10:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 4

Här smälter det som sjutton,så underbart! :bump::banana: Tänk att man överlevde en vinter till! :D

Tog med kameran till stallet i dag!

388532_10200141686479120_1609314334_n.jpg

521400_10200141686239114_1664484539_n.jpg

Naaw vad snällt sagt!
Och nja, jag vill gärna behålla henne ;)
Men hon hade definitivt haft det kanoners där borta iaf! Hehe

Kan inget annat än hålla med de andra, hon är ju helt underbart söt, hon kunde gärna få komma hem till mig och bo med de andra araberna :D

Här smälter det som sjutton,så underbart! :bump::banana: Tänk att man överlevde en vinter till! :D

Åh lika fin som vanligt :love:

KL.

Idag blev det en liten tur igen, bara skritt förutom dom små travsteg som blev ibland för att komma ikapp.

Blev barbacka faktiskt, och det blev tillsammans med sällskap utav min syster på min 5åring samt min kompis på hennes 6åring.
Vi alla tog barbacka och det var så UNDERBART :love:

Min kompis red först, sen jag i mitten och syrran sist, och Miraz tyckte detta med sällskap var riktigt kul så nog fasen blev det lite skutt emellanåt och hon fick in en fin bakutspark också :angel:

Men vi sa det, nu under april ska jag och min kompis försöka rida ihop 1-2ggr/v för att vänja henne med sällskap av annan häst och sen får hon vila från maj månad (med ridningen).
Blir nog lite promenader tror jag för att inte tråka ut henne helt innan hon åker i början av Juni.

Men vi hade skitkul och jag bjuder på en bild som syster tog på oss när vi red =D

130328_zpsfd17edb1.jpg

Jag blev tvungen att leta rätt på den där filmen du tog när du red över bron, jag kom på att jag missat den, JÄKLAR vilken läskig! :eek: Vilken DUKTIG tjej du har som törs gå över den! :bow: Låter helmysigt med barbackaturer också! :laugh:

Fibusen: Jättefin som vanligt! Vad flitig du är med knoppandet! :)

oanki: Vad fin hon är! :laugh: Ser verkligen jättefint ut!

Alla: Tack för fina kommentarer om lilla Kaptenen. :)

kl

Så här såg min herre ut när vi var på promenad för ett par veckor sedan. :)

Promenad_med_massa_bus_och_skutt.jpg

Han är klippt för han fick både det ena och det andra "pälsproblemet". Tur han är snäll mitt lilla hjärta! :love:

Fast alltså... Korven!!! :love: :love: :love: han ser så klok och förståndig ut, men ändå med lite bus. :)

Och så kl
Angående konstiga platser/situationer: vi hanterar vår med inställningen "ja alltså alla hästar har clown-näsa då och då, inget konstigt alls" dvs. Så länge vi själva inte reagerar alls så är det liten risk att hästarna gör det...de tycker ju oftast att något är konstigt för att du/den som hanterar gör det.

Ja,inte är det mycket som rubbar han inte... På både gott och ont! :p För som en kompis sa,att dessa lugna hästar har ju oftast ett väldigt starkt psyke,så hamnar vi i en rejäl konflikt så kan det nog gå ganska tufft till,han är inte den som skulle backa och ge sig i första taget kan jag tänka mig.. Nu har det tack och lov inte varit några större grejer (förutom att han vevade med bakbenet åt mig igår kväll när han inte fick gå in i boxen direkt! :eek::mad: ) så vi får hoppas att det inte blir det heller.

Men då är han som sagt väldigt cool med allt,och det är ju superskönt det med! ;) Har svårt att tänka mig något som verkligen skulle skrämma honom...

+ ni andra

Vi hade en riktigt mysig tur i skogen med solen och blå himmel =D
Alla skötte sig super, var väl Miraz som gjorde några skutt ibland där vi red i mitten.

Som sagt detta är andra gången vi rider med sällskap så det är ju nytt och spännande och tydligen SUPER KUL!
Men det är kul när hon sköter sig och är så snäll även om hon kan bli grinig när jag tycker att hon ska gå och inte springa :grin:

Maja, ja bron är ett spännande projekt men hittills aldrig varit ett hinder. Inte ens första gången vi gick över där.
Däremot tycker hon rälsen är lite halvläskig för man går över en sådan en bit innan bron (man rider runt en del och rälsen går i mitten av delen så man lär rida över på två ställen) och på ena är det bara vanlig gå över på och andra är det bron.

Men hon vänjer sig mer och mer och allt blir såklart lite annorlunda när jag plötsligt inte går där bredvid henne utan sitter på ryggen, men hon går fram när jag ber henne efter en liten stund.

Molin: Bra att hon får gå på bron på en gång så hon inte lär sig att det inte är farligt =) Jag bor på en ö och bron till "fastlandet" är 40 meter hög och 1km lång så jag tror jag skippar att rida över den ;)

Ååh hej :p
Ja det är lite småläskigt med vissa broar så kan förstå att du vill gå på den bron iaf!

Ja jag tycker det är bra och ganska viktigt att dom får prova på alla möjliga hinder från när man både går på marken och sitter på ryggen. Det blir ganska så mycket enklare att komma överallt bara dom får lära sig liksom.

Vi har en riktigt smal och läskig galler bro vid en fors också, jag vet att folk gått över med hästar där men jag fattar absolut inte HUR för jag avskyr det ranglet till bro och som dessutom har galler både på botten och sidorna (om jag minns rätt).

Men har man en orädd och säker häst i sig så tar man sig nog över den, men dom får nog precis plats för den är inte bred direkt, kanske så man kan möta varandra när man går (person och person).

Den hade varit kul och komma över för bara ca 10-20min skrittur därifrån finns ridhuset som vi får använda. Men men!

Usch, jag bor också på en ö, och däri ligger min broskräck. Jag drömmer mardrömmar om det på nätterna, jag är verkligen livrädd för allt som har med det där brohålet att göra. Förmodligen för att de skrämde mig för det som barn, för att vi inte skulle gå och trilla i.

Idag blev det inte mycket gjort efter att jag slutat jobbet ( jobbar 24h pass ) Så det blev bara mys med mina unghästar ;) Så som vi myser varje dag! Här är 2 bilder på "dagens mys" :D
156832_632704106746710_812314803_n.jpg

2780_632703836746737_1318845466_n.jpg

Vad mysigt! :love:

Kikade korven i munnen,och visst har han MINST en vargtand (i höger överkäke,vänster sida fick jag inte kika lika bra på,men det lilla jag hann se så fanns ingen där),så nu ska jag försöka få en tid snabbt så han kan åka på utbildningen som planerat den 26 April.

Inte kul med vargtänder, får se vid nästa besök vad vet tror om vargtänder på min flickatösa.
Har iaf inte märkt av några problem iaf :)

Delvis kl.

Nu skriver jag i tråden då den låg längst ner på sidan, har egentligen inget och ta upp men idag blev det ryktas väder och hjälp vad mörk hon är nu över hela kroppen.
Och hon kliar sig mot allt, kliar så mycket när hon fäller och hon har som sagt haft björnpäls men tycker att hon har lite fjunaktig päls nu så nog tusan försvinner det mer och mer.

Dammig är hon också, fy tusan :o
Men jag känner inte för att duscha dom med iskallt vatten så det får väntas till, ja någon gång.

Imorgon blir det en liten ridtur, får se hur det går.
Blir med sällskap av min syster dessutom. Som jag skrev tidigare så ska jag satsa på sällskapsridning nu sista tiden innan jag ställer av henne helt från ridningen.

Sen blir det bara promenader lite smått, sedan ska skorna plockas av om ca 1mån och sen är det nästan bete och ett helt sommarlov i 3 månader för flickatösen. Blir säkert september ut också beroende på vart man hamnar då.

Så osäkert med stall/lösdrift nu så jag vet inte alls :(
Som det är nu verkar jag inte bli flyttad någonstans.... *suck*

Vargtänderna kan ställa till mycket! Jag tar bort dom vid 1,5-2 års åldern innan man har börjat med inridning så att man vet att dom är okej =) Nixi fick sina utdragna för ett år sen och hon hade stora.

Kl: Vilka i den här tråden kommer betäcka i år? Och med vilken?
Jag kommer betäcka Nixi =)
Har sån tur att ha fått en nyöppnad seminstation 6 min bilfärd hemifrån ;) Dock är det fortfarande oklart med vem man ska betäcka med! Har 3 favoriter. Canterbury, Bravour och Balou de rouet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 421
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 406
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar