12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Charlotte: tror du inte är det är hennes långa linjer som gör att hon känns stor? Långa ben och hals osv?
Har du mätt henne med mätkäpp förresten? Tycker det kan skilja jättemycket om man har bara tumstock eller så!

Charlotte: tror du inte är det är hennes långa linjer som gör att hon känns stor? Långa ben och hals osv?
Har du mätt henne med mätkäpp förresten? Tycker det kan skilja jättemycket om man har bara tumstock eller så!

Jomenvisst är det nog så. Hon rör sig stort också vilket säkert ökar på känslan när man går brevid.

Jag mätte med en riktig mätkäpp :)

Har du mätt din lilla bruna?

Ja, jag har mätt henne i förra veckan men jag har bara tumstock. Det är ganska värdelöst faktiskt för det skiljer flera cm ibland . Men jag kom fram till 133 cm som ett troligt medelvärde av alla mina försök har jag för mig :D
Men jag önskar mig en mätkäpp i julklapp av tomten ;)

Diva är 140 nu och 5 månader. Så hon är en stor fin tjej :) Hennes ägare kommer ha en riktig pärla i den hästen :love:

Lite olika storlekar på våra små stjärnor överlag verkar det som :)

Silhouette har också fyllt 6 månader den 20e nov och jag har också mätt henne (med tumstock och vatten pass) 139 cm (+ - ngn cm) visade den.:laugh:. Folk som ser henne säger att hon kommer att bli stor och jag hoppas att hon håller sig under 170 iallafall.

Hon är duktig på att stå uppbunden, bli borstad överallt, lyfta fötter både för mig och hovis, flytta sig sidled och bakåt när jag leder henne. Jag har tagit ut henne ensam ett par gånger ur hagen när de andra har stannat kvar och gått lite fram och tillbaka på grusvägen. Hon är så trevlig och följsam och jag är så förälskad i min tjej:love::love:

Försöker länka till facebook, är så krångligt med photobucket tycker jag. (gör säkert helt fel antagligen)
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.4161568161634.2151296.1356971470&type=1&l=499c9e5ad1

:D men det låter väl som att det stämmer eftersom hon är en liten tjej.

mettan så snygg hon är och jag älskar färgen med allt det vita! :love:

kul med bilder länge sedan vi såg henne

KL*

Kul att läsa hur stora alla bebisar är!

Måste mäta mitt lilla monster någon dag igen, känns som att framdelen vuxit ikapp bakdelen som var 117 cm sist.

Beklager så mye, Yttik og IronWill. :( Jeg har fulgt tråden i stillhet den seneste tiden.

Nå kan jeg dog endelig bidra med en ny bild på Corretto (Cortado-Jimtown). Han er 7 måneder og ca 143 cm høg.

148146_10152276399135403_2017944650_n.jpg

Såg annonsen på honom.. fick liiite habegär så tur att jag är fattig :D

Idag blev min lilla 5 månaders stora killen för nu har de släppt ihop på lösdriften. 4 årsföl och 2 åringar. Killgänget :) 5 cobar och en Hälge :D Så hoppas han inte tror han ska vara i samma storlek som en cob. Lite maffa kan han sno av dem men vill ha honom högre ;)

Jaha, får ringa veterinären igen imorgon. Storm hostar.

Inte nog med det så ringer en kompis och berättar att hennes fölunge som dom trodde hade lunginflammation troligtvis har Rhodococcus på lungorna.

Storm har väl säkert något liknande med min tur, så jag vill nog ta blodprov och kolla för rodokocker.

Senast ändrad:

Men vad trist!

*kl*

Fick in lite bilder på grabbarna som är tagna i veckan.

Först ut, Trubbel. Han fick sig en "promenad" (vi gick nog inte längre än vad en del kan ha mellan hage och stall eg) tillsammans med hunden och dottern min. Såg nog ut som ett mindre projekt men gick väldigt smidigt!

Försökte parkera honom för att ta en extriörbild, gick som synes inget vidare, fick bli en sötbild istället bara.
DSC_0813.jpg

Hunden var spännande, ffa hans täcke som prasslade lite.
DSC_0816.jpg

Men dom hittade snabbt ett gemensamt intresse, spana på alla ekorrar som for omkring i träden
DSC_0817.jpg

Lilla Trassel fick för någon dag sedan öva på att stå uppbunden, med varierat resultat... Något skeptisk till en början.
DSC_0826.jpg

Sen måste man prova hur bra denna uppbindningen faktiskt sitter
DSC_0828.jpg

Nåväl, jag ger mig väl då!
DSC_0833.jpg

:love:

förstår din oro men försök att inte ta ut något i förskott för din egen skull, hon har säkert bara fått en släng av vanlig hosta :)
har hon feber ? Dock klokt av dig att ta blodprov och kolla.

Emor dina är ju såå söta! smälter gör jag men kan tänka mig att de har ganska mkt egen vilja också :devil::love:

anestr supersnygg kille! gillar ffa hans framparti!

Det här året är bara skit, så jag tar nog ut allt i förskott just nu.

Ingen feber idag. Blir ju lite orolig att något ska ha blossat upp nu när hon är lite orolig iom avvänjningen.

Hon hade ju lite feber och gult snor i en näsborre för 1,5 vecka sen. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 666
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar