Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

När Shammy var nån vecka gammal tills för en vecka sen har hon varit som en vildhäst, svår att ens få nudda. Det har VERKLIGEN vänt, för jag blir inte ens av med henne i hagen. Om jag o bammy går åt var sitt håll ifrån Shammy så tittar hon på mamma, sen tittar hon på mig. Sen får hon nåt busigt i blicken o går till mig. Hon slickar kameran, kräver att jag kliar henne, o kliar såklart tillbaka.. Efter en stund nu så tyckte hon att vi skulle leka. Så hon vände upp rumpan mot mig o backar, jag inser ju omgående va lillan vill, så jag schasar lite på henne.. Då gjorde hon en krumelutt värdig spanska ridskolan, sprang till mamma o sen började hon smyga på mig med busig blick.. Hon är så lik min welsh cob, helt o hållet i utseende (svart med stjärn, två vita bakkotor, lite vitt på ena ballen fram), o i temperamentet! Eftersom hon blivit så tillgiven har jag börjat o lyfta benen nu också, vilket går över förväntan då det inte uppstått nåt problem alls :) Så glad över att jag får behålla denna fina tjej! Nu är bara den stora frågan om jag vågar åka på fölmönstring med henne..

Supersöt!! :)
Nu när min börjat tappa fölpälsen så kan man se lite vitt på nosen på min me!! :banana: Han har bara en liten stjärn, så är glad för allt vit som dyker upp! ;)

Har inte sett en bild sen din bebba var nyfödd ? Har jag missat något annars är det dags att uppdatera med mer bilder :)

ptjaa, jag har inte haft tiden o fota, o när jag har haft tid, då har det ösregnat.. Men.. Jag har några kort i kameran nu. Men jag MÅSTE redigera lite kort från en möhippa först.. Ska se om jag har nåt på fb som jag inte lagt ut..

255474_10150876733325748_1438221708_n.jpg

mobilbild, enda vettiga jag har sen en månad tillbaka! Gud, jag får skämmas! Tur jag tog några kort idag! Hon har iaf rätat ut sig superbra :)

Man blir säme och sämre med att fota de nya bebbarna när de växer upp :o desto fler man får .

Du behålller henne ? Såg en fin _shooting unge på seminstationen :)

Mia

ja, det är tanken. Det är helt klart en fin fölunge, o när det blev ett sto så är väl det dumt o sälja liksom. Allt har sitt pris, men jag bör inte vara orolig så marknaden ser ut idag ;)

KL

Inatt någon gång så fölade vårt sto som var beräknad till 7 Juli så vi vart väldigt förvånade när det fanns ett föl i hagen idag på morgonen. Men som tur är så hade allt gått bra och har sett han bajsa och kissa. Enda stoet gjort innan nu var att hon började fylla upp juvret och det gjorde hon förra året med och gick då tiden ut så trodde hon följde samma mönster i år men så lurad jag blev!

Här kommer några bilder på han :) Brun med lite vit på tre ben

33133721.jpg

33133725.jpg

33133697.jpg

Jag har en beräknad 5e juli som släppt i bäcken och fyllt juver. Tror hon blev sotis på polaren som fölade igår. Så kanske får en till som poppar tidigare :D Så får jag vara med men flera föl ;)

Tack. Han kommer nog bli rätt rejäl. Mamma är grov och en 167 cm hög. Pappa Cabachon är ju maffig med och 172 cm :)

Victovie: ja, jag har sett att du måste ha en systemkamera för då har haft många jättefina bilder. Bla hade du en huvudbild på Frans (tror jag det var) så var sååå fin. Sen att fölungen är supersnygg gör ju sitt till också:p

Yttik: han se ut att bli en maffig kille :) Jag såg cabachon på flyinge i våras och och var en härlig hingst. Väntar di fler föl hemma nu eller är det stona som står på annat håll som är på g nu?

Charlottee: sötnos-Hollie :d det är ju inte omöjligt att det dyker upp fler vita tecken. Hennes bakstrumpor är ju såå läckra!

Mary91: grattis till fölungen! Vad är det för ras? Känner inte till hingstarna i stammen! *nyfiken*

Mariaauto: jag såg shoooting star på flyinge. Snyggast av alla dressyrhingstarna!

Jo googlade klipp själv på Cabachon när jag fick hem henne för veta vad jag väntade mig ;) haha. Det är första fölet. Har 4 kvar som ska komma varav två går på hemmaplan (eller ja stona). Så två fölar hos stonas nya ägare. De andra stona är kvar hemma :)

Jag är me himla dålig på å ta nya bilder me.. Men här kommer ngr, vissa är dock med mobilen..

Hans framben börjar att räta ut sig nu! :)
Ca 2 månader:
319874_10150859280751507_1266398273_n.jpg

547677_10150820424541507_1391987793_n.jpg

1 månad:
599790_10150821519476507_123141329_n.jpg

Vet inte om jag visat denna innan, endast ngn dag gammal.
380319_10150822621146507_1426309896_n.jpg

Senast ändrad:

ja, han verkar vara väldigt komplett. Kan både gå fint i dressyr o hoppa, bra mödernelinje o är själv en väldigt trevlig individ. Det enda man kan kanske störa sig lite på är att han är aningens gracil, men med bammys 19,5 cm i skenben så var det inget som oroade mig, o inte heller bör det oroa dem som har svenska stosstammar :P

Får jag be er om en sak? Snälla, kan ni som har föl ta en huvudbild rakt från sidan så att nosryggen och pannan syns riktigt bra... Jag skulle verkligen behöva få se. Orkar inte förklara just nu, hoppas att ni kan acceptera den förklaringen just nu..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025