Sv: 12rna - del 2
Vad gör ni med era små? Vad har ni tänkt göra med dom i vinter?
Jag blir så himla kluven, bitvis när man läser runt så fördömmer en del detta med att ens peta på småbebisarna iprincip känns det som, och en del pillar värre än värst. Jag är någonstans i mellanlandet. Mina står ju på stall, så dom blir hanterade in och ut, men jag lyfter t ex inte hovar varenda dag eller klämmer igenom dom supergrundligt. Dels för att dom verkar må fint, och för att jag ändå inte skulle känna något under all björn päls. Vi håller fortfarande på att lära känna varandra, har gått någon liten promenad och så men inte så mycket mer, förutom att stå uppbunden och käka sina pellets och mineraler.
Dessutom blir jag så himla kluven runt detta med inkörningen, nu umgås jag mest i travkrestar och där är det ju lite annan tidsintervall man gör saker och ting. Jag har iaf som plan nu att köra på som jag gör, lite små promenader då och då, och börja öva på detta med lite ljudkommandon, och att kunna ge dom ifrån olika positioner runt hästen ( t ex framför/bakom osv). Det är två orädda killar, när dom står uppbundna i gången drar dom ofta i något täcke eller filt som dom kommer åt, plockar upp spön ut spöhållaren och når på något konstigt sätt alltid en massa påsar att stå och stampa och kasta runt med, så själva miljöträning osv känns som att det kommer automatiskt.
Vad har ni andra för tänk?
Yeez, jag vet att jag borde gå och lägga mig, men lördagkvällar är visst perfekta tillfället att surfa runt och börja oroa sig för sånt...