Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

ja,tror det.Bamora har en fin kropp, men hon ärinte superlätt/ädel. Men det e ju Shooting star, o eftersom conny blev rätt djup i bålen med connaisseur som pappa så visste jag att bammy behövde en hingst som SS. Det verkar ha fallit ut bra :)

Kl

Nu hoppar jag in här med föl nr 2 :) Witzi fick ett hingstföl e: Verdi RP 144 den 16/6. Född 22.10 och allt gick bra :)
Han kallas för Vilde än så länge för han har så väldigt mkt spring i benen och att bocka är det roligaste som finns.. Lägger in ett par bilder när han är 2-3dagar så ska jag uppdatera med fler senare igen :)

484157_3231281393402_1379919508_n.jpg

Som sagt så är hopp och skutt det bästa som finns...
538436_3231324514480_737619788_n.jpg

Jag smyger in en liten bild på otroligt vackra Eminent. :love: (Han får Gräddnos att se ut som en lama.)
Jag har nog aldrig beskådat ett ljuvligare föl.

eminent_by_eldfuxen-d555rmd.jpg

Gräddnosen, allt har vuxit utom frambenen. :rofl:
canter_by_eldfuxen-d54ye7x.jpg

SDS ungen ser verkligen näpen ut i huvudet:love: superfin.

Vad rolig lilla Gräddnos ser ut med alla mörka partier där fölpälsen släppt nu, hon tänker vara skäck en stund:D

hon är såklart underbar!!:love:

Grattis! Han ser jättefin ut!!

KL.
En till bild på min Hollie tagen av IW. Ska se hur hon utvecklas i juli och förhoppningsvis anmäla oss till fölvisning. Anmälningstiden går ut i slutet av juli där jag planerar att visa så hinner fundera lite.
376443_10150905664651344_776278025_n.jpg

Massor av jättefina fölungar av olika typer i tråden, kul att se dem.

Här är min numera stora fölunge, hingst e. Stalypso-Turban Rose, nu 10 veckor gammal, han har inte riktigt bestämt vilken gren han ska satsa på, så han tränar på lite av varje.

scaled.php

scaled.php

scaled.php

Idag när killen är hela 5 dagar gammal så är det första dagen då jag kan släppa min oro och faktiskt känna lite glädje för första gången på länge. Dessutom så ska vi alla, jag, min son i spjälsängen här brevid och han ute i halmboxen SOVA utan att ha koll en hel natt.. Dock kommer TVn stå på med övervakningen ifall.. Idag har han betett sig lite mer som en pigg, busig unge därute i sommarhagen. Och ingenting verkar vara kvar av mammans mjölkstockning för jag hörde hur han riktigt klunkade när han svalde. Inbillar mig även att hans extremt utåtstående panna med zlatannäsa är lite mindre.. men får väl detaljstudera igen om ett par dagar. Godnatt allihopa, återkommer med mer info imorgonkväll :)

kl
Ville bara visa en bild på lilla fölet som numera bor hos mig med sin mamma :)
Så jag får gosa fölmule lite i sommar i varje fall:D

Mamman lånar jag 2 år framöver, även denna lilla ska bo hos mig tills hon är ca 2,5år.

Chatzy e. Charon u. Miranda ue.Magritte 3 månader på bilden.

a0xfyt.jpg

Snygg unge med härliga bakben!

Mysigt att du får en fölis att gosa med i år iaf.. när du så orättvist miste din fina.

*KL*

Idag fick vi minsann en överraskning i hagen för där låg ett föl :o Utan förvarning. Andra året i rad mamman lurat oss! Glad vi tog hem henne på lösdriften i tid så hon fölade hemma och inte ute i sommarhagen. Allt har gått bra, han har diat och pigg som en mört :D Bild kommer snart!

Den där är riktigt riktigt fin!!! Nöjd? ;)
Du har säkert skrivit det tidigare men jag kommer inte ihåg; betäcker du i år igen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London