12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Kul att guldgossen får fortsätta hänga med syster i tråden!

Några hyfsat nytagna bilder på henne i första snön. Alla mätningar hittills visar att hon blir större än pappa, som själv mäter 160. Var ska det sluta?! :O
DSC_0131.JPG

DSC_0163.JPG

DSC_0063.JPG

Som ni förstår har grabbarna nu flyttat så det är bara Kelly ni får se från mig framöver..

Vad fin hon är! och hon ser verkligen stor ut, hur hög är hon?

Storm är lite trött nu, odlar nog en massa man och päls + växer en del.
d_storm_by_eldfuxen-d5oen9m.jpg

Storm och Noblessan, man kan inte alltid vara sams!
son_by_eldfuxen-d5oencf.jpg

Tycker också att det ser ut som om han har minihuvud!

Du är inte ensam om att vilja shoppa. Var såå nära att köpa ett brunt träns med stora guldiga spännen på globen. Men jag har ju
ingen aning om hon får ponnyhuvud eller cob som sin mamma. Nu har hon ju liksom en shettisgrimma inspänd så mycket det går. :rofl:

Tycker också att det ser ut som om han har minihuvud!

Du är inte ensam om att vilja shoppa. Var såå nära att köpa ett brunt träns med stora guldiga spännen på globen. Men jag har ju
ingen aning om hon får ponnyhuvud eller cob som sin mamma. Nu har hon ju liksom en shettisgrimma inspänd så mycket det går. :rofl:

Skönt att höra att man inte är ensam. Värsta är att jag velar på behålla. Han har fin hoppstam och får han ärva talangerna han har i blodet känns jag som fel person för honom då jag ska ha dressyrhäst :( Då vågar man inte heller shoppa.

Sen som sagt vet jag inte om han blir full eller xfull heller i huvud ;)

*kl*

Fick denna lite suddiga bilden av köparen igår kväll, Belizario blev mätt och är ca.133 cm i mkh och är snart 8 mån.gammal :laugh:. Men usch vad man saknar honom! :( Som tur är blir det ett halvsyskon till honom nästa år iaf. :D

33ffcsz.jpg

Haha ja hon är sällan med men ibland så! Tycker det är nyttigt att hon ser mig ovanför.. även om hon aldrig har brytt sig och är mest i vägen faktiskt :D

Haha, Jag utnyttjar det faktum att Storm är så liten. :angel:

Jag har ju redan "suttit på" henne ett par gånger. Ni vet när hon var runt 80 cm hög och var tvungen att få så mycket medicin. Lättaste sättet var om jag stod rakt över henne och klämde fast henne med benen, samtidigt som en höll henne i grimman och jag stack henne i rumpan med sprutan. :o Hon stod inte still annars. :angel:

Jag brukar även krama henne runt magen. Det tycker hon är mysigt. :D Tror att det är bäst att börja "inridningen" tidigt med den här loppan.

Vilken liten pluttis! För visst var han ett halvblod? :)

Haha!, han är en liten pluttis ;). Du har helt rätt,han är ett rent halvblod. Mamman är 160 cm i mkh och pappan är 170 cm i mkh,så ska bli spännande och se vart han hamnar i höjden, jag själv skulle tippa på (önsketänkande) 163-165 cm i mkh :laugh:

Någon mer som har mätt sina föl?:idea:

Hälge låg på ca 138 cm på 5 månaders dagen. (Mätt mot mig och i sin tur hemma med måttband :rofl: han nådde mig till boobsen).

Ska mäta honom i helgen tänkte jag då han fyller 6 månader. :)

Men då var min verkligen en pluttis! ;)

Får väl hoppas han växer sent så inte köparen får en mini häst :D

Nessi (Min 11a) var väl ehm.. 138 vid.. 11-12 månader :o Så väldig skillnad. Hon flyttade i somras och var då 145 kanske heh. Hon beräkande jag ska bli 162 men hon har gammal stam i sig som växer långsamt med) :)

Den minns jag :) Men hade varit kul minne för dig om inte annat. En bild där du står över henne. Sen en när du rider ;) Före och efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 662
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård