12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Tror knyppling kan vara en bra grej att pyssla med annars.... så kan man sitta inne framför en öppen brasa och smutta på ett glas vin samtidigt:idea:

Fina Hollie! Ser fram emot att följa henne på alla hennes bravader :)
Hon är faktiskt förvånansvärt fin i lila

:p jamenvisst passar hon i lila.. trots att hon är en fux!

MattiZ vad bra att ni gör framsteg :)

Agony och Neverinmyfoot

vandrande pinnar, knyppling eller akvariefiskar.. you name it men det måste vara mer lönsamt än hästarna iaf ;):D

satt och försökte komma på nått som folk är lika vanligt som hästar och som är lika olönsamt :angel: Rökning? Fast vi har nog roligare då ;)

satt och försökte komma på nått som folk är lika vanligt som hästar och som är lika olönsamt :angel: Rökning? Fast vi har nog roligare då ;)

det beror väl kanske på vad man röker...:angel: :rofl:

ne skämt å sido, tillbaka till 12;orna, nu måste väl alla satt igång att fälla ordentligt?
Hollie släpper massor !!!

Hello alla!

Har ju glömt att berätta att min 12:a är tillbaka i våran ägo igem. <3.
Just nu är han inne i en växt fas och fäller en del, mår bra och leker med hagkompisen :-)

Hello alla!

Har ju glömt att berätta att min 12:a är tillbaka i våran ägo igem. <3.
Just nu är han inne i en växt fas och fäller en del, mår bra och leker med hagkompisen :-)

Nu har jag missat något här:)

Ang fällning, enligt min planering så ska Cleo vara helt färdigfälld tills jag hämtar hem henne!:idea: Haha... Närå, hon lär nog tappa mammutpälsen en tid kan jag tänkta mig. Min andra häst fäller från nu fram tills mitten av maj typ. Vi har första tävlingarna här i maj, och hon brukar se ut som en skabbräv då:o Jättefint!

Fäller ja, usch så min häst ser ut :eek:. Det liksom ligger ett lager med fällt hår över skabbig päls. Utom på de platser på kroppen där hon har legat i bajshögarna i boxen för där är allt fastklistrat...:grin:
Det verkar vara det nya - att bajsa mitt i boxen och sedan ligga på dem alternativt bajsa i vattenkoppen. Hästen vistas bara i halva boxen känns det som...

Vår ena 12:a gick omkull i hagen för 1,5 v sen eller nått och skrapade sig lite sam blev lite halt. Såren läkte fint (ytliga) och hältan minskade. I onsdags fick hon dock kolik och var ordentligt halt. Koliken gav sig inte, utan ägaren åkte in till Ultuna med henne (och mamman fick följa med som moraliskt stöd) och nu har magen kommit i lag :love: Hältan trodde de först berodde på hovböld, men visade sig sen bero på en hovbensfraktur :( Som troligen blev sämre av alla promenader vi gjorde med henne under kolik-kvällen. Så nu är hon gipsad och ska stå på box några dagar och sen i sjukhage. Lillstumpan :(

Den andra 12:an kom för några veckor sen på att han är hingst och fick flytta från mammans hage och går nu med en 5-åring tills ägaren hittat nått passande ställe. Trots hingsfasonerna är han så himla kelen, jag är fullkomligt jättekär i denna lilla kille :love: :love:

555460_10200571136503946_836956073_n.jpg

Härligt vårväder här i Finland idag. Meciliah är 8 månader nu och växer så det knakar, speciellt stor är hon ju dock inte, hon kommer nog antagligen att bli runt 150 i mkh som fullväxt :D
Idag har hon fått följa med på skogspromenad tillsammans med sin mor och storebror Pirayan

Charlottee: Ja det är vi nöjda med, hoppas Hollie repar sig nu :) Hon är så söt så och passar i lila gör hon definitivt ;)

Håller med. Tråkigt med skadorna.

*kl*

Jo. Min 12:a har kommit hem pga oseriös köpare. Nu har han som sagt kommit hem och vi (mamma o jag) har beslutat att han ska vara kvar hos oss och bli min nya ridhäst. Han står just nu hos ett par vänner till mamma, då det är fullt i stallet där hans mamma står.

Är påväg upp med tåget nu för att hälsa på lillen :D

Håller med. Tråkigt med skadorna.

*kl*

Jo. Min 12:a har kommit hem pga oseriös köpare. Nu har han som sagt kommit hem och vi (mamma o jag) har beslutat att han ska vara kvar hos oss och bli min nya ridhäst. Han står just nu hos ett par vänner till mamma, då det är fullt i stallet där hans mamma står.

Är påväg upp med tåget nu för att hälsa på lillen :D

Härligt att du ska behålla honom! Hoppas de blir en trevlig ridhäst! ^^

Hej på er! Här är lite kort på vår 12:a Pirate Bay från igår. Hovslagaren var här och jag är så imponerad av "Blixten" som vi kallar honom :). Han är så himla okomplicerad med allt. Hoppas det hänger i och att ridning går lika bra när den dagen kommer. Blixten har bott med sin mamma i boxen tills för en månade sedan, för vi hade platsbrist. Så han fick börja gå med pojkhästarna på dagen i hagen. Nu har han då också egen box sedan en månad tillbaka. Han började bli lite hingstig i hagen med stona, innan han flyttade till pojkhagen. Men nu märker man inget. Planen är hingstbete i sommar. Blixten har jämt haft väldigt långa ben och det har han fortfarande, så han blir därmed rätt hög... fast väldigt ranglig :) 155 cm fram och 159 cm bak.

blixten1-e1364418358179.jpg
blixtenhugo-e1364418423753.jpg
blixtenhovis1.jpg

Hur gammal är han? Min som är 10 månader nu är 148 fram, så hon håller sig till planen med att inte bli en jättehäst. 155 låter stoooort:D

Jag håller med om att 155 låter stoooort, men han är ju väldigt söt den där Blixten! :)
Min är lite mer än 11mån och är 144 fram så han håller också måttet om att inte bli en JÄTTE häst ;)

Blixten är snart 11 mån. Han verkar ändå ha lugnat ner sig med växandet sedan han flyttade från sin mamma helt. Men han lär väl säkert bli 170+. Tror vår förra uppfödning(annan mamma) var runt 150 i denna ålder och han är nu 172 som vuxen. Så kanske denna blir lite större, fast hans mamma är inte stor.

Charlottee
hur stor är Hollie nu? Vet hon var stor också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka