12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Det var fint. Jag mådde på något sätt bra för hon tog det så bra.

Igår ringde en spekulant på Hälge och jag vill verkligen inte sälja honom med. Han har blivit min bebis sen han föddes och vore kul ha kvar en egen uppfödning men samtidigt är inte vår ekonomi den bästa just nu. Men ska låta dem komma och titta.. sen får vi se..

Ser om jag får dela bild från FB. Så här närgången är killen när matte är på besök:
54252_10151182663904775_1513594044_o.jpg

Oj vad stor hon är! Långa ben har hon också, Storm är en riktigt kortbent stackare i jämförelse.
(Hennes framben är löjligt korta just nu, rumpan växer och växer.)

cirkus, Vänligt och vänligt, jag tycker att hon var en "kärring" från början. Lät inte Storm äta ur foderhäcken/dricka vatten.
Nu har hon gett upp eftersom att Storm är ihärdig och tolererar att Storm äter/dricker med henne och följer efter henne.
Men jag är bara glad att hon inte gav sig på Storm, och är väldigt lugn och stabil i övrigt. Det behövdes eftersom att Storm
var så stressad. Nu har Storm adopterat henne och hon har accepterat sitt öde ungefär. Blir bra när vi släpper in det andra stoet
så att Storm får lite mer sällskap.

Senast ändrad:

Oj vad stor hon är! Långa ben har hon också, Storm är en riktigt kortbent stackare i jämförelse.
(Hennes framben är löjligt korta just nu, rumpan växer och växer.)

ja jättestooor är hon :o det blir stege i framtiden..

Har Storm blivit mer grå i manen? häftigt är det iaf! hon har en helt underbar färg och teckning.. inte mkt som slår det :)

Mmmm, hon gjorde precis vad en normal men schysst häst ska göra tycker jag, Det vore ju helt galet om en äldre häst lät en fölunge ta kommandot.

Ja det är säkert helt rätt. Jag är nog bara lite väl överkänslig just nu.

Charlotte, Hon kan ge lite höjd till Storm, jag kommer att få ha roller blades på fötterna som stödhjul om jag ska rida på henne!

Storm är svartgrå i botten av manen, det syns mer från andra sidan.

När det gäller färg och tecken så gav Stella mig verkligen en fullpott, framtiden får visa om hon har ärvt någon gång från mamma eller pappa.

Söta storm!

Charlotter: Och hollie, jisses så stor hon ser ut!

Yttik: åh, sån jobbig sits, förstår att du vill behålla honom, han verkar jättecharmig!
Kl

Oj så grabbarna busade igår! Dom sprang runt tills dom blev alldeles svettiga. Däremot så känner jag mig lite bekymrad över den ena, trubbel. Han vandrar lite i boxen, och har sett någon tendens till det i hagen också. Vad kan lan göra åt sånt?

Annars går det fint, dom håller på att testa uppbindningsknutarna för fullt men hittills utan framgång. Inga problem att lyfta hovar och annat på, och bara så Goa! Nu har även trassel fått en ny grimma, i storlek shettis... Jag undrar om det är all päls?

Charlotte, Hon kan ge lite höjd till Storm, jag kommer att få ha roller blades på fötterna som stödhjul om jag ska rida på henne!

:rofl::rofl::rofl:

Jag tar stegen med mig inför varje ridpass och du dina roller blades! Vilken syn!

yttik och Emor

Hon tänker nog bli 170+ som vuxen åtminstonde, jag har en lång bekant som gillar stora fuxar.. kanske får sälja henne dit :D

Nu är just denna bild tagen i dålig vinkel .. vilket gör att hon ser ännu större ut.

Jag gillar stora fuxar med *hint hint pik pik* ;)

Själv tycker jag att Hälge slutat växa.. :o På ett sätt skönt att han stannar upp och andas lite på vägen ;) Men blir ju orolig han ska bli mini som Nessi förra året. Inte bra för honom heller att gå med cobar. De lurar honom i hur stor man ska bli ;)

haha då vet jag vart jag ska vända mig om jag måste sälja alltså?;)

... om storebror måste lämna oss så får jag ännu svårare att göra mig av med henne, och förhoppning är att betäcka efter treårs när de ändå bör få vila en period. Jag tittar redan på hingstar :o

Jo det är ju skönt om de ej växer för snabbt.. den biten gör mig lite orolig över Hollie.
Hälge ser betydligt mindre ut, skulle vara kul att se en bild från sidan. Han har härliga tecken!

Även om du kanske blir väl lång för att tävla Storm så lär du ju kunna rida henne - om hon nu inte blir b-ponny som det hotades med.
Min dressyrtränare berättade att hon då och då rider sin shettis. Hon är säkert 180 cm och MAX 60 kilo. Übersmal (har alltid sett ut så) alltså. Så vill du så lär det funka :) Hon rider då och då min maxade c-ponny ser ju inte snyggt ut men det funkar och hästen reagerar inte. (Svårklassryttare så balansen och korrekt ridning är ju melodin, annars hade det nog funkat illa.)

Ska försöka ta någon dag och fota "igenom" honom från alla håll :) Så får man se lite. Jo han ser inte så stor ut, han har fluffat på sig mer ;)

Ska du sälja Hollie? I och med att du skriver "så får jag ännu svårare att göra mig av med henne"?

Formulera mig dåligt kanske men nej hon ska inte säljas. MEN man kan ju hamna i en sits där man tvingas skära ner på antalet hästar och blir tvungen så jag ska aldrig säga aldrig.

Men jag vill inte sälja henne om vi säger så :)

Fast för mig så är det inte OK med en ryttare på 170 och en ponny på 130 cm, estetiskt ser det hemskt ut.
Jag vill inte rida bara för att. Då kör jag hellre. :)

Charlottee, Jag förstår!

Det ser hemskt ut, men det behöver ju inte vara skadligt med en längre välbalanserad ryttare, mer så jag tänkte.

Tack detsamma, va fin och härligt långbent din donna Hollie också är :d! Väldigt nyfiken på hur stor hon är ;)

IW: Förstår att det kan kännas som att stoet är rötig när hon inte tillåter Storm vara med överallt, men med ett så pass stabilt och tryggt sto som jag uppfattar henne som ifrån din beskrivning så brukar beteendet vara väl berättigat ;). Tex står Isadora och Kaprifol bredvid Forsythia - Isadora accepterar hon utan konstigheter, men Kapri som är mer på hutar Forsythia ofta åt när hon anser att Kapri uppför sig inkorrekt.
Storm kommer ha mkt nytta av den uppfostran när hon träffar nya hästar :).

western_wannabe: Jag kan inget om westernhästars korrekta exteriör - men gillar verkligen teckningen på sötnosen! :D

Yttik: Vilken goding! Nej inte lätt, särskilt om där dessutom finns spekulanter och ekonomin är som den är.

Gimlan: Instämmer med dig - bättre med en lång välbalanserad ryttare än än kort obalanserad.
Körning ska vara himla kul! :)

KL

Har läst ikapp min frånvaro och måste bara sticka in och säga att jag beklagar, Yttik och IW.

Gylle: det låter intressant. Min fölunge föddes med låånga ben och liten kropp, såg ut som en harskrank. Ditt resonemang applicerat på en d-ponny borde då innebära att de föds som ca 85 cm höga? Fast det skulle förstås innebära att en maxad shettis föds 45 cm hög...

Försökte fota min imorse men kameran vill inte låta bli blixten pga det mulna vädret så det blev inte bra. Han är iallafall nästan lika stor som shettisvalacken nu och kanske 25 cm lägre än sin mor så jag misstänker att han blir större en henne iallafall, han är fortfarande väldigt mycket bäbis eftersom han är född så sent. Detta betyder dock fortfarande bara att han troligtvis blir större än liten c, så det säger ändå inte så mycket...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 666
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar