Sv: 12rna - del 2
Som sagt, att stoet faller ur (och i även i detta fall ungen) är anledning att vänja av tidigare som jag skrev tidigare.
Men eftersom både sto och föl var tunna undrar jag om stoet fick den mat hon behövde?
Jag fick hem min -12 när han var 6 månader, både han och hans mamma hade blivit rätt tunna så tror det var bra att han kom redan då, hans mor har nu ätit upp sig och börjar se jätte fin ut, även han börjar lägga på sig.
Jag har honom ihop med mina två andra hingstar en -06 och en 09. Går hur bra som helst -12 och -09 leker väldigt bra ihop och -06 övervakar och är lite storebror som går emellan när det blir för livat i hagen
Har aldrig upplevt honom som ledsen utan han är pigg och glad och trivs väldigt bra i flocken, han tyr sig verkligen till de äldre hingstarna även om han har stor respekt för dem.
Som sagt, att stoet faller ur (och i även i detta fall ungen) är anledning att vänja av tidigare som jag skrev tidigare.
Men eftersom både sto och föl var tunna undrar jag om stoet fick den mat hon behövde?