10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

Jag kan inte se filmen på mobilen, det kommer en text som säger typ att filmen är blockad pga upphovsrättsliga skäl i ditt land?? Ska prova på datorn senare ikväll.
 
Sv: 10:orna del 6

Fin bäbismage :D
Inte allt för långt kvar! Spännande!

Jag kan inte heller se filmen, men det kan vara för att jag inte har instagram.
 
Sv: 10:orna del 6

Tack! Ja det kanske är dags för det, jag har gjort några korta försök men tycker att hon har bromsat upp mer då. Men kommer vi bara över den tröskeln så kan det nog hjälpa! :)
 
Sv: 10:orna del 6

Tack tack!

Haha vilken söt reaktion på klippningen :D Rozalie fattade nog inte att hon blev av med pälsen ens :p
 
Sv: 10:orna del 6

Jag tror att jag har fixat till det nu! det var 2 låter som spelades på radion i bakgrunden som gjorde att den blockerades. Nu är det tyst där i stället, så det borde fungera att se överallt :)
 
Sv: 10:orna del 6

kl, nu har jag fått upp filmen på youtube, har ju noll koll på hur man klipper så filmen är lite lång. Hon satt fast i vänster sidan och krullade ihop sig istället för att ställa över, senare när hon gick fram till bettet så var jag ju dum nog att inte filma =P
http://www.youtube.com/watch?v=xhjEGbVNtDc&feature=youtu.be
Var extra kul när tränaren kände till Common Sense som är pappa till fölungen och sade att Heimdal hade uttalat sig något om att det bara var att gratulera till de som betäckt med honom medans det gick :D Sedan blir man ju inte ledsen när han säger att man har en fin häst som är snäll och trevlig.. Tror nästan att alla tränare säger snälla saker om folks hästar, är nog ett bra sätt att få eleverna glada.

Och ikväll när jag var i stallet märkte jag att man kan kittla magen för att få fölis att sparka,

http://www.youtube.com/watch?v=a61VuAuaR-A

Jag är inte alls en jobbig matte som försöker få fölis att sparka, inte alls:cautious:
 
Sv: 10:orna del 6

Haha! Elak matte ;) Jag kommer ihåg precis hur det kändes när Rozalie kickade inifrån magen första gången :love: jag "kramade" mammahästs mage och fick en buff på kinden :D

Vad fin hon är Räkan! Hon klär verkligen i mammamagen, ser härligt rund och go ut :)
 
Sv: 10:orna del 6

Håller med aida, hon klär i mammamagen! Så fin hon är! :love:


Kl
Idag red jag ut med syrran och ponny, en kort tur med bara lite jogg för att få röra sig lite innan morgondagens äventyr. Han var jättefin från start, tittade bara lite när vi passerade lite gårdar, men när ponnyn är med slappnar han av så mycket bättre. När vi vände frågade jag syrran om vi skulle byta häst, hon såg ut som om hon skulle trilla av på fläcken! :rofl:
Så ja, nu är Kaptenen riden av en människa till, hittills har bara jag suttit på honom. :p Det var verkligen jättekul att se honom från sidan! När hon hittade knapparna och dom förstod varandra så blev han preciiiiis så fin som jag känt honom! Hon satt och log från öra till öra och var alldeles lyrisk efteråt. :D Jag också för den delen, han var alldeles fantastiskt fin idag! :love: Hon förstod precis vad jag menar med att man inte har nånting alls i handen när han jobbar rätt, man skulle lika gärna kunna ha sytråd, han blir så lätt och sjukt maffig att sitta på! :love:

Imorron blir det tidig morgon och åka iväg till p&j, håll en tumme för att han kliver in snällt. ;) Vi får se hur det blir där. Är det för rörigt och han blir för spänd så tittar vi bara runt lite. Går det bra får han trava runt en 40. Folket där är suveräna och lägger säkert ner det till bommar om han blir osäker. :) Wiie vad kul det ska bli! Hur det än går kommer jag leva länge på dagens tur! :D
 
Sv: 10:orna del 6

Min fina Prick som är igång för fullt! Tyvärr har hon fallit ur en del efter en växtperiod nu. :(

img_2425_530ce1a79606ee6268235219.jpg


img_2435_530ce1ba88e59d3419223854.jpg


img_2478_530ce2289606ee4b947ab4f3.jpg


img_2534_530ce2bb88e59d33736b8e6b.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Så söt mage när det kickar där inne:)

"Kl"

Red sparrisen andra gången efter vilan. Sambon var med som moraliskt stöd;) Han såg föga imponerad ut när vi vinglade fram i ridhuset, han har mest varit med på tävlingar och sett betydligt stadigare ekipage sväva fram med krökta nackar i stadigare gångarter än våra:D
Sparrisen skötte sig bra tills han bestämde sig för att parkera intill husse och vägra gå fram ett steg till.:meh:
Jag smackade och skänklade men Sparrisen började backa istället. Eftersom jag är rädd om husse ber jag honom flytta sig och informerar om riskerna med att befinna sig bakom en lillhäst som inte är riktigt ordentligt riden ännu:crazy:
Husse, som vid detta laget mest längtade hem till soffan, undrar surt om jag måste backa precis där han står:banghead:
Försöker förklara för sambon att backen hakat upp sig och det är då svårt att få in 1:an och köra fram på en lillsparris... När husses stöd inte finns kvar bestämmer sig Sparrisen för att trots allt gilla läget och går fram så att jag kan parkera på medellinjen och avsluta med flagga på topp:cautious:

Alltid lika underhållande med unghästar och sambons en lördag kväll:p
 
Sv: 10:orna del 6

Tack alla =) Tror att det har varit bra för Räkan att vara dräktig i år. Hon har inte vuxit så mycket till på höjden men hon har breddat sig en hel del över bogar och kors även om hon fortfarande är nätt i typen..


Maja_Kandi - visst är det underbart att se sin häst under en annan ryttare? jag har bara haft vänner som har skrittat och travat lite på Räkan men det är så coolt att se hur de ser ut när de ser ut som en riktigt ridhäst :D

Zkold - älskar bilreferenserna =) Bra sätt att så sambon att fatta vad man pratar om :P
 
Sv: 10:orna del 6

KL
Idag har vi varit på första riktiga äventyret! :D Kaptenen klev snällt in i transporten trots att har inte åkt sen i höstas, stannade till på rampen bara, sen knallade han in. Skötte sig mycket bra på bortaplan, klart att han stirrade och pratade (man måste vitt och brett tala om att kungen anlänt) men han lyssnade hela tiden och höll sig på backen. Jag gick runt med honom och kollade läget, kändes som om han var 170 hög. :p
Hans storebrors (-08) ägare satt upp (hade aldrig suttit på honom innan) och styrde runt honom lite i paddocken. Han var spänd såklart och hade en väldans ferrarimotor, men lyssnade på allt hon sa och när han fått titta och springa ur sig det värsta så slappnade han av mer och mer. :) Tyvärr var det jättedåligt underlag ute.

DSC_1223_zps776b4173.jpg


DSC_1232_zpsfe6e0ca6.jpg


DSC_1277_zps2c3558c4.jpg


DSC_1283_zps539b19e2.jpg


I ridhuset gav jag upp att fota, så då åkte filmkameran fram! Dumma jag har inte lärt mig att min mobil filmar tusen gånger bättre än kameran, så all uppvärmning är i kass kvalitet, men när det var dags att hoppa blev det bra film. :p

Fina fina killen blev mycket mer avslappnad inne och skötte sig verkligen strålande! Det var han och en annan -10a inne tillsammans först och det var så lugnt och bra. Sen kom det in två små ponnyer som skulle hoppa fram, varav den ena var utklädd i ROSA, haha, Kaptenen tyckte den var helkonstig! När de gick ut igen var det dags att skutta, då var bensinen på upphällningen, det gick segare och segare genom banan, och de två sista hindren trillade ner, men det gör inte ett dugg! Han var såååååååååååå duktig!!! :love:

När han skrittat ut en sväng fick han stå som en riktig tävlingshäst i box och vänta när ponnyn hoppade sina klasser, sen lastade vi utan krusiduller och åkte hem! Jag är så mäkta stolt så jag typ spricker! :D Han har ju inte åkt nånstans sen i november och knappt gått över hinder, men han var så himla duktig!!! Ryttaren var glad och nöjd, hoppas hon vill skutta mer med honom i framtiden! Det planeras redan in fler P&J, hoppas vi kommer kunna åka nån mer gång!

Printat från film
koppen_zpsec567c6c.jpg


1_zpsffdb61c2.jpg


Film kommer!
 
Sv: 10:orna del 6

Kl.
Idag har jag och lillesnutt gjort några premiärer!
1 Red ut första gången själva
2 Stötte på en stor grävmaskin
3 Klättrade upp i skogen
4 Hoppade över ett dike (som egentligen inte var ett dike men det låg minsann en massa kottar i som kunde äta små islandshästar ... )

Bebis skötte sig galant trots lite fegheter vid diket och vid grävmaskinen.
Nu har han också kopplat det där med sidförande :love:
 
Sv: 10:orna del 6

Så duktig han var. Kul att han skötte sig så bra. Det är ju alltid nervöst att åka första gången.
Får svindel bara och tänka tanke på att åka till en tävlingsplats med min:crazy:
"Kl"
Min lilla har blivit lite motvillig till att ta bettet vid tränsning och upplevde honom oroligare i huvudet vid ridning. Tandproblem på g ? Har ni haft problem med era vid tandskifte?

Veterinären kollade i munnen i november och då var allt ok, men det kan ju ha hänt mer i munnen nu. Han äter utan problem.
 
Sv: 10:orna del 6

Ja fy vad nervös jag var! :p Han har mest bara varit hemma ju, men det var verkligen perfekt miljöträning! Få ekipage, nästan bara från min klubb och de flesta av dem är unghästvana. Jag hade sagt redan innan att vi får helt enkelt se hur han reagerar på allt. Det var ju musik i högtalarna och folk och ponnyer och bilar och allt som hör tävling till. Han startade allra först så det var fortfarande ganska lugnt, inte så många hästar i farten. Alldeles lagom! Och sen fick han stå i box och titta, det var ju full rulle i stallet hela tiden. :)

Jag är så himla nöjd med honom! :love: Och verkligen jättekul att se honom riden när han fick komma in på bra underlag också. :)

Här kommer filmen! Inga kommentarer om ryttaren tack, det är inte jag. :)

http://m.youtube.com/watch?v=Cvqv5ru_9yU
 
Sv: 10:orna del 6

KL

I söndags hände det, så nu är Angelique travad med ryttare på. Inga problem, inga konstigheter alls. Hon uttryckte sin glädje över att få springa lite med att ruska på huvudet. Så nu är vi på G. Underbara lilla häst! Hon känns betydligt större när man sitter på även om hon är lite liten från marken. Det känns riktigt lovande inför framtiden. Så idag är tanken att det blir en repetition av gårdagen med lite mer travinslag och lite mer svängar åt olika håll.
 
Sv: 10:orna del 6

Får inte filmen att fungera.. Den på din 07a går, men den här på kaptenen blir det bara svart och den startar inte.
 
Sv: 10:orna del 6

Nej jag såg nu att det blivit nåt fel, jag får den inte heller att fungera. :( Jag lägger upp bara själva rundan när han går banan istället då, hade klippt ihop lite olika från uppvärmningen och framhoppningen också. Han var så fin när hon värmde upp, blev ju soppatorsk på slutet när det var dags att skutta. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 779
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 960
Senast: Hyacinth
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 502
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 480
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp