Sv: 10rna del 4
Ja alla har olika erfarenheter av allt verkar det som... Men jag vet faktiskt INGEN som talat bra om kliniken här i stan, så jag åker hellre 25 mil extra enkel väg för att kolla på ett ställe som verkar bättre.
Här går det också dammiga raggiga djur nu! Det har tinat fram härlig lera i skogskanten.
Nånting säger mig att det är just konditionen som är svår till treårs.
Kl
Det blev inget av med ute-natt, jag fick kalla fötter och tyckte synd om mina stackars smutsiga svältande flodhästar så de fick komma in.
Svullnaden var rätt liten men fortfarande där, och i morse var det ganska oförändrat.
Ang treårs, pratade med min hemmavet förut, vi har hjälpts åt att löshoppa och skulle hjälpa varandra med just löshoppningen på treårs, och hon har ju sett Kaptenen hela vägen. Jag sa till henne att Jag skrotat tanken på att kunna visa, men hon menade på att om de inte hittar nåt fel på tisdag och säger att vi kan köra på så borde jag ändå hinna få honom klar. Det är ju nästan två månader kvar för oss, testet går den 26 maj. Det enda jag vet är haken är just löshoppningen, resten fixar han. Men det känns lite olustigt att från total vila kasta sig in i hoppningen igen... Nu ska inte Kaptenen bli nån hopphäst, men han måste väl ändå klara att kravla sig över 110, annars är det ju ingen vits att åka. Han har ju bara hunnit hoppa fyra gånger totalt, varav en enda gång på det riktiga systemet. Han har inte fattat vitsen med det och har inte visat minsta hoppglädje, bara förvirring. Sist när han fick hoppa riktigt ramlade nog kronan ner, men det var ju nästan tre månader sen sist ... Ska man visa måste de ju iaf ha fattat poängen tycker jag... Sen om han inte kan hoppa maxhöjd var mindre viktigt för mig.
Ridningen tror jag inte är nåt problem, ska bara checka allt i ett ridhus men tvivlar på att det skulle vara nåt konstigt. Visning för hand är nog inte heller några bekymmer, bara för mig med min usla kondition.
Nåja, vi får se efter tisdag helt enkelt...