12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

MissFideli, eyz, dramatik; Hon är ganska bedårande när hon vill vara det. :love:

Yttik, Haha, ja. Hon följer mig som en liten hund annars och så fort det kommer något farligt så gömmer hon sig bakom mig. :)

Charlottee, Jodå, hon vågade springa runt sen... om jag sprang först. ;)

Myelin, :D Folk brukar alltid ha någon som de tycker att jag är lik!

Hippocampus, Vem vet, dom kanske är släkt. Storm har ju både fullblod och halvblod i släkten. :)
Finns det bilder på din 10a i tråden för 10or?

Sådan är Hälge med. Därför jag aldrig får bra bilder eller klipp på honom. Man ser mest en bit av mulen eller örat ;)

MissFideli, eyz, dramatik; Hon är ganska bedårande när hon vill vara det. :love:

Yttik, Haha, ja. Hon följer mig som en liten hund annars och så fort det kommer något farligt så gömmer hon sig bakom mig. :)

Charlottee, Jodå, hon vågade springa runt sen... om jag sprang först. ;)

Myelin, :D Folk brukar alltid ha någon som de tycker att jag är lik!

Hippocampus, Vem vet, dom kanske är släkt. Storm har ju både fullblod och halvblod i släkten. :)
Finns det bilder på din 10a i tråden för 10or?

jaopp! Någonstans. O jag kan säga att halsen har ju liksom inte växt precis. Det finns verkligen ingenting framför manken när man sitter där uppe :eek: Tänk då när baken går uppåt...

Jag har fått lära Storm "stanna" så att hon inte går för nära när jag vill ta bilder.

Hippocampus, Låter som en riktig ponnyhals alltså. :p

*kl*

Idag har hovis varit ut. Är så nöjd över att jag, här i norr, hittade en hovis med gesällbrev och utbildning som ville verka mina små skitar.

Däremot var han inte så säker på om han skulle vilja sko i framtiden, men dom är ju barfota nu och ett tag framöver iaf. Skötte sig helt ok gjorde dom också, någon liten protest blev det.

Men Trubbel har verkligen jättesvårt för att få brorsan utom synhåll. Trassel bryr sig inte alls nämnvärt, och går vi en liten sväng Trubbel och jag lugnar han sig, men han skriker första biten, och om han te x skulle behöva stanna i boxen medans Trassel binds upp i gången (som t ex nu under verkning) så tokspringer han bara runt och skriker i boxen. Då band jag givetvis upp honom också i gången, men hur ensamhetstränar man honom på bästa sätt? Tar jag in bara Trassel och lämnar Trubbel och haggkompisen med käk ute så äter han inget då heller, utan han springer bara och skriker, inte alls kul.

Man låter dom helt enkelt stå i en utbrytningssäker box där det inte finns något att göra illa sig på.
Sen får dom skrika, springa och hoppa bäst dom vill.

Ja, Rindi är superfin:love: Hon är häftig med sin lite speciella färg. Dessutom är hon verkligen jättetrevlig. Det är ngt speciellt med gula Hästar. Jag är så glad för hennes gula mamma (utan Bernstein blod) som ger så fina ungar.

IW bilden där du bär Storm är underbar:love:

Yttik, allt är ju möjligt...... Men jag trodde du skulle ha färre hästar;)

IronWill - Hon är bedårande söt :love:

Intet nytt på fölfronten hemma. Hon äter, sover, växer och busar precis som hon ska. Häromdan hade vi lite mystid i stallgången tillsammans, borstade, filade på ojämnheter på hovarna och passade på att mäta henne lite på en höft. 132 cm fram, 137 cm bak. Då får man räkna in den rejält musklade hjärtrumpan, utan den är hon nog ganska jämn ;)

Nu väntar 2 veckors ledighet med förhoppningsvis en massa fototillfällen!

Ja jag har själv blivit väldigt förtjust i gula hästar också, men för mig var Stellas färg vackraste färgen som finns.
Men gult är näst bäst.

Western_wannae, Skönt med en till fölunge som är överbyggd, Storm är ju 120 till rumpen och 116 till manken. ;)

Storm (nya smeknamnet är Stormageddon...) har varit en dragster sedan hon föddes! :p

Lurvbollen!
n_n_s_by_eldfuxen-d5otdn4.jpg

Gimlan, Wrangler och MissFideli, Hon är väldigt lik sin mamma. Speciellt i temperamentet, något skarpare kanske och mer orädd bara.

Tyvärr så har hon blivit väldigt dålig i magen. Hon får nu en kur med diarsanyl på inrådan av veterinären, är det inte bättre
efter helgen så ska vi få någon medicin utskriven.

Hon är inte uttorkad, äter och är pigg. Ingen feber. Men inte ska det behöva rinna längs bakbenen på henne.
Vissa högar är helt normala dock. Vet inte om hon pillar i sig något i hagen, dom går ju och gräver en del i snön.
Men hon ska byta hage på onsdag. Snöar det lite mer så kan hon gå över den understa tråden och under den översta...
Blir en litet större hage och med tre trådar.

Senast ändrad:

En väldigt dålig bild, men äntligen lyckades jag fånga Storms ögonfärg på bild, hon har inte bruna ögon. När blir dom det?

st4-6_zpsf4bb1a2f.jpg

silver_by_eldfuxen-d5ovs7x.jpg

Kanske skulle döpt henne till Silver med tanke på silverman och silverögon. :p

Hollie har bruna ögon nu, inte kommer väl Storm att ändra färg på sina såhär sent?

Häftigt med den riktigt gråa manen också! :bump:

*kl* Nu behöver jag lite hjälp :). Är som så pga.lite nya omständigheter så verkar det som min fölis kommer hem igen,vilket är helt underbart för mig ändå,då jag har saknat honom varje dag. Hur ska jag bäst ta imot honom när han kommer?. Ska jag stalla upp han i nytt stall eller där hans mamma är?,något man ska tänka på i foder-väg?. Han kommer troligast i mitten på jan. Tacksam för all hjälp :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 660
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg