12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Tihi, ne det är sant ska inte oroa mig så mycket. Det var jag som ville ha en större häst :') haha
Unghästen växer här hemma med så de båda är lite trötta efter allt bus i hagen nu, härligt att se att alla trivs med :)
Dock har min lilla hingst fått fnatt i huvudet nu. Våra promenader har gått klockrent, utan konstigheter fram tills idag..
Jag kunde inte ta ett ända trav steg utan att han skulle busa, slita, dra och slå med frambenen.. Busungen har nog vår i näsan med, har varit varmt, sol och mycket blåst idag, så kan vara därför också (A) eller så börjar han bli bråkig liten hingst x)

Kl

Här kommer en bild tagen igår på min lilla Ismene. Hon har nog litet huvud tror jag. Sista hålet på ponnygrimma är det nu. Snart dags att byta till större :)

389E0028-AAA2-4DC3-8E2E-F9F291E9E15F-3843-0000051294744B24.jpg

Gud vilket vackert uttryck och teckning hon har,Ismene:love:

Silhouettes ponnygrimma spände jag ut till sista hålet igår, så nu är det nog snart dags för cob-varianten:)

Naww, min plutt får nog vänta på cob grimman ett tag eftersom han inte är nere på sista hålet på ponny'n än x)

Och gud vilka härliga bilder på Storm och Ismene! :D

Men du så vacker hon är!!! :love:

Är hon helt återställd i benet/hoven nu?

IronWill din lilla gul är ju också vacker! Väldigt härligt uttryck!

KL.
Hollie har gått över på cobgrimma, hon kan igentligen ha sin ponnygrimma på sista hålen, men jag är allergisk mot trånga grimmor så har hellre en lite för stor som du kan spänna in i stället.

jag har inte mätt henne ännu.. att det ska vara så svårt att komma ihåg? :o

jennyjenny: Vilken skönhet!

kl*

Idag tog vi in Mirre på stallgången för första gången sedan han kom till oss för två veckor sedan. Han skötte sig utmärkt och brydde sig inte nämnvärt om att de två andra fick stanna kvar i hagen.

Pälsen rasar av i en väldig fart nu. Han blev vitare för varje drag med skrapan. Ska bli spännande att se vad han har för färg när vinterpälsen är borta, om han blir mörkare igen eller ännu ljusare :)

Vi mätte honom också, 131 cm i manken, 137 cm i korset...

24649_10151591361647122_887089049_n.jpg

893046_446536468758451_1937966021_o.jpg

Kul att se vad som gömmer sig under all päls på alla nu. Idag tog jag mig tid att pyssla lite med mina två tolvor. Rindi har helt plötsligt börjat få lite hals igen;) och nu när det värst lurvet börjar ramla av finns det en riktigt fin liten häst därunder

73129_402851806479510_712432523_n.jpg

392811_402851893146168_1125816035_n.jpg

482823_402852009812823_525251820_n.jpg

Rindi E: Rausing - Briar. Söt som socker och älskar när man borstar och pysslar med henne. Svårt att komma fram till de andra hästarna eftersom hon bara tränger sig emellan och vill att man gosar mer med henne:love:

532018_402852119812812_671185799_n.jpg

Don Apart E: Amperé - Don Schufro. Han är lite mera avvaktande och honom måste man sätta på grimman för att kunna pyssla ordentligt med. Han tycker inte om när man tar under magen och på benen. Det har vi tränat ordentligt på idag och tillsist accepterande han det och stod stilla.

håller med dig om att det ska bli kul att se vad som gömmer sig under all vinterpäls.

Kul med helbilder på dina finingar och kul att jämföra :)

KL.
Mätte äntligen Hollie, och fick det till ca 150cm.
Några bilder fick vi till också på min stora tjej!

65374_10151375344316344_61695306_n.jpg

575907_10151375341511344_464408793_n.jpg

Idag såg jag henne lägga öronen bakåt för första gången (!) åt sin boxgranne och booom spark i väggen.. kan det vara första brunsten på väg tro? :grin:

Tack för era snälla kommentarer om Ismene :)

Charlottee: hon är helt återställd nu i benet. Jag vågar andas ut nu tror jag för nu har hon vuxit i kroppen och senan har hängt med bra. Men man vet aldrig, så vi följer noggrannt upp det med hovslagaren. Hon kommer att åka en extra lång väg till henne när hon är på bete bara för att han vill se så att allt ser bra ut. Han är en riktigt schysst hovis :)
Kul med färska bilder på fina långbenta hollie.

Sandra1989: jag ser att du fixaT till manen på din kille. Vilken skillnad det gör när de är lite groomade.
Min fröken har värsta tjocka ponnymanen och kommer att vara lika hopplös att få snygg. Kanske det inte är Insterburg som hennes pappa...? Kanske någon new forest-hingst...? :eek:;)Det skulle förklara både hennes mankhöjd och den tjocka långa mannen :rofl:

jennyjenny: Ja, den fick ryka på grund av mammas kliande fingrar. Halsen såg obefintlig ut med den tjocka ponnymanen... ;) Det kommer bli ett rent helsike att få ordning på den om några år, att rycka den kommer ta lååång tid...! :crazy:

Vad fin hon är, Hollie:love: Anar jag en vit kronrand på ena frambenet?

Hon och Silhouette är lika stora då i dagsläget:D , men Hollie verkar inte vara bakhög som Sillan (alltid) mer eller mindre. Hoppas jag inte får en dragsterhäst:crazy:

Ang brunst, så har jag också sett Silhouette stå och skvätta, så det är säkert brunsten som spökar.

Silhouette var med som handhäst igår och skötte sig exemplariskt hela rundan, förbi diverse läskigheter som tex flaggor, traktorskjul med tillhörande skrot etc. När vi var ca 10 meter från stallet på hemvägen, dök det upp en katt ur buskarna:devil: både den annars stabila Menuette och Silhouette flög i luften. Jag tappade silhouette men som tur var hamnade ledrepet över ryggen på henne och inte mellan benen. Hon drog några repor runt oss på åkern och Menuette stod och brummade lugnande till henne. När hon kom fram till oss gick hon direkt fram och ville dia! Det var nu över två månader sedan hon blev avvand, men där ser man att i läskiga situationer kommer det behovet fram igen. Givetvis fick hon inte dia för mamman och jag kunde ta henne och vi gick de sista meterna hem. jäkla kattskrälle! jag var ju vid det laget nästan på väg att sitta av när den dök upp. Vi var liksom färdiga med rundan:angel:

Bildbevis:
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/c71.0.200.200/p200x200/408013_485993822

Senast ändrad:

Tack för era snälla kommentarer om Ismene :)

Charlottee: hon är helt återställd nu i benet. Jag vågar andas ut nu tror jag för nu har hon vuxit i kroppen och senan har hängt med bra. Men man vet aldrig, så vi följer noggrannt upp det med hovslagaren. Hon kommer att åka en extra lång väg till henne när hon är på bete bara för att han vill se så att allt ser bra ut. Han är en riktigt schysst hovis :)
Kul med färska bilder på fina långbenta hollie.

vad skönt att höra!! :)

Min hovis har tyvärr inte möjlighet att komma förbi dit Hollie ska på bete, men förhoppningsvis finns det bra hovslagare att låna på plats. Hon ska ju bara verkas normalt men viktigt att hjälpa kotorna så att hon inte blir rak igen.
En månad kvar tills hon åker! Svårt att tänka sig om man kollar utanför fönstret nu.. med all snö och kalla nätter :cool:

mettan
vilken härlig bild! och ingen snö alls!?

Typiskt med katten men bra miljöträning ;)

Jodå Hollie är också bakhög :angel: mer än bilden visar faktiskt, men bättre nu när hon kommit ner i kotorna lite. Och visst har hon en vit kronrand höger fram, ska lämna in passet för korrigering, för det gick inte att se när hon ritades. Typiskt fuxar.

KL.
Idag har jag lasttränat Gloria. Hon skötte sig jättebra :love: Gick in och ut i transporten några gånger, nästa gång blir det att stänga bakluckan. Glömde såklart ta kort men får bli nästa gång :)

För övrigt så har jag idag fått knäppa upp ett hål till på grimman ;)
531956_10200198001411621_703819306_n.jpg

Min hovslagare skor en del på klinik så han skulle säkert kunna hjälpa till med Hollie om hon och Storm ska verkas ungefär samtidigt. Det löser sig säkert! :)

Min hovslagare skor en del på klinik så han skulle säkert kunna hjälpa till med Hollie om hon och Storm ska verkas ungefär samtidigt. Det löser sig säkert! :)

åhh toppen! :)

Hollie verkades för en vecka sedan men det där är ju lätt att anpassa.
spännande att det snart är dags nu! Vet du hur många pluttar dom blir?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka