Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

åhh så fin hon är!:love: ser fortfarande liten ut?

Hollie är jättestor med lååånga ben! En liten bild som inte visar storleken tyvärr men ett väldigt nyfiket litet fölhuvud:D
197624_10150888320486344_1443837259_n.jpg

Ironwill: jag gissade på m, så då är det nog rätt! Beställer genast!

Charlottee: tack! Ja hon är fortfarande pytte. Nu ca 108 i höjd och det är väl som de flesta föds... :p min lilla ponny ;)

Men din Hollie sån ser så förståndig ut på bilden :) hur hög är hon nu på ett ungefär?

Jag köpte ställbar.. protector. De gick på min nätta donna som föl förra året :)

:devil:

Gissa vem som fått dra ännu en tråd på stängslet. :devil:

Hagen är 40x45 meter kanske + en liten skogsdunge, inte optimalt, men hon har plats att springa och det är det bästa vi kan åstakomma
med Stellas skada. Busungen duckar helt enkelt under tråden som satt på typ 40-45 cm höjd. Nu sitter de tre understa trådarna med 25 cm avstånd
och så en fjärde tråd på toppen så att Stella inte klipper staketet.

Hon är värre än en shettis! (dessutom mindre.)

Ironwill: jag gissade på m, så då är det nog rätt! Beställer genast!

Charlottee: tack! Ja hon är fortfarande pytte. Nu ca 108 i höjd och det är väl som de flesta föds... :p min lilla ponny ;)

Men din Hollie sån ser så förståndig ut på bilden :) hur hög är hon nu på ett ungefär?

:)
Hollie mätte jag till 110 cm första veckan, har inte kollat efter det. Men idag fick jag en bild som fångar hur stor hon är på ett ungefär.. hon ser dock ännu större ut på bilden:o

3 ½ vecka gammal
550424_10150889771856344_1881388866_n.jpg

IronWill haha vilken busa!:devil:

..gräddnos skulle nog kunna springa under magen på Hollie..:rofl:

Vad fin Hollie är! :love: Hon är fortfarande frisk och glad? :)

Gräddnosen kan helt klart springa under lite vad som helst. :devil:

Förövrigt så ser det ut som om hon tänker bli svartbrun/mörkbrun. :confused:
Pälsen som kommer fram under fölpälsen, runt ögonen och i ansiktet är till och med mörkare än Stellas.

Vad fin Hollie är! :love: Hon är fortfarande frisk och glad? :)

Gräddnosen kan helt klart springa under lite vad som helst. :devil:

Förövrigt så ser det ut som om hon tänker bli svartbrun/mörkbrun. :confused:
Pälsen som kommer fram under fölpälsen, runt ögonen och i ansiktet är till och med mörkare än Stellas.

På vissa bilder du har visat på henne, speciellt precis i början så har jag faktiskt varit lite fundersam på om hon verkligen är isabell har reagerat på att hon har haft en för röd ton på vissa kort, fuxföl med flax kan vara extremt ljusa och blaskiga i färgen som små. Samtidigt ser hon på andra bilder mkt mer gul ut alltid svårt med bilder för kameran fångar de färgtoner den vill. Men om pälsen som växer ut nu inte är gul så lutar det ju åt att hon trots allt är fux, de kan ju se nästan svarta ut i färgen första rundan de byter till vanlig päls för att sedan bli normala fuxar igen. Hur ser hon ut för övrigt i botten på pälsen tex på ryggen ?

För att fölet ska bli flaxfux så måste båda föräldrarna bära på anlaget va?
Stella har det uppenbarligen, men pappan är isabell, hans pappa är vanlig fux och hans mamma är isabell, farmor är vanlig fux, mormor är brun.

Mig spelar det ingen roll. Blir hon mörk kan jag ju döpa henne till Darcia som jag velat (Darcia betyder mörk.). :)

Färgen som kommer fram liknar färgen på den här ungen. http://www.youtube.com/watch?v=gPSv5KW3R-M&feature=related

Hon är mörk i botten på pälsen. Jag kan försöka ta en bild på hennes huvud imorgon.

Det finns inget säkert fastställt alls om hur flax nedärvs bara gissningar. Har själv haft en hlb fux med flax där dessutom ingen av föräldrarna var flax och ingen i de närmsta leden heller var det, mamman hade 8 avkommor ingen annan med flax, pappan stort antal avkommor inte lyckats hitta bilder på någon annan med flax. Så måste legat gömt i väldigt många generationer verkar ganska osannolikt att det dessutom skulle ha gjort det på båda föräldrarna.

Jag är helt säker på att din lilla gräddnos bär ett gulanlag. Min isabellunge föddes mycket rödare än vad hon är. Isabeller kan bli mörkt, mörkt chokladbruna med ljus man och svans utan att för den skull vara fuxar. Det är mycket vanligt hos welsharna och hon har ju en hel del welshblod i sig. Det är för övrigt en :love: :love: :love: :love: vacker färg :)

Vi får väl se vad ID kontrollanten säger! :)

Blir hon mörk kanske hon kan gå par med sin mamma om jag hinner köra in dom innan Stella hinner bli för gammal. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar