Sv: 10rna del 6
Vad kämpigt med sån dipp! Det har jag redan haft och vet hur det känns.
Skönt ändå att du har hjälp av en så pass duktig ryttare! Ang hovis så är det ju så himla svårt tycker jag. Nu råkar jag ha Sveriges bästa (ja, enligt mig och alla andra här omkring
) men skulle han sluta sko skulle jag gråta! Hoppas det löser sig för dig, när man är där nere på botten och kravlar så kan det ändå bara bli bättre! Styrkekram!
VanRemo: Han är så fin! Men jisses vad han fäller!
cirkus: Vad roligt att det går bra för henne!
KL
Idag var jag och Kaptenen ute en timme. Från början var han så avslappnad och superfin, men sen träffade vi på kor, brevlådor, traktorer, balplast, snöklumpar, stubbar, stockar, hästar, får, en skoter, skällande hundar, en minibuss osv osv. Och vips så var han spänd som en fiolsträng hela turen.
Några gånger lade han in tvättäkta tvärnitar (en gång grisnitade han från galopp och hade han inte kört upp huvudet till molnen så jag tjongat rakt in i halsen så hade jag åkt i backen
) och då blev vi för första gången riktigt osams med sadel. Det har hänt flera gånger i töm, men idag var första gången från ryggen. Gick en för honom ny väg där man rider genom två större gårdar, han blev som dynamit där så när det plötsligt dök upp en skoter också så hoppade jag av...
Han växte två dm, gick med svansen på ryggen, ögonen höll typ på att ploppa ut och han blåste så halva byn hörde honom.
Ändå duktig när vi kommit ner på vägen igen och stod helt still när jag hoppade upp.
Sista biten hem är ändå en väg som han gått på många gånger, så där kunde han äntligen slappna av och blev sådär härligt underbar igen! Jobbade på helt superbt i traven med bra stöd och härlig energi. Den enda galoppen på turen i övrigt resulterade ju nästan i markkänning så jag passade på att fatta båda galopperna en gång också - galopperade bara kanske 50-100 meter i varje. Han jobbade väldigt trevligt, kvar i form och en rund och mjuk galopp i lagom tempo. Tog båda galopperna rätt på fattning också - duktig kille!
Blir fortfarande att han ökar traven in i galoppen, men det kommer.
När vi kom hem var han dyngsur - hela hästen. Den där lilla fåniga klippningen jag gjorde igår var visst inte till nån hjälp alls.
Andfådd var han också trots lång skritt, så när han var klar för hagen igen tog vi en liten extra promenad.
Imorrn ska jag försöka klippa lite mer, i helgen kommer syrran så hon får hjälpa mig när det ska klippas mellan frambenen.