12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Men jisses vilken snygging och härlig stam, älskar både Chirlon och Briar! Hade absolut kunnat tänka mig en sådan snygging i stallet (fast den lär ju bli så stor att den inte skulle komma genom dörren :D)

Tack så mycket! :) Han är verkligen lite av varje, färg och teckning liknar Briar men lynne verkar han fått mer från Chirlon :)
Det börjar kännas som om vi kommer få bygga ett nytt stall till grabben om vi ska få in honom!:D

Tog och gick en promenad med min lilla Trassel idag. Han skötte sig faktiskt riktigt bra! När vi gick ifrån stallet var det lite skrik, och han provade på att protestera lite (småhoppa) men gav sig direkt, och knatade rundan utan vidare problem sedan, vi passerade några hästar längre bort som han aldrig sett och dom blev helt tokiga, han trippade lite bara. Vi mötte barnvagnar, inga problem. Mer hästar, inga problem. Sen kom vi ut längs vägen, gick förbi sopbilen som stod och tömde skräp, en byggarbetsplats osv, inga problem! Kom en bil bakifrån och han tog något steg framåt och verkade lite förskräkt, jag gjorde ingen grej av det, 10 meter senare kom ännu en bil, ingen reaktion. Lastbil ifrån andra hållet, han tittade lite men thats it.

Duktiga lilla skrutthäst! Han har aldrig varit ute vid en trafikerad väg tidigare, tror han kommer kunna bli en toppenponny i framtiden! Så himla cool. Han skötte sig tusen ggr bättre än vad min gammhäst gjorde under samma runda, haha! Dessutom hade jag ju barnvagnen i ena handen, men det är inga problem öht.

Tack, vad glad jag blir att ni gillar henne, Yttik, Charlottee och Fia-Lisa:):):)

Fia-Lisa: Hon är ganska sprallig och vill gärna få igång de andra damerna, men oftast väldigt lugn och sansad när man hanterar henne, så det känns ju rätt bra.:laugh:

Här är så många vackra hästar i denna tråden, känns som en bra årgång:love:

och alla de små ulltottarna är ju helt bedårande också:love:

Åh vad härligt det låter! Vill också ha en sån liten plutt :love:
Älskar att du avslutar det hela med "Dessutom hade jag ju barnvagnen i ena handen...." :rofl:

Storm har stått uppbunden sedan en månads ålder. Men har inte varit uppbunden på länge, men det var inga problem när vi provade idag.

Storm håller minsann fast sig själv!
storm-1.jpg

Fastbunden i ett grimskaft sköter sig mina galant, men med två grimmskaft, då stretas det iaf trassel, trubbel har inte provat den varianten ännu.

Söt hon är! Hur går det för henne med hostan? Och med dig?

Storm är alltid uppbunden i två snören för att minska trycket på nacken i fall att hon skulle streta. Hon vet inget annat,
men jag kan tänka mig att det lätt blir så att dom stretar om dom inte är vana vid det!

Hon har slutat hosta! :)

Hon har förövrigt fått en ny grimma! Grimman på bilden är i storlek shettis! Inspänd på sista hålet, då nosdelen är så stor annars.

Med mig är det som det är. Jag saknar Stella något enormt.

Skönt med hostan!

Och jag förstår det, jag är fortfarande trasig sen fjant dog, och det är snart 3 år sedan... Man läker aldrig, men man lär sig leva med det, tillslut.

Hon är ju bara för söt!! :love:

Lägger in ngr nyare bilder på mitt lilla troll.. :D

427811_10151066982831507_627266043_n.jpg

534074_10151097015946507_1149068565_n.jpg

Från i fredags efter att koliken (eller vad det nu var..) släppt, därav all leran..

534585_10151108397871507_1890297063_n.jpg

Tyvärr så är hans mamma inte alls bra i sitt ben nu, har verkligen försökt allt jag kunnat, men nu så har jag fått samma utlåtande från fyra oberoende veterinärer. Så hon ska tyvärr få somna in på fredag.. :cry: Min älskade fina häst...
Lille Melwin blir 7 månader på fredag så han har ju fått gå med henne ett litet tag iaf.. Han går redan med ett annat avskilt hingstföl och ett 5 årigt sto som är väldigt snäll mot dom, så jag hoppas att allt går bra för honom utan sin mamma. Om ngn vecka eller så, så ska dom in i lösdriften där det redan går fyra ungston. Men han kommer att få komma in om nätterna fram tills betet nästa vår..

va tråkigt!

Här höll det på att sluta illa.. För en gångs skull gick jag ut till stallet på kvällen för att jag skulle ta av lillans fleecetäcke. Men när jag öppnade boxdörren hade hon rullat fast! Hon tittade på mig, o stönade. Sprattlade lite, men jag lyckades få henne o ligga stilla tills min kompis kom ut! Med en gemensam insats så fick vi vänt henne! Jag vet inte hur länge hon legat, max 2 timmar om hon la sig direkt efter insläppet. Men tanken på att hon skulle legat så tills imorgon är inget trevlig.. Tack o lov funkade magen o jag var med henne, gosade o borstade henne en stund för att kolla så att allt var oki. Jag la även på ett regntäcke då hon frös så idag, känns inte bra att hon ska lägga sig ner i detta väder i hagen. Även om det finns torra plättar i skogen så lär hon inte gå dit för att sova när de andra äter vid balen liksom. Så just nu är jag lättad o glad över att hon är hel o frisk!

men vilken tur i oturen att ni kom! fy bubblan :(

Skönt att hon verkar ok!

Quickstep så tråkigt med ditt sto! beklagar! :(

Kul att få se lilleman igen dock, fin han ser ut!
Var det inte han som var lite svår i temperamentet som liten? hur är han nu?

Vad tråkigt med ditt sto, också. Vilket skitår det har varit!!

Maria: Men vilken tur att du kikade till henne en extra gång. Kunde gått illa annars.

Fina alla är! :laugh:

*kl*

Jag saknar min lille prins varje dag nu, varför ska man alltid få en sådan beslutsångest? :confused::cry:

Det är många varför som snurrar runt i mitt huvud nu...

316xcw0.jpg

14w91xj.jpg

Senast ändrad:

*kl*

Puh.... Vaknade 04.30 av att sambon vrålade utanför fönstret (grinden till hagen är nära vårt sovrumsfönster) och jag for givetvis ur sängen på två röda sekunder o kutade ut! Det första jag såg i bäckmörkret var något ljust som rusade på vägen (Stig) och stona och Lasse inne i hagen i full kareta.

Stig hade smitit genom grinden på nåt sätt vid utsläppet och fått spunk när han kom på att han inte var i hagen, alla gnäggade och sprang och, ja ni vet hur det blir. Problemet var att det är ju kolsvart ute vid den tiden, så vare sig vi eller Stig såg värst mycket men han ville ta snabbaste vägen in till dom andra och rusade rakt in i elstaketet och igenom på nåt jäkla sätt lyckades han komma in mellan trådarna, det enda jag såg var att han fastnade med bakbenet och försökte rycka loss det flera gånger i full kareta.

Fy fasen säger jag, såg avslitna senor och massaker framför mig.... fick undersöka hela hästen med ficklampan på mobilen.

Inte ett märke! Fattar inte vilken jäkla tur han hade!
Pappa (som gick bort en månad efter att han föddes och som han är döpt efter) måste vakat över honom som en skyddsängel eller nåt...

Det roliga var att så fort han kom loss och fick kuta iväg kom han tillbaka till mig i full galopp, struntade i dom andra hästarna o maten o kom direkt fram till mig och var på ett strålande humör, ville gosa och busa.

Gick ut senare när det var ljust och gick igenom honom igen och han är helt oskadd, kommer i full galopp, bockar och busar och GNÄGGAR när han får se mig, underbara häst! Han kanske kände på sig vilken tur han hade....

Det är kul när fölen kommer i full galopp till en och vill vara nära, när man går ut i hagen :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 666
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?