I lördags kväll så löshoppade vi för första gången på hemmaplan. För hoppningsvis blir det två ggr till innan 3 års. Gick inte alls så bra som jag hoppats... Körde samma bana som på kursen. En bana med ganska mycket hinder, studs bland annat som ska få dem att tänka efter vad de gör... nu blev det tvärt om- han toksprang igenom och bara tog sig över hindrena. Höjden som de ska klara, 130 blir inga problem men taxeringen... Nästa gång tänkte jag ställa upp den klassiska banan men ha lite mer titthinder så hoppas jag att han tänker lite också och inte bara vräker sig över.
Idag han jag ute innan jobbet (lycka i detta väder!) Red först mammahäst och sen longerade jag bäbis. Tog mig 20 minuter att borsta av det värsta där utrustningen skulle sitta- rumpan etc fick fortsätta vara lerinbakat Har inte linat jättemycket men han fattar fort så jag satte på en gogg för första gången. Mindre populärt men det gick ändå bra. Ska nog lägga tömkörningen åt sidan nu och longera några gånger de närmsta veckorna.
Jag har tredelat normalt på honom när jag rider men kommer nog ha ett rakt m fasta ringar när jag linar. Får se vad han gillar bäst.
Idag han jag ute innan jobbet (lycka i detta väder!) Red först mammahäst och sen longerade jag bäbis. Tog mig 20 minuter att borsta av det värsta där utrustningen skulle sitta- rumpan etc fick fortsätta vara lerinbakat Har inte linat jättemycket men han fattar fort så jag satte på en gogg för första gången. Mindre populärt men det gick ändå bra. Ska nog lägga tömkörningen åt sidan nu och longera några gånger de närmsta veckorna.
Jag har tredelat normalt på honom när jag rider men kommer nog ha ett rakt m fasta ringar när jag linar. Får se vad han gillar bäst.