12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Att leka vid träden är det bästa han vet :')
A4_zps46bfc673.jpg

Kanske inte finaste uppställningarna, men han har svårt för att vara stilla ;)
A7_zps5d624978.jpg

A8_zps71a9919d.jpg

Möjligtvis ganska lång svans? :O
A3_zps075908ef.jpg

Och en sista bild på mina två minsta sötisar, den tredje håller sig på sin kant som vanligt, längst bort i hagen där man kan spana ner över fälten med massa vilda farliga djur. haha x)
A20_zps70fd3929.jpg

:love: Vilken söt bild med tittut bakom trädet!

Hihi ja, han gillar det, men de är ett bra sätt för mig att komma en bit ifrån så att jag kan få bra bilder på honom ;) Vi kan springa runt hagens träd i säkert en timme eller två när vi känner för de. Busa lite, fram och tillbaka. Härlig liten fölunge jag har där ute, även om han börjar bli stor nu x)

mettan
vilken härlig bild! och ingen snö alls!?

Typiskt med katten men bra miljöträning ;)

Jodå Hollie är också bakhög :angel: mer än bilden visar faktiskt, men bättre nu när hon kommit ner i kotorna lite. Och visst har hon en vit kronrand höger fram, ska lämna in passet för korrigering, för det gick inte att se när hon ritades. Typiskt fuxar.

Nej vi har ingen snö här. runt 10+ på dagarna och ca 6- på nätterna, men soligt och härligt är det:)

Spännande när det dyker upp nya tecken! Silhouette har en liten bukfläck, som en 5-krona ungefär. Kontrollanten skrev i sina anteckningar att den fanns, men den står inte med i passet. Måste jag skicka in och få ändrat tror du?

Låter härligt med sommarbete och tillhörande unghästträning hos Ironwill
Silhouette ska också snart iväg, bara gräset sätter igång att växa.

Mattiz Vilken sötnos bakom trädet! Kul när de är så lekfulla.

Ozen Så skönt när det går så bra med lastträning:laugh: Jag bara måste ta tag i det snart. Nu kan jag inte skylla på vädret längre:angel:

Min hovis har tyvärr inte möjlighet att komma förbi dit Hollie ska på bete, men förhoppningsvis finns det bra hovslagare att låna på plats. Hon ska ju bara verkas normalt men viktigt att hjälpa kotorna så att hon inte blir rak igen.
En månad kvar tills hon åker! Svårt att tänka sig om man kollar utanför fönstret nu.. med all snö och kalla nätter :cool:

Var kan man släppa på bete 1 maj i år? Här där jag bor i Skåne brukar vi släppa första vecka i maj, men eftersom våren hittills är försenad ungefär en månad så kommer det bli senare i år.

Med stödfodring är det tillåtet att släppa ut dem utan tillsgång till ligghall eller stall när medeltemperaturen är minst + 5 grader en vecka i sträck och betestillväxt sker, men då blir det inte riktigt att släppa på bete tycker jag. Vi kommer vänta tills hagarna har tillräckligt med bete så att hästarna klarar sig, om det så blir i juni i år.

Givetvis släpps inga hästar innan det finns bra bete, 1 maj är ett preliminärt datum som är satt och kan komma att ändras pga väderförhållande samt tillgången av bete.

Dit unghästen ska är dom relativt välkända för sina fina hagar och bra beten och som skötts därefter. Även bra lösdrifter året runt.

Jag skulle ringa asvh angående silhouette och höra! Pratade med dom om Hollie efter att vi upptäckt den vita kronranden, dom bad mig vänta till våren (ifall det skulle dyka upp mer tecken) och sedan skicka in passet för korrigering, var ingen brådska sa dom då och du behövde inte göra ett helt nytt pass. :)

Kl

Här kommer en bild tagen igår på min lilla Ismene. Hon har nog litet huvud tror jag. Sista hålet på ponnygrimma är det nu. Snart dags att byta till större :)

389E0028-AAA2-4DC3-8E2E-F9F291E9E15F-3843-0000051294744B24.jpg

Vilket otroligt fint huvud hon har:love:

KL

Hälsade på lilla räkan igår och ingenting gick som det var planerat. Några mil från uppfödare (har en resa på ca 15 mil) så går bil:devil: sönder... Så den står nu fint parkerad på en p-plats. Hade snälla vänner som skjutsade oss till min bror där vi fick låna en bil, åkte snabbt till Clerona och sa hej och gosade lite och sen tillbaka till min bror med bilen (dom bor nån mil från uppfödaren) och sen fick min mamma åka in och hämta oss och nu är karln snart på väg att åka tillbaka med biltrailer och hämta bilskrället....:mad::mad:
Som tur är var det ett skitfel på bilen som är billigt att åtgärda, mulitremmen gick i småbitar, och utan den får bilen vare sig kylning eller ström. Men väl hemma så kommer det gå fort att laga.
Så nu är det bara att invänta att lilla fröken kommer hem och då får jag börja pyssla med henne på lite mer allvar. Ev att jag hinner dit en gång emellan.

+ Rebus : Vi har också preliminärt datum. Det är satt till 18 maj, men givetvis är det så att det kan flyttas. Så tror jag att alla som har bete tänker - betet måste vara igång när man släpper hästarna :)

Och nu kanske jag är ganska optimistisk, men får vi bara lite varma dagar inom kort så tror jag att gräset får fart riktigt snabbt och vi alla kan släppa på bete precis som planerat:banana:

Agony: tack! Jag hoppas att huvudet fortsätter vara nätt på henne när hon vuxit klart :)

Här kan vi inte ens börja tänka på nån betessäsong...

Grabbarna övar under tiden sina leder och ligament på olika sätt.

62803_553634621348576_301441032_n.jpg

525179_553635304681841_644182757_n.jpg

533580_553636118015093_1678857552_n.jpg

524504_553636524681719_1047757753_n.jpg

9589_553637221348316_152628990_n.jpg

563695_553637568014948_1398230683_n.jpg

483995_553635024681869_915807089_n.jpg

idag fick jag ringa ut hovis akut då jag tror att Winni kan ha en hovböld då hon är halt..så va det också..så nu är hon gipsad så hon kan gå ut imorgon ,får byta hage till henne och mamma så dom går i en hage som inte är så upptrampad..man får hoppas att gipset siter någon/några dagar ....så det hinner torka upp lite mera...

Min pluttis har börjat bli stor och stöddig nu, även mot mig, vilket jag väntat på ett tag nu då han kaxar emot andra då och då. Väldigt ödmjukhäst måste jag erkänna att han är, men nu börjar hormonerna sätta igång så blir att ringa vet snart ;)

Han blev irriterad över att vi gick för mkt, han ville springa lite. Fick några tillsägningar på vägen och han rättade sig fin fint som vanligt. Var mycket bus i honom idag, blåste en del och så har vi inte varit ute mkt på sista tiden. Sedan fick han något ryck, stegrade sig två gånger, fick då ena frambenet över grimskaftet så jag kunde omöjligt hålla kvar fröet. Tusan också tyckte jag med. Han hittade hem så fint så ^^ Ingen skada skedd, gick en liten bit till med honom och de gick bra, så vart väl fnatt i näsan på honom. Men det är första gången han stegrar sig i närheten av mig iaf, så förhoppnignsvis ska vi inte göra det till en vana ;)

*kl*

Här hemma så har vi idag lagat hage, Trubbel bestämde sig för att lyfta av (!!) handtagen och jag fångade dom på gårdsplanen... Puh!

Så dom har fått stå inne medans vi har klurat på lösningar, men nu verkar dom hålla sig inne faktiskt, tack och lov.

Dessutom så är jag lite less, kalla mig naiv, men när jag köpte mina små, så hade passen inte kommit ännu. Jag har fortfarande inte fått dom... Uppfödaren har visst problem med att få stå som uppfödare eftersom att stona var leasade och tja, det brister väl i kommunikationen någonstans. Jag känner mig mest jättestressad över att fortfarande inte ha pass på hästarna. (dom är chippade, och jag hittar dom på shettissällskapets sida, och har varit i kontakt med dom som bekräftar att inga pass är utskrivna på just dom hästarna) men det känns ändå så himla surt alltihopa. Vill ju inte riktigt skaffa pass på dom som oreggade heller, eftersom att dom ju faktiskt är renras. Åh suck!

nu har jag följt er alla ända sen start, på tiden att jag joinar!
fick hem min tolva i nov, det bästa jag gjort, trots stress med två småbarn :-)
Hon heter Kristall E:Magini U Kayenne (F1)
självsäker, tuff, smart och ett fantastiskt psyke har damen, är helt såld på lilla "raggsockan"...
bild??? :-D
hur får man in dom???

Känner igen det olydiga beteendet. Ledtränade min förra veckan. stegrade sig hela tiden! Har haft henne i 2 månader drygt och hon har varit så snäll men nu har jag visst ett monster i hagen. Har funderat på Hur jag ska tackla problemet och bestämt mig för att inte hamna i den situationen igen. ska ledträna när hennes kompis inte springer i hagen och förhoppningsvis går det bättre när livet i hagen blir roligare. Helt plötsligt känns min 4-åring väldigt vuxen.

Chillar_med_Etman_barnen.jpg

Min lillprinsessa börjar också visa lite attityd, hon har för tillfället VÄLDIGT mycket spring i benen, hon har väldigt svårt att hålla benen i styr när vi är ute och promenerar, hon tycker att skritt är väldigt överskattat. Annars är hon en pärla att pyssla och gosa med..

nu har jag följt er alla ända sen start, på tiden att jag joinar!
fick hem min tolva i nov, det bästa jag gjort, trots stress med två småbarn :-)
Hon heter Kristall E:Magini U Kayenne (F1)
självsäker, tuff, smart och ett fantastiskt psyke har damen, är helt såld på lilla "raggsockan"...
bild??? :-D
hur får man in dom???

Välkommen in i tråden! Så kul med fler 12-or :)
Hur man gör med bilder läser du här

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka