Sitter här på jobbet och bara ler åt tanken på att få en 9a på traven Det jag hoppas på är att få 8or rakt igenom men vore så klart super roligt om han fick någon 9a. För mig har det hela tiden varit självklart att jag ska visa själv men samtidigt så kommer de här poängen följa med honom hela livet så ganska mycket står ändå på spel. Så klart kan någon mer erfaren visa upp honom på ett bättre sätt än vad jag kan. På unghästkursen så sprang jag som en galning för att visa upp traven och domaren sa att jag måste springa fortare för han bara joggade Jag fulsprang verkligen! och då löptränar jag en del... Men sen bad jag en tjej springa bakom med pisk och då visade han mer trav. Och sen att ställa upp hästen också. Inget jag nog ens hade tänkt träna på men det är ju jätteviktigt. Beroende på hur jag lyckades få honom att ställa upp under sig och visa upp sin hals så blev han en helt annat häst. Så börjar nästan locka att låta någon professionell visa honom. Men är det någon som vet hur man går till väga då? och vad det kostar...? Jag har hört att det finns professionella på testerna som visar flera hästar och som man på plats bara kan be o att ta en häst till. Någon som vet?
Jag har tänkt i precis samma banor. Nu går ju min bland ponnyerna och jag har tänkt visa mest för skojs skull. Men sen slog tanken mig att det ju är väldigt roligt för uppfödaren om man försöker ta fram det bästa ur hästen om den ändå ska visas så jag har faktiskt gått ut med förfrågning om hjälp så får vi se hur det blir.
Och att ställa upp behöver vi träna på massor! Hon är ju tricktränad så hon tror att hon ska dra alla möjliga olika tricks när jag placerar mig framför henne Donna rör sig bra och bara hon är avslappnad så har hon riktigt fin skritt men traven behöver tryck för att visas upp från sin bästa sida och det har jag inte en chans att träna på nu med höfterna och så.
Håller vädret i sig som det är nu så kör vi löshoppning i helgen