Jag håller fortfarande på med att hänga på Ismene. Jag har haft extremt mycket att göra med jobbet och annat så det har blivit lite sporadiskt. Och jag har också alltid gått ner lite i aktivitet så här på vintern, men brukar få fart när våren kommer
Hon har under året varit extramamma åt welshfölet jag fick i somras. Jisses vad hon har tagit det på stort allvar Och fölet har spenderat mer tid med henne än sin mamma faktiskt. Så nu var det stor sorg när jag skiljt dem åt. Jag tror nästan att hon sörjer mer än mamman.
Men jag är tveksam till att avla på henne i framtiden. Jag tycker inte att hon är tillräckligt bra i kroppen som det ser ut helt enkelt. Jättetrevlig häst som jag får mycket roligt med i ridningen, men några avkommor tror jag inte på.
Vad säger ni andra som har ston - funderar ni på betäckning nu till våren (eller längre fram)?
Mitt sto är väldigt vacker, har bra exteriör och ett jättehärligt psyke. Hon och har bra stam med fina föräldrar, både exteriört och psykiskt. Jag kommer att vilja visa henne framöver och troligtvis blir det föl någon gång i framtiden om något år, om hon nu visar sig vara värd att avla på