Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Tack! :D Han är pigg, tror stoet kommer få en jobbig sommar med att passa honom ;)

Ser ut som det blir en fölis till ikväll :)

Hingstunge född strax efter kl ett inatt. Enkel och riktig snabb fölning! Nu ska jag sova efter att praktisk taget ha varit uppe i 1,5 dygn. E. Clever Hill Q.

skenet kan bedra!;) Även Hollie kan vara en busa men räcker oftast med att man blåser på henne så ångrar hon sig:D känslig!

Har gräddnos fått lite längre ben? Hon är bedårande och jag bara längtar efter att få träffa henne irl:love:

Spännande!

Gazque, Grattis!

Charlotte, Skönt med en civiliserad dam! :)

Gräddnos har fortfarande sorgligt korta ben, dock är hon ännu högre bak och travar likt en lama. :angel:
Det är tur att hon är söt i alla fall.

Lånar en knapp och flyttar in.

19:55 gick vattnet och 20:00 var han här. Årets första föl!
Hingstkille efter Cabachon - Landprinz I. Brun med fyra vita och vitt huvud (ser ut att bli en strimbläs)

bebis.jpg

Har nu snosat bebis i 4 timmar :love: vi har redan haft grimma och gosat i mattes famn.

Helt OT faktiskt, men jag gjorde en "Stella" idag. :rofl:
Min Sims-familj behövde ett sto, och då blev det en Stella. :D
"A tribute to" och så vidare. :) Hon är ju så fin! :love:

simsstella.jpg

Sona, Gasque och Yttik: grattis till jättefina föl!

Här är några nytagna bilder på min lilla räka idag. 4 veckor gammal
44711801.jpg

Så irriterande det är när man inte ha en systemkamera och därför missar alla roliga hoppa och stegringar som hon gör. Här är det närmaste jag kommit i alla fall för inte står hon alltid still som man kan tro på bilderna annars ;)
Få baxa ut makens stora sytemkamera så man man få lite fler aktionbildef :)

b298159f.jpg

Tack. Känner igen det där med fota med mobil osv och inte hinna med ;)
Jag började förra året släpa på min systemkamera och då fick man med det roliga.

Helfin flicka du har :)

ohhh! Såå fin hon är! Gillar verkligen din fölis:love:
.. jag skulle också vilja ha tillgång till en systemkamera.. fotar alltid med min mobil som visserligen tar ok bilder men svårt med rörelsebilder:(

Yttik stort grattis till en fin liten kille! Tycker det överlag har varit generöst med vita tecken på årets fölungar:d

Jag får komma ut med min kamera till dig någon dag. Är du hemma något i veckan? Jag måste åka och provjobba på mitt
sommarjobb och hämta ut lite foder åt mina hästar och då åker jag förbi er. :)

Poxz, :rofl: Jag har spelat Sims en gång, då gjorde jag också Stellahästar. :love:

Spännande!

Gazque, Grattis!

Charlotte, Skönt med en civiliserad dam! :)

Gräddnos har fortfarande sorgligt korta ben, dock är hon ännu högre bak och travar likt en lama. :angel:
Det är tur att hon är söt i alla fall.

:rofl: söta gräddnos!

hur skrittar era ungar?

Hollie har ett enormt övertramp! Mammahäst har en jättebra skritt men när fölungen skrittar om sin mor börjar man ju undra..:eek::D

Jag får komma ut med min kamera till dig någon dag. Är du hemma något i veckan? Jag måste åka och provjobba på mitt
sommarjobb och hämta ut lite foder åt mina hästar och då åker jag förbi er. :)

Poxz, :rofl: Jag har spelat Sims en gång, då gjorde jag också Stellahästar. :love:

åhh det vore ju supersnällt!:bow:

Månd em eller tisd närsomhelst? Onsd fm? Ska du sommarjobba här omkring?:)

Gräddnos har skrittat jättebra. Nu går hon i passgång, annars hinner hon inte med Stella i skritt. :p

Jag ska hoppa in för en kompis som behöver lite ledigt. Det är ett dressyrstall nära Runsten.

Jag smsar dig!

Senast ändrad:

Gräddnos har skrittat jättebra. Nu går hon i passgång, annars hinner hon inte med Stella i skritt. :p

:D det vanliga är väl att dom passar när de är små. Hollie gjorde det i början men nu skrittar hon på väldigt bra som sagt, skritten verkar stark hos henne bara hoppas att det håller i sig. Hennes far har ju ingen vidare poäng på skritten så detta får nog Solette ta cred för!

Har ni sett vilken söt vit prick som kommer fram på nosen när fölpälsen släpper?:love: (Har sett den innan men syns ju betydligt mer nu)
556553_10150900076616344_260793608_n.jpg

..runt ögonen har det inte släppt så mkt ännu, hon verkar fälla snabbare runt nospartiet.

Haha, så söt! Va spännande vad det blir för färg i slutändan!
Kapri tackar för komplimangerna!
Kapri tycker också det är kul det här att stegra mot/på mamma :angel: (tack o lov gör inte Isa det, hon föregår med gott exempel men det bryr sig inte de andra två om ^^).
Normalt? *Bam* på mammas rygg (tur den är väl isolerad. ^^)
600915_10150825005400951_1011748675_n.jpg

Jag Är stor!
11796_10150825006730951_929740837_n.jpg

Charlottee: Vilken söt, perfekt symmetriskt placerad prick :love:
Ja visst har han, älskar hans ögon, så goa!

jennyjenny: Förstår vad du menar med att hinna ta actionbilder med kameran, så glad för min systemare!! Ångrar inte en sekund att jag investerade i den. Fin fölunge!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar