10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

alltid lika kul att läsa här...jag satte igång Carlito föra helgen fre lör löslongering och sön red jag på banan gick super det var som han inte gjort annat än vari ridhäst....

ja 4 år redan..undra varför man säger att alla hästar är äldre vid nyår?

jag har bara lastat han 4 gånger då har han gått direkt in men är otolig och vill ut....han står ofta och väver med frambenet de var så jag kom på jag skulle lära han att buga https://www.facebook.com/photo.php?v=10152123429409771&set=vb.559584770&type=3&theater

försöker igen https://www.facebook.com/photo.php?v=10152123429409771&l=5390780056442432935
 
Sv: 10:orna del 6

mysigt att ha handhäst skulle jag med vilja men som sagt jag är oxå lite feg av mig hur de skulle gå...hoppas med på snö här i småland så håller tummarna hårt..

;)
 
Sv: 10:orna del 6

har ingen nytagen bild på min prins nr 1 så läger upp en bild på prins nr 2 ist :p

Gråzin så här ligger han jämte mig på nätterna
1000786_10151663846864771_1838191875_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Snö nu i Dalarna också,är lite delad faktist! :p Jätteskönt att det blir ljusare ute,och att leran försvinner,men det var sååååå skönt att slippa kylan! :p

-10 hade vi i dag,ligger nog iaf 15-20 cm snö ute. Kameran fick h'nga på,men var för kallt då det blåste en del också,Orvar är skitig och jävlig,och full med istappar i pälsen,så ingen vacker syn direkt! :p

1528641_10201841003080973_1315978223_n.jpg


1549426_10201841003000971_563666215_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Hua, kylan ska komma ner till oss inatt. Fryser av bara tanken! :nailbiting:

Än så länge är det iaf plusgrader och snöfritt:
 
Sv: 10:orna del 6

Sötaste korven! Hur går det med ridningen för er del? Kom ihåg att du skulle få barn men bebis måste vara runt året nu? Tiden går så fort!
 
Sv: 10:orna del 6

Vilken häftig färg! Vad är det för ras?
Men kommer hon att skimla? Hoppas inte!


Hur många "prickiga" hästar har vi i tråden nu? Jag kommer att blanda ihop alla :o Eller det är bara 2? Zkold och Majorn?
 
Sv: 10:orna del 6

Usch vilket år! :nailbiting:
Hoppas verkligen att allt är över nu, ser fram emot att följa er också.
 
Sv: 10:orna del 6

Kl
Igår kväll när Kaptenen kom in tyckte jag att han var konstig... Trött och seg och inte lika matglad som vanligt. Han åt ju, men utan större aptit. Tog tempen som visade 37,8 så det var ju inget. Imorse väckte jag honom, han hade ätit dåligt, det var hö kvar och lite av betforen också. Han gick do k ut som vanligt, om än lite seg. Nu idag har han stått och ätit som vanligt i hagen.

En lös tand kanske?
Jag hittade den här i Rozalies krubba häromdagen
1549433_10151993126468113_205991802_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Igår satt jag upp igen för första gången efter vilan. Det var nära att jag lät bli då hon hade överskottenergi så det pös ur öronen! :D

Jag började med att rasta henne på lina och det är jag glad över, jäklar vilken show hon bjöd på! Och det tog ju aldrig slut! Bock och brall så det stod härliga till!
Men när jag väl satt upp sen så skötte hon sig super. Travade ett par varv och tog en galopp åt vardera håll. Bra sug trots rodeoshowen innan.


Ikväll ska vädret slå om och bli kallt är det sagt. Jag är både glad och ledsen över det. Hagarna kan inte ta mer vatten nu, så för den sakens skull så är jag glad om vi kan få minusgrader och snö. Men ur ridsynpunkt så är det ju fint med blöta grusvägar som sviktar bra...
Hur som, finns inget jag kan göra åt saken så det är väl bara att gilla läget och hoppas på snö!
 
Sv: 10:orna del 6

Ja det är underbart med snön! :love: Inatt fick vi fem cm till, fluffigt och mysigt överallt, 16 minus och bara helt perfekt!!! Mysig bild du lade i vattnet!

Aida: Vad kul att ni är igång igen! :) Gissar att det kan vara nåt sånt, men har inte sett att han gjort det nu så den kanske trillat ut? Kul att du hittade den! :p

Fibusen: Fina Orvar! Sötläppen!


Kl
Nu har det ju äntligen kommit så pass mycket snö att det var värt att ploga banan! Idag invigde jag den med ponnyn så imorrn ska jag tömköra Kaptenen! :D
 
Sv: 10:orna del 6

Aida, jag känner som du, samtidigt som jag är superglad att underlaget tillåter ridning som vanligt så skulle hagarna behöva torka upp lite. Vill egentligen inte ha snö och kyla men nu finns väl ingen återvändo. Hoppas det inte bara blir stenhårt utan snö.. det är så tråkigt.
 
Sv: 10:orna del 6

Orvar är så söt! Trots istappar ;)

Kl.
Idag är lillprinsen DYR!
Har jobbat honom från marken nu i två dagar för att hitta lite styrning och stopp.
Idag fick jag hjälp av en kompis så jag kunde sitta på honom igen.
Han har en hel del överskottsenergi, eftersom han går ensam, så han sprang på fint i longeringen.
Hoppade upp och då blev han busig! Studsade till en gång i skritten precis i början, landade i korsgalopp och blev LIVRÄDD! Så då bockade han ett språng och sparkade bakut. Fram igen, travade på lite och sen gjorde han ett Bocksprång till Man känner verkligen att det är bussprång och inga "nu slankas ha av dig språng" så jag satt mest och skrattade.
Länge sen jag kände mig så trygg på en unghäst!

Efter att vi travat och galopperat samt kollat att bromsen funkade i båda varven så bad jag kompisen ta loss linan. Så idag har vi, för första gången, ridit omkring själva.
 
Sv: 10:orna del 6

Knapplån :)

Vad fina tior ni har hela gänget. Jag har också en (<----) som jag visade upp för hundra år sen i en av de gamla trådarna, måste varit när han var två haha, men har följt er alla i smyg :p

Jag har dock ett litet dilemma jag skulle vilja ha lite åsikter om, något så ordinärt som att slå på bakskor eller ej? Vintern kommer till oss inatt och hovis kommer på tisdag. Han klarar sig bra utan men jag tänker kanske för halkans skull? Ni som slagit på, märkte ni stor skillnad på era? Jag märker ju att han kan bli lite öm på knölig grusväg men inte annars.. Hmm, svåra saker... O_o;)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 791
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 960
Senast: Hyacinth
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 504
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 481
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp