Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Jo, men visst vet man hur flax nerärvs? Kräver två anlag och ett från mamma och ett från pappa. Syns inte om det bara finns ett.

Ironwill: Det är inte alls omöjligt att hingsten bär på ett dolt flaxanlag och att din fölis isf skulle kunna vara flaxfux :)

19.30 föddes sista fölet i stallet för i år. Liten tös, e: Highcruiser u: PRE

33126512.jpg

33126511.jpg

:love:

Kan nån gissa färgen hon får? Blir hon svart?

Ingen aning om vad hon blir för färg, det enda jag kan tänka på när jag ser bilderna är att det är otroligt lite halm i boxen?

Vad fin Hollie är! :love: Hon är fortfarande frisk och glad? :)

Gräddnosen kan helt klart springa under lite vad som helst. :devil:

Förövrigt så ser det ut som om hon tänker bli svartbrun/mörkbrun. :confused:
Pälsen som kommer fram under fölpälsen, runt ögonen och i ansiktet är till och med mörkare än Stellas.

tack:love: ja det var nog bara en liten förkylning ändå, men man blir ju alltid nervös när dom är så färska. Har inte märkt av något efteråt utan hon mår toppen!:)

spännande med färgen! tycker det vore häftigt om hon blev mörk! Iom allt det vita gräddnosen har:love:

Åh så söt! Min Highcruiser flicka ser du bakåt i tråden:)

Angående färgen, svårt att se på bilderna tycker jag men utifrån dom skulle jag säga brun alternativt mörkbrun. Men jag är absolut inte påläst vad gäller färger.

Grattis till en fin fölis :)

Angående färgen så ser den ut att bli brun om inte korten förvillar.

En fölunge som är svart föds stålgrå eller älggrå så jag tror inte fölis blir svart .

Men du får skicka in fler kort Mia

Inte min, men tack! :D
Ja, jag ska ta bild ute. Hon är typ gulbrun i färgen nu. Mamma är rätt gul i sitt bruna, så jag trodde först att hon skulle bli samma färg som mamma. Men sen sa nån svart, så jag blev osäker.

Hon kommer bli gul ändå :)
Som bildjämförelse kan du kolla på den här hingsten:
länk borttagen av moderatorDet finns fölbild om man scrollar ner en bit, där man ser att han också får den där mörka färgen. Sen byter han färg till ljusare igen :)

Senast ändrad av en moderator:

Ja, båda PRE-stona har fått föl med halvblodshingstar i år. Tror det kan bli bra hästar av båda fölen, det finns en 4-åring i stallet som också är halvblod-PRE som har jättebra gång!

Det går bra, vi kämpar på med att stretcha frambenen varje dag. Tror faktiskt att det börjar att bli bättre å att dom rätar ut sig sakta men säkert! :) Får lägga upp bild sen nån dag! :)

Phuuu!!!
Nu har jag gått igenom alla sidor och alla fina fölisar,hittade tillslut Stella och hennes fölis:D

Underbara bilder & filmer på stolta mamma Stella och den otroligt söta och charmiga lilla gräddnosen:love::bow:

Det går bra, vi kämpar på med att stretcha frambenen varje dag. Tror faktiskt att det börjar att bli bättre å att dom rätar ut sig sakta men säkert! :) Får lägga upp bild sen nån dag! :)

skönt! ja uppdatering på bilder är ett måste!:D

KL. Förra året tillverkades Hollie på midsommarafton.. märkligt vad fort tiden går. Nu står resultatet här och är söt som socker:love:
196150_10150896043781344_1266121993_n.jpg

Visserligen är midsommarafton imorgon men jag passar på att önska er en glad midsommar redan idag!:)

Jag förstår inte hur du lyckats missa Gräddnosen. :D

Charlotte, Har Hollie också börjat fälla nu? Hon ser ut att ha oförskämt kort päls till skillnad från min som har flera cm. :p
Hur var det nu igen, fick hon några strumpor fram eller har hon bara vitt bak?

Alltså ni får säga till om jag bildbombar för ofta! Jag har ju alltid med mig kameran ut till Stallet så det blir en hel massa bilder hela tiden. ;)

"Jag tänker bli lika maffig som mamma!"

light_of_day_by_eldfuxen-d54falq.jpg

Hennes huvud har börjat bli riktigt fint nu. Lite mer uttrycksfullt.
right_side_by_eldfuxen-d54fary.jpg

ja hon har börjat fälla runt nosen! Också mörk under men det brukar "vanliga" fuxar vara som små. Hon har två jämna höga helstrumpor bak men fram är vi fortfarande osäkra på. Båda framhovar är rosa så ev. vita kronränder? Jätte svårt att se när fuxfärgen är så ljus på benen. Jag är tacksam för allt det vita hon fick då varken mamma eller pappa har skärskilt mkt:D

Kanske fullblodet i henne som ger korta pälsen? fast hon har rätt tjock fölpäls på kroppen;)

Alltså jag tror gräddnos tänker få samma kulör som sin mor ja!:love: Nästa helg är jag ledig, tänkte försöka komma över till er då på söndagen om du kan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London