Sv: 10rna del 6
KL
Idag har vi varit på första riktiga äventyret!
Kaptenen klev snällt in i transporten trots att har inte åkt sen i höstas, stannade till på rampen bara, sen knallade han in. Skötte sig mycket bra på bortaplan, klart att han stirrade och pratade (man måste vitt och brett tala om att kungen anlänt) men han lyssnade hela tiden och höll sig på backen. Jag gick runt med honom och kollade läget, kändes som om han var 170 hög.
Hans storebrors (-08) ägare satt upp (hade aldrig suttit på honom innan) och styrde runt honom lite i paddocken. Han var spänd såklart och hade en väldans ferrarimotor, men lyssnade på allt hon sa och när han fått titta och springa ur sig det värsta så slappnade han av mer och mer.
Tyvärr var det jättedåligt underlag ute.
I ridhuset gav jag upp att fota, så då åkte filmkameran fram! Dumma jag har inte lärt mig att min mobil filmar tusen gånger bättre än kameran, så all uppvärmning är i kass kvalitet, men när det var dags att hoppa blev det bra film.
Fina fina killen blev mycket mer avslappnad inne och skötte sig verkligen strålande! Det var han och en annan -10a inne tillsammans först och det var så lugnt och bra. Sen kom det in två små ponnyer som skulle hoppa fram, varav den ena var utklädd i ROSA, haha, Kaptenen tyckte den var helkonstig! När de gick ut igen var det dags att skutta, då var bensinen på upphällningen, det gick segare och segare genom banan, och de två sista hindren trillade ner, men det gör inte ett dugg! Han var såååååååååååå duktig!!!
När han skrittat ut en sväng fick han stå som en riktig tävlingshäst i box och vänta när ponnyn hoppade sina klasser, sen lastade vi utan krusiduller och åkte hem! Jag är så mäkta stolt så jag typ spricker!
Han har ju inte åkt nånstans sen i november och knappt gått över hinder, men han var så himla duktig!!! Ryttaren var glad och nöjd, hoppas hon vill skutta mer med honom i framtiden! Det planeras redan in fler P&J, hoppas vi kommer kunna åka nån mer gång!
Printat från film
Film kommer!