Sv: 10rna del 6
Men vilken sötlurv!
Det är typiskt det där med kameran, är den med är det bara ök i hagen, men busar dom är kameran inne eller så är batteriet dött...
Jen84: Det där med frimärken har jag hunnit fundera över måååånga gånger! Tråkigt med trampet, Kaptenen har lyckats trampa sig några gånger också men bara blivit halt och varm en gång *peppar peppar* och de har läkt på bara några dagar. Jag har inte behövt linda eller nåt eftersom det varit rent i hagen, skönt!
Tråkigt att hon blir spänd i ridningen. Är hon tömkörd och så så hon går fram utan att ha någon vid sidan? Kaptenen är mycket tömkörd mest i skogen och har därmed lärt sig att gå först och lyssna på röst och tygeltag, där tror jag att jag haft mycket gratis i ridningen. Förstår hur du menar med att det känns sådär med att lämna bort, hoppas den tränaren som kunde komma ut verkar bra! Håller tummarna!
KL
Här hade vi uuuunderbart väder idag! Mera nysnö och blå himmel, sådär så det riktigt glittrade överallt! Jag tog pålle på en tur, han var väldigt pigg och laddad redan inne i stallet så jag tog faktiskt med fegsnöre (snodden).
Ledde honom första 15 min för att känna av läget, kopplade på snöret (den satt helt lös, inte alls inspänd, lika som när han gått som handhäst) och satt upp. Han var fortsatt spänd men är duktig och går fram överallt, även om han blåser upp sig så man sitter uppe vid trädtopparna nånstans. Jag var ganska glad att jag hade snodden på i början för annars hade han nog nockat mig några gånger.
Vi red i alla gångarter, han var inte lika tittig idag faktiskt, mest bara stora stenar som var hästätande, så vi galopperade endel.
Gick en slinga i skogen där det låg kvar ett träd över stigen sen stormen så där hoppade jag av och ledde honom runt - det blev pulsande i djupsnö som nådde pålle till magen.
Stigen var dessutom smal och grenarna snötyngda så vi var riktigt vita båda två när vi kom ut på vägen igen, haha. På hemvägen släppte han efter och blev sådär magiskt härlig att sitta på!
Han orkade mer idag och bjöd riktigt fint framåt och bar sig så himla härligt! Tidigare har han mest släppt efter när han blivit "för trött" för att stirra på allt, men idag var det fortfarande energi sprutandes ur öronen när vi kom hem.
Det är så roligt när man märker framsteg för varje aktivering!
Öronbild!
Hemma!
Han blev som synes ganska svettig, även om mycket är snö som smält på honom och sen frusit fast i pälsen. Det ser ut som om han tänker konvertera till skimmel.
(Och nej, nosgrimman ska inte sitta sådär, jag spände upp den när jag ledde honom och han har lekt med den så den har hoppat fel.)
Totalt var vi ute en timma, varav jag ledde första 15 och sista 5, så 40 min uppsuttet i alla gångarter.