Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Postar med en bild på en nyfödd.

_DSC7454.jpg

Får jag be er om en sak? Snälla, kan ni som har föl ta en huvudbild rakt från sidan så att nosryggen och pannan syns riktigt bra... Jag skulle verkligen behöva få se. Orkar inte förklara just nu, hoppas att ni kan acceptera den förklaringen just nu..

här är Hollie ca 1½ vecka (hittade ingen bra på nyfödd)
250851_10150863572436344_1900295322_n.jpg

..jag accepterar att du inte vill förklara nu, hoppas du finner vad du söker och att det går bra.

KL

Vi har riktigt skitväder här nu! Ösregnar, blåser lite och det är ca 12 grader ute bara så verkligen inget bra väder för vår fölis som föddes igår :( Ska tydligen hålla på så här hela veckan så har nu stängt in stoet och fölis i lösdriften och gjort iordning där igen med halm så stoet och fölisen kan röra på sig lite mer än i en box för jag vill då inte släppa ut dom i detta vädret! Jag som vill ha sol nu med det vill ju bara regna...... Men får hoppas regnet avtar lite så dem kan gå ute några timmar på dagarna iaf :)

Hur gör ni andra med era relativt nyfödda föl när det bara är skitväder ute?

Senast ändrad:

Här är skitväder med :( Vår hann vara ute två vändor igår. Idag blir han inne för öser ner. I morgon skulle det bli uppehåll en stund på dagen så får de vara ute. Så man får gå in o ut med vädret första dagarna :(

Gaque: Här är en profilvild på en två-veckors. Ledsen att jag inte hade någon som nyfödd men kanske att det är bra att jämföra med ändå?
7a9d50b9.jpg

Här är också ett förskräckligt väder. Har haft dem inne en del av dagen så det var en minst saft energifylld fölis som fick komma ut nu på eftermiddagen :D

*kl*
Vad roligt att se bilder på alla fina fölisar och stort grattis till er som är nya här i 12-ornas tråd

Gazque: Tror jag lagt in dessa bilder förut på Benny men eftersom du efterlyste profilbilder så reprisar jag lite. Vet ju inte vad du tittar efter så det blir lite olika vinklar.
benny6.jpg

benny3.jpg

benny9.jpg

Min lilla Benny är på seminstationen med sin mamma så det känns lite ensamt utan honom. Regnet öser ner men eftersom dom är på världens bästa ställe så får han vara inne vid dåligt väder. Han har tyvärr fått lite var i sin navelsträngsöppning så nu går han på penicillin sedan ett par dagar tillbaka, tur att det är observant folk som jobbar där :love:

*kl*

Har missat denna tråden då jag mest håller till inne på westernforumet... Här är bidrag på min lilla goding:

Stoföl född 9 april, American Painthorse E: Whatafrecklynxkent

Nyfödd:

DSC_0049.jpg

Ett par dagar gammal:

DSC_0071.jpg

Ett par veckor gammal:

295.jpg

Två månader gammal:

Lillan2.jpg

Cate.jpg

Och din skönhet säger man inte nej till heller! :love:
Hon är så förjädransgo alltså.

kom ni fram till ev färg? Hon ser himla mörk ut under, men hon kanske kan bli svettfux eller vad det heter!

Och din skönhet säger man inte nej till heller! :love:
Hon är så förjädransgo alltså.

kom ni fram till ev färg? Hon ser himla mörk ut under, men hon kanske kan bli svettfux eller vad det heter!

Hon är mycket mörk under.

look_ii_by_eldfuxen-d54ye0h.jpg

Hon kan bara vara palomino eller fux, jag får nog skicka ett tagelprov på henne för analys. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025