12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Alltså, shettispäls+lerbad är inte att rekommendera. My god! Ingen ide att sätta en borste i den pälsen...

Tog då lilla Trassel på promenad idag, var Trubbels tur igår. Dom är ju för coola dom där två, inga problem, dom bara knatar på, goa små troll jag har!!

Däremot ville lilla Trassel idag inte låna ut bakfoten, han bockade och sparkade och höll på, men tillslut så fick jag låna den. Tur han är liten, envisa troll ;)

Risken finns att jag är gråhårig innan vi är klara... Trassel har dessutom en ovana att vässa tänderna på allt, jisses vad han bits! Trubbel har aldrig ens försökt. Men det hör väl till ;)

Ska försöka få in en film på dom senare som jag filmade igår, dom hade rejs i hagen och fick igång dom flesta, vart lattjolajbans :)

kan tänka mig att det blir en del att borsta i den pälsen! tur att dom är små ;)

victovie tack!! jag mätte H idag äntligen!!:banana:

Resultatet är 138 cm 6 månaders ålder. Det är stort men inte galet stort väl?
.. jag trodde hon skulle vara en bit över 140 men blev lättad.

Idag fick hon stå uppbunden igen för andra gången.. hon är duktig på det och har inte protesterat ett dugg, finner sig i det mesta och har ett toppen psyke verkligen :laugh:

.. bara hovslagaren hon inte gillar..

Tycker hon känns så vuxen ?

531112_10151151297286344_191385579_n.jpg

598343_10151151354926344_402413518_n.jpg

Nej då! Vet en unge som var 140 som fyra månader. :)

Min gillar inte heller hovslagaren, jag får raspa. Men inte hovis. Men jag håller bara fast Storm i
min famn när hon protesterar och då står hon still.

skönt!
men oj 140 vid 4 mån bara :eek: är den ungen vuxen nu? nyfiken på slutmåttet.

Jag kan också lyfta Hollies ben utan problem, men med hovslagaren vill hon inte.. då lyser fuxfärgen igenom vill jag lova :angel:

yttik spännande! Kul att jämföra :)

tack!! jag mätte H idag äntligen!!:banana:

Resultatet är 138 cm 6 månaders ålder. Det är stort men inte galet stort väl?
.. jag trodde hon skulle vara en bit över 140 men blev lättad.

Det är inte alls stort utan hon lär nog stanna runt 165 som vuxen.
Wincent var 151cm som 6 mån där kan vi snacka lite storlek och han verkar stanna på sina 172cm, 147cm som 6 mån var den andre jag har som passerade 170 sträcket, de som var 144 och 145 som 6 mån blev 167-168 samtliga långbent modell. Så 138 siar inte om någon jätte som vuxen.

Va fin hon är!! :)

Idag fick jag ringa ut veterinären till lille Melwin.. Stallägaren ringde i eftermiddags å sa att han hade kolikkänningar.. :( När jag kom upp så låg stackaren raklång i hagen å hade jätteont. Tog nog en timme innan jag fick tag i vet å han va på plats, då va han bättre som tur va. Och nu mår han mycket bättre men däremot väldig diare. Ngn som har bra tips mot diare?
Hans mamma går på butta för tillfället.... Vet inte om det har med buttan att göra kanske?

Diarsanyl är det bästa ges som typ pastaspruta i munnen, finns att köpa hos veterinären och på vissa apotek, tror inte det går att köpa i ridsportsaffärer (har i alla fall aldrig sett det på mina), supereffektivt mot diarre.

Oj nej då låter ju inte 138 stort alls! måste vara hennes långa ben som lurar ögat.

men över 165 tror jag att hon blir. Hennes mor växte långsamt och mäter idag 169 cm. Och hingsten verkar ge höjd till sina avkommor. Iofs finns det litet bakom solette också.

Men 165 skulle passa mig perfekt! :)

Fina tjejen! Och så duktig att stå på gången!

Min lilla Trassel fick prova det idag, var sådär poppis, men han försöker öva på hur mycket det krävs om, eller tills i hans värld, han kommer lös... Och jag försökte inte ens sätta en borste i hans päls, det tar jag när dom torkat, borde ta en 2 dagar om vädret håller sig torrt....

+IW
Tack för tipset! :) Ska åka till Apoteket å kolla om dom har det imon! Finns det ngt man kan ge mer långvarigt? Han ska ju skiljas av nästa fredag och vill ju inte att hans mage ska balla ur då igen... Vetekli, är inte det bra för deras magar? Eller bara nått jag som fått för mig kanske? :)

Läskigaste var F's föl förra året. Född i april, jag var nere till falsterbo (juli) och fölet då var STOR. Trodde det var en åring :o den var nog 140 minst.

Va fin hon är!! :)

tack! :)

Hoppas det löser sig med magen för din lilla kille.

(obs ingen bild syns i ditt senaste inlägg)

Miaa intressant, men jag har fortfarande svårt att tro att just H inte kommer bli stor, alla hennes kroppsdelar känns stora om ni förstår hur jag menar. Men vi får väl se! Och som sagt jag tycker personligen att runt 165 är alldeles lagom så hoppas ni har rätt :)

yttik vem är f´s? ett av dina ston? förlåt om jag ej hängt med :)

supercassie men tack snälla! Håller givetvis med dig om att H har sin charm;) och gällande hennes långa öron och långa ben.. jag har kommit fram till att hon är lång överallt, ben, öron, huvud och rygg osv! :rofl: en riktig långis ;)

Du är ju inte så lång själv, så 165 är säkert perfekt för dig. Själv är jag ju närmare 170, men jag tycker ideala höjden är runt 150 cm.
Men jag gillar ju små hästar.

Den som var 140 som fyra månader är idag ett år och bor på lösdriften här, tattarmåttet sa väl att han skulle bli runt 180 eller så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 666
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈