12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Visst är dom! :love:

Charlottee: Inte värst ändå, men visst provar dom emellanåt. Just nu är största problemet att dom blivit lite rädda för att gå igenom grinden till hagen, vet inte om det är någon som stressat vid in/utsläpp. :( Men men, vi får träna på det!

Kl

Vår lilla har ändrat färg än en gång och liknar pga pälsen just nu ett får eller möjligtvis en alpacka. Men underbar är hon :love: närmar sig snaaart 70 cm.

1fijaa.jpg

Fy sjutton så söt :eek: :love:
Men om man tänker bort huvudet ur bilden vet jag inte om man skulle se att det är en häst :D

Jag ville inte heller ha nät till kin häst så köpte en mjuk gummimatta med hål i på hornbach och fäste med reglar i väggen.

Lyckas inte kopiera bildadressen på min ipad men har satt den som en haybar liksom.,

;)

Den dagen jag flyttat till egen gård ska jag ha en sån -en isabell shettis/mini att köra med <3

Storm ser ut att vara bekväm med sin nya flock minst sagt! :D härligt!

Gogo jösses så söt! Är du helt säker på att hon är riktig? :D

Visst är det lite gulligt. Jag menar, deras fölungar lär väl nästan vara lika stora som Storm är nu när dom föds nästa år. :p

Det är skönt att det är så lugnt faktiskt, Storm förföljer sina nya flockamrater med stoor beundran.

I slutet på december så flyttar det sista dräktiga stoet in till den här lilla flocken, så då har Storm tre "big mamas" att uppfostras av.
Dessutom så lär dom vara så feta att dom inte orkar bli allt för sura på henne. Dom ska föla i mars.

stormnoblessa.jpg

Mina är nästan jämn gamla 5 månader samt 2 och 3 veckor,
Bella cirka 134 cm e-cohiba-Artist
Vera 136 cm e-vivaldi k-Dammen

Vilken härlig bild på Storm och hennes mammakompis :love:

Gogo: Den där var ju bara för söt, skulle kunna tänka mig den som gosedjur i sängen :laugh:

Emor: Dina gossar är verkligen sjukt söta dom också!

Här händer det inte ett skit och känner mig verkligen sämst på uppdateringar. Benny ser ut som en hårboll och är verkligen inte till sin fördel just nu, man blir inte ens sugen på att ta med kameran ut i hagen för det är bara hår och blöta tofsar överallt i detta evinnerliga regnväder :(

Smyger in från 11: ornas tråd och spanar in "syskon" till min Abbe (e. Sir Oldenburg).

Hon är jättefin! :love: Ser ut att vara mycket liv i lilla damen!

kl

Emor och Gogo: Ååååh så söta de är! :love: Blir lite sugen på att tidigarelägga det planerade shettisköpet till NU... :angel:
IW: Bedårande bild på foderplatsen! Håller tummen för att hon "bara" har lite vanlig hosta.
Sorbisen: Ja jag tänker likadant, här blir det inga fler bilder förrän vädret har ordnat upp sig lite. :crazy:

Vad stora alla era fölingar har blivit, Tore är runt 125 cm i manken nu, 5-6 cm högre bak.

Så många söta bilder det har kommit sen jag senast var här!! Storm verkar klara sig bra! Vågar hon inte äta hösilaget från sidan?? :P

Idag har jag bundit upp Shammy för första gången i boxen, det var helt odramatiskt. Hon testade hur långt repet var, o när det tog emot så var det som om hon sa "jaha, så långt var det" o så gick hon tillbaka. Eftersom vädret är som det är så fick hon även på sig ett fleecetäcke för första gången! Även det var helt odramatiskt, hon stod i princip helt stilla när jag rättade ordning det, o grejade med gjordarna under magen :) Så nöjd o glad över att hon börjat mogna så fint!

En ofördelaktig bild!

616551_10151173677045748_1319259217_o.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 666
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar