10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

Vad roligt att det går framåt! :)

TBT: Kaptenen var orolig en sväng, man såg hur han hade svårt att tugga maten och han gillade inte att bli klappad på "kinderna", han vilade då har jag för mig så han slapp bettet. :)
 
Sv: 10:orna del 6

Så duktig han är och helt otittig:D

Vetrinären tittade i munnen på sparrisen idag och hittade....ingenting:meh: Lite vass på ena sidan men annars helt ok. Kanske testar han lite eller så gillar han inte bettskivorna jag tog på häromdagen. Får prova utan.
 
Sv: 10:orna del 6

Va duktiga ni är! :bow:

*kl*
Idag har jag och Royal varit ute på "ridtur", tränat att parkera och hoppa upp från stubbar i skogen. Ett måste om vi glömt repstegen hemma i stallet och matte tvingas hoppa av under ridturen framöver :angel: Samt galopperat i skogen bredvid varandra, haha. Måste säga att jag höll tempot rätt bra bredvid långben :D
1800389_10152229629496067_1710673759_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Här kommer nu ett kortare klipp bara från själva rundan. Håller på att byta ut ljudet för det är en låt som spelas i bakgrunden som man inte får ha.

http://youtu.be/deR2YUwPkuk

Hoppas den funkar!


Han är ju jätteduktig!!! Men tycker nog dom där småhindren är rätt löjliga :D

Idag var vi ute i skogen och hoppade små pyttestockar och något dike.. även galopperade först.. duktig liten grå!! Kul att han tar tag ordentligt i galoppen fastän han är först. Sen när mitt sällskap galopperade först ville han förbi :D

Sen var han dödstrött såklart och stod och sov i hagen en stund.. sen när han vaknade till så busade han rejält med min stora Grå :p

tröttmössa

1899974_10152273604441797_1466715649_n.jpg




Jag längtar efter att dom ska öppna hajjernas terrängbana i april! Jag har ju ganska nära dit och dom har ett suveränt upplägg där man kan boka banan i 1.5 timme för 150 spänn!!
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 6

Nu så ser jag med! :)
Jätteduktig! Var detta alltså första gången han hoppade med ryttare? Det ser väldigt okomplicerat ut! Och vad bra han tar miljön, ny ryttare och allt annat runt omkring :)
 
Sv: 10:orna del 6

Härligt när de även kan gå först utan problem! Han är fin din lilla grå, inte riktigt lika ponny-look-alike som min lilla tjockis! ;)
Din stora grå är det den som är 04a? (kan det ha varit er som jag fotade på gärds för några år sedan? Kanske minns fel..)

Vi behöver ut och galoppera, men inser att jag måste få på skor innan det kan bli nått ordentligt galoppjobb ute. De bästa galoppvägarna är grusvägar och även fast de är mjuka i mitten så är Rozalie öm på gruset.
3v kvar till skoning, funderar på att tidigarelägga det.
 
Sv: 10:orna del 6

Vi hade hoppremiär sedan vintervilan idag, det var en liten pollett som hade trillat ner och nu hoppade hon istället för att galoppera över "hindren". Jätteroligt att se att hon tagit det precis rätt! Hoppiloten var mycket nöjd, men matten har fått order om att busrida och släppa lite på kontrollen, för att få fram henne i galoppen! Så nu ska vi ponnybusa på riktigt ;)

Filmade lite, kommer senare :)

IMG_4617_zps9ec6683a.png
 
Sv: 10:orna del 6

Härligt när de även kan gå först utan problem! Han är fin din lilla grå, inte riktigt lika ponny-look-alike som min lilla tjockis! ;)
Din stora grå är det den som är 04a? (kan det ha varit er som jag fotade på gärds för några år sedan? Kanske minns fel..)

Vi behöver ut och galoppera, men inser att jag måste få på skor innan det kan bli nått ordentligt galoppjobb ute. De bästa galoppvägarna är grusvägar och även fast de är mjuka i mitten så är Rozalie öm på gruset.
3v kvar till skoning, funderar på att tidigarelägga det.

Nej min stora Grå (eller vit) är en 06:a. Denna grå är 04:ans lillebror (samma mamma)och ja det var vi du fotade på Gärds för massa år sedan.. 04:a grå är hemma hos uppfödaren för att vila upp sin hjärna! :D
 
Sv: 10:orna del 6

En jäklans massa grå! :D ja men då minns jag inte helt galet, vilken tur!

kl

Film!
Att hennes hagkompis, på typ 180, är inne i ridhuset samtidigt gör ju inte att hon ser mindre ponnyaktig ut ;)

http://youtu.be/CpO5DJUUkk4
 
Sv: 10:orna del 6

Man får ju beundra hoppviljan alltså :) Tur att hon är lugnare uppsutten dock!
Fast hade inte den där jätten befunnit sig i ridhuset hade jag nog inte tänkt på att hon varit så liten.

Hur stor är hon?
 
Sv: 10:orna del 6

+ Maja_Kandi vad duktiga de är!! Alltså fatta, den här tiden förra året var man ju glad bara man kunde trava :D

Fio vilken söt tröttmössa.. Jag har nog missat vad det är för stam på din?

KL, Blir så himla hoppsugen när jag ser era små. Hoppade några språng på Räkan i höstas men nu under vintern och våren har jag knappt ridit på henne (såklart på grund av dräktigheten) Men när jag kom till stallet idag var det en tjej på väg ut på en skrittur så jag skyndade på med träns och reflexer och följde med barbacka :) Räkan var superduktig vid bilmöten och gick till och med först ibland. Var första gången med pannlampa och ute i mörkret när jag satt på.

Hon har fått en ny grimma, och så köpte jag en liten fölgrimma på rea =) Är egentligen lite vidskeplig och hade inte tänkt köpa något till fölet innan det är fött men de hade så fina lädergrimmor i mjuk härligt läder för halva priset så jag kunde inte hålla mig..



 
Sv: 10:orna del 6

Hon mättes till 160 på treårs, men det var nog väldigt snällt. 157 får jag henne till, som Mynta! ;)

Haha, ja jag tror att C (som red) också uppskattade att hon var mer på marken nu än vid löshoppningen. Men det syns att hon gillar detta! Så väldigt positiv hela tiden, öronen spetsade mot hindren och små försök till lite bus emellanåt.
 
Sv: 10:orna del 6

Ja, tänk vad mycket som hinder hända på ett år! Det är det som är så häftigt med unghästar :)

Åh fölgrimman :love:
 
Sv: 10:orna del 6

*KL*

Idag står hoppträning på schemat för lille Nilmar. Han skötte sig exemplariskt förra veckan och min tränare ska snart iväg så passar på att åka idag också.

Dock har transporten gått och gett sig så den är på lagning så just nu raggar jag transport för fullt :D

Fick flytta hem bägge hästarna i lördags pga av att stoet gått och skadat sig och ska ha boxvila i 2v.

Då stoet inte kan vara själv i stallet och Nilmar inte i hagen hade jag inget annat val ån att flytta hem dem.

Shettisens hjärta slog dubbla slag när hon fick syn på de stooora hästarna igen. Den ponnyn älskar stora hästar och speciellt Nilmar.

Nilmar tycker dock det är för jäkligt att han ska vara ute i hagen själv med en av de där små och stoet tycker likadant med att behöva få stå inne med bara en halv häst *s*

Så i lördags efter hemkomsten skulle jag rida herr Nilmar för att han inte skulle springa som en tok det förts han gör i hagen och vad kan man säga.

Har aldrig varit med om en så laddad häst. Började med ett varv på banan han kändes fin om än något pigg så jag tänkte äh vad tusan vi rider fram i skogen. Tror jag fick totalt 10 skrittsteg sedan taktade han hela vägen och frustade som hejsan. Kom tillbaks till ridbanan fick ner honom i skritt och tänkte precis börja trava då gnäggard stoet och Nilmars reaktion var omedelbar- Skjuter rygg och tar ett jättesprång upp i luften. Jag var mins 4m upp.

Satt av och longerade lite först och tur var det för han visade att han både kunde bocka som en tok samt kicka bakut *s*

Satt sen upp och red några varv som avslut.

I söndags var han precis som vanligt om än lite trött i kroppen då han är lite orolig över att stoet står inne.

Vet ni hur man kan fixa in bilder från instagram?
 
Sv: 10:orna del 6

Så fin hon är,och gisses vilken söt fölgrimma! :love:

Vad gör du av fölet sen,säljer du eller behåller du? :)
 
Sv: 10:orna del 6

Så duktig han är och helt otittig:D

Jaa han var så himla duktig! :love: Han brydde sig faktiskt inte ett dyft om bommar och grejer, det enda han kollade snett på på hela dagen var den hemska lilla ponnyn som var utklädd i antingen skrikigt blått eller rosa. :p


Han är ju jätteduktig!!! Men tycker nog dom där småhindren är rätt löjliga :D

Haha ja, men jag kände att det var bättre med hinder i höjden han-kan-kliva-över-från-stillastående som första tur. Han har ju knappt sett hinder förut. :p


Nu så ser jag med! :)
Jätteduktig! Var detta alltså första gången han hoppade med ryttare? Det ser väldigt okomplicerat ut! Och vad bra han tar miljön, ny ryttare och allt annat runt omkring :)

Ja han har löshoppat några gånger på hösten som tvååring, sen klev han över lite bommar med mig i höstas och skuttade ett litet plank. Men jag var livrädd och bromsade mest och han hade sån soppatorsk att han typ dog när jag stannade så jag räknar inte det som direkt hoppning. ;)


+ Maja_Kandi vad duktiga de är!! Alltså fatta, den här tiden förra året var man ju glad bara man kunde trava :D

Haha ja! :D För ett år sen trodde jag att han hade en senskada och har stod i hagen och gjorde ingenting, det har hänt en hel del! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 775
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 960
Senast: Hyacinth
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 502
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 480
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp