Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Springsteen jo hon ser rund ut faktiskt.. ! Men hon verkar ju onekligen lika glad för halmen... söt video!
Hollie har problem med ömma fötter istället när det frös på och blev knöggel. Hon går nu i en platt hage men ändå varma och ömma hovar alla fyra, antar att det blir som blåmärken?
Nåväl jag försöker få ut en hovslagare för att känna o klämma och sedan lutar det väl åt att fröken får skor.
Och om en vecka flyttar vi!
Skitfet är hon! Svällde upp på en vecka. Men mer motion och mindre mat blir bra. Hon lär tappa fort, nu har det ju blivit kallt också.
Usch vad trist med ömma fötter! hoppas att hovslagaren kan göra något åt saken så fort som möjligt. Storm är fortfarande ok, men hon har ju stenhårda fötter.
Spännande! Men det blir säkert jättebra.
haha ok skitfet jag var lite finkänslig...
Ja jättetrist... har aldrig haft en häst som reagerar så här kraftigt. Hennes mor har tunna sulor och antar att även så är fallet här.. men kanske räcker om vi får på framskor åtminstonde, hon behöver uppenbarligen den hjälpen.
Lite nervöst... större stall (35 box) men även ett litet ridhus
Hon har ju varit rund jämt, men såhär fet. Aldrig. Men så har hon ju även ungefär 10 cm päls som förvärrar utseendet på tillståndet.
Framskor kan vara en bra idé!
Åh, ridhus är bra grejjor det!
Alltså...jag vet inte var min fina lilla hingst tagit vägen, hittar bara det här fluffmonstret i hagen
Hollie har vila nu sedan mitten på nov... jag tänkte till feb-mars beroende på hur hon växer. Vi flyttar som sagt i veckan och eftersom vi fått lite snö och hennes ömma fötter är betydligt bättre, tog vi oss ut på en skrittrunda i skogen med sällskap i lördags, mest för att få en sista tur här där hästen är född och jag har haft mina hästar i över 15 år... vemodigt! Kan hända att hon kommer tömköras någon gång och kanske promenader för hand på nya stället pga mindre vinterhagar, men någon sadel och ryttare blir det inte under vilan igen.God fortsättning alla -12or! Vi har sedan två veckor vintervila och pålle ser mest ut som en fluffig hårboll på fyra ben. Känns tyvärr som han redan börjat tröttna lite på vilan. Får se om vi tar någon liten repetition med tömkörning eller ridning snart. Hoppas på att hitta någon löshoppning, men insåg försent att jag hade missat att de hade löshoppning idag på min gamla klubb. Men det kommer väl fler tillfällen.
Hur gör ni andra med vintervila?