jpg

Han har ett vackert huvud trots fällningen :laugh:
Vad har du för kamera som tar så fina bilder?

*kl*

Nu var det ett tag sedan jag besökte denna tråd. Härligt att se hur alla fölen växer och frodas:love: Våra har inte börjat fälla sin fölpäls särskilt mycket ännu, ser bara runt ögon och mule ännu. By Mercy & Anschütz går på bete med sina morsor och verkar trivas med livet;)

Här kommer en bilder på "Andy" e Ampére- Bayron- Chirlon som jag tog förra veckan (med mobilen:p )

406301_3904393381073_1721423266_n.jpg

558179_3904391581028_147699470_n.jpg

534679_3904390981013_683678744_n.jpg

jennyjenny hon har blivit stor jag hoppas att hon inte blir för stor då jag tänkt behålla henne,mamma är 170 och hon har halvsyskon som ligger från 160-172 i mankhöjd..har jag tur stannar hon på 165-167 då jag själv bara är 154cm

20120716_142408.jpg

Bild från idag :) Hon är idag 12 dagar. Är dock svårt att fota henne med mobilen då jag måste hålla mig rätt nära och då ska hon alltid gå fram till en å kolla läget. :) Ifall vädret tillåter så ska jag försöka ta med mig systemkameran och fota henne i morgon.

Och såg igår att hon har börjat mjälla i manen, någon som har tips?

Underbar teckning! Vilka jämna fina tecken. Annat är det med Grädde... på henne ser det ut som om någon har
slabbat runt med en stor målarborste. :p

Så fantastiskt fin! När jag var liten drömde jag alltid om ett fuxsto med bred jämn bläs och fyra vita ben, du fick visst min dröm! :love:

Krisse: Den gillade jag! Himla fin typ! :d

Eftersom att jag fått flertalet PM om att folk vill fortsätta att se bilder på Grädde (Fler än Yttik och Trix som
inte vill att jag ska lägga upp bilder.) så böjer jag mig efter er vilja. Men jag tar några tråkiga bilder så att dom inte
genererar för mycket glada miner eller uppmärksamhet. ;)

Förövrigt så ska den lilla avmaskas nu + att fötterna behöver verkas för första gången. Hon har blivit lite raspad innan.
Däremot så har vi problem med att hon har så hemskt mycket päls, hon klarar inte av att vara ute i 20+ och sol... hon
blir helt utslagen och diar knappt, så dom står inne när det är som varmast.

hello_by_eldfuxen-d57gyis.jpg

tail_by_eldfuxen-d57gz78.jpg

standing_by_eldfuxen-d57gzf7.jpg

conformation_by_eldfuxen-d57h05l.jpg

Vad roligt att se ett föl efter Ampére, på gården jag står så kommer det förhoppningsvis ett litet föl efter honom
nästa år. Din ser ju mycket fin ut, så det lär bli något att se fram emot!

Hon är för söt lilla Gräddnos. Men det var hemskt vad mycket päls hon har:p Ska bli spännande att se hur hennes färg blir sedan, tror du inte hon blir isabell ändå? En ganska mörk sådan?

Nu är jag ännu mer säker på att hon är palomino! Ser ut som en typisk "dirty palomino" därunder, eller möjligtvis en "chocolate" :love:

KL

Fölpälsen på Uno försvinner för varje dag nu! Så snart är den borta ;) Skönt det så han kan börja se lite finare ut :D

33169894.jpg

33169893.jpg

Så fantastiskt fin! När jag var liten drömde jag alltid om ett fuxsto med bred jämn bläs och fyra vita ben, du fick visst min dröm! :love:

Det har jag också alltid drömt om! Så snacka om att jag blev glad när hon ploppade ut. Allt känns fortfarande som en dröm ^

IronWill Det ska bli spännande å se vad Gräddnosen får för färg sen när hon blir stor! Hon är som ett litet mysterium. ;)

sassiball Ja hon är efter Lambourghini. Mamman är E: Lasandos Ue: Portwein :)

Ja han är ganska söt ;) Han är född den 6/5, alltså 10 veckor nu. Vet inte hur gamla de är när de börjar fälla men han börja för ungefär 2-3 veckor sedan men nu äntligen börjar det synas ordentligt :)

Okey. Då hoppas jag på att min inte har börjat fälla än på fölvisningen som är när hon är lite över 5 veckor. :P Fast det ser lite charmigt ut:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 480
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar