10:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 4

Åhh vad mysigt att rida barbacka! :love: Det har jag funderat på,hur jag ska kunna testa det,för jag har ju noll balans! :eek:

Blir väll tjejen i stallet som får vara testpilot,hon tycker sånt där är skitkul! :p

I skogen finns det bara torra jäkla morötter...

521502_10151438117078113_1553567042_n_zpsbc5fc48d.jpg

bara så ni vet ;)

Haha! Ja, den såg torr och tråkig ut! Men nöden har ingen lag!

Vi har ridit ut idag. Uri tycker det är SÅ roligt! Idag blev det en galopp också, andra uppsuttet.

Suddig bild från turen
7658_10151317590717343_205593635_n.jpg

haha vilken min!!

Härligt med uterritt Glimfeather! Vart har ni gjort av snön?? Vill också ha barmark!

Vet inte om jag hade vågat mig på en barbacka tur, Räkans manke och rygg är så himla beniga fortfarande!!

Räkan var superduktig igår! Lastade själv genom att lägga linan runt bommen framme i trailern och sen mana på henne utifrån, fungerade på 3e försöket när vi skulle åka och på första på hemvägen. Fick hemläxa att öva övergångar och hjälp att hitta rätt takt och tempo i traven för att hon ska gå i balans =)

Ser ut som om du får lära din häst skillnanden på brunt och orange ;). Härlig bild
Glimfeather härligt att rida ut. Hur går det med bilar? Min donna är rejält bakskygg och jag vet inte riktigt hur jag ska vänja henne vid bilar bakifrån.

Molin mysigt med barbacka. Jag längtar till att våga det med A. Hon har ärvt mammas runda goa rygg så i framtiden så :laugh:

Maja_Kandi vad fin han är. Halsen såg mycket bättre ut på de bilderna än den förra hur de står på bilderna gör verklgien milsvidd skillnad. Jag måste försöka få till en bild på min där hon visar sitt rätt jag och inte ser ut som en trött gammal ponny. Det blir ju inte sämre av att han är fux. Jag bara älskar den färgen han har :love:.

Fick ut min karl med kameran så både jag och Nixi fastnade på bild när jag red en liten stund ;) Upptäckte dock efter när jag tittat på bilderna att jag glömde knäppa hjälmen. Tur att man har en trygg unghäst ;)
Så här kommer en liten bildbomb.
mg_5357_5152f60a9606ee7971fee0c0.jpg

mg_5362_5152f63addf2b3207e8253de.jpg

mg_5307_5152f6bbddf2b3208ea15137.jpg

mg_5320_5152f721e087c32176050ae7.jpg

mg_5340_5152f754e087c32139bf6023.jpg

:eek: Hon (?) ser inte ut att vara tre år och nyss inriden på den bilden. Jättefint ser det ut, så stabil. :love:

Molin: Miraz är så söt (inte alls partisk som tidigare bara haft araber och welsh ponnyer :angel:). Jag längtar också efter första barbackaturen, något positivt med att hästen är så fet är väl att hon ser rund och skön ut över ryggen. Min andra är så benig och har en otäck vass ryggrad, samt hög manke, inget skönt alls. Vilket i och för sig är lite konstigt eftersom hon också väger betydligt mer idag än vad hon gjorde som vältränad. :angel:

Men jag kanske skulle börja med att rida in henne... Just nu känner jag att vi är år bakom alla andra.

Nixi är ett sto ;) Ja för att vara 8:de gången jag sitter på henne så är hon väldigt stadig. Hon är väldigt maffig och rund hela hon. Men samtidigt är hon väldigt lätt i steget!
Så hennes 155cm känns inte så smått. Hon är dock lite överbyggd nu så hon kanske hinner växa lite till =)

gud så söt! Ser något fundersam ut över "moroten"! :D

Jag har visst lyst med min frånvaro från 10:ornas trådar. Min lille kille har mått dåligt så han har endast haft i uppgift att bli bra och lägga på sig i vikt!
NU äntligen är han där han ska vara! Men nu är han nykastrerad istället :p
Han kan longeras lite och tur är det väl att han iaf vet vad det handlar om eftersom veterinär har gett order om longering 2-3ggr/dag :p

Kul att det verkar gå bra för er andra! :)

Hur ser planerna ut? Ska de visas upp under våren? :) (kanske missat att ni skrivit det tidigare i tråden?)

Gud så fin, och håller med tidigare talare otroligt fin och stabil.
Riktigt fint riden!

Delvis kl.

Tack alla, ja Miraz har en riktigt go rygg även hon :love:
Helt underbart var det faktiskt och vi får se om det ev blir en kort tur imorgon tillsammans med två andra!

Jag tyckte det var lika bra att fråga, det kan bli hur pinsamt som helst när man kallar någons häst/hund/vad som helst för "han" och så visar det sig att det är en hon, har hänt mig flera gånger. ;) :angel:

Gaaahhhh! Så fin :love:

Shaggy: Min häst bryr sig inte om bilar, traktorer eller lastbilar ... eller något annat på vägen. Det enda han har reagerat på är om hundarna kommit för nära bakbenen, då har han kickat lite. Värre är det med hästen man ser öronen på, har med Uri som handhäst ibland när jag rider henne och hon kan fjanta, Uri bryr sig inte ett smack om något :)

Kl
Tackar för fina kommentarer! =)
Imorgon ska jag ringa till min hopptränare och höra om hon kan hjälpa mig med löshoppningen i sitt ridhus. Vill gärna komma igång nu och jag tror inte att ridningen blir någon problem på ett ev 3 års test =) Måste träna på att visa för hand med det tror jag inte är något problem.

Jag tyckte det var lika bra att fråga, det kan bli hur pinsamt som helst när man kallar någons häst/hund/vad som helst för "han" och så visar det sig att det är en hon, har hänt mig flera gånger. ;) :angel:

Du kan ju säga "hen"! ;):p:D Fast då säger man ju höna istället för häst,det kanske är ännu värre?! :rofl:

Bor ju "granne" med Glimfeather o kan meddela att snö har vi knappt sett röken av alls den här vintern. Men vi har stenhårt i backen vilket jag hoppas medför färre fästingar o sniglar till sommarn :grin:

Det är alltså inte alls så trevligt att rida på som det ser ut mer än på de ställen som ligger vindskyddade och i sol, rider man kvällstid som jag gör utom på helgerna är det stenhårt o skitkallt...

Hagarna är så torra att de frystorkat i översta skiktet och det dammar nått så brutalt att man får spader på det.

Men jag får snart underlaget till min ridbana o så ska pållen skos, sen ska jag börja rida honom mer frekvent. Jag har ändå hunnit med en galopp på en bit mjuk väg i helgen. Gunghäst var han min sork och störtskön att sitta på i traven, rejält påskjut men ändå mjuk :love:

Tänkte hoppa in i denna tråden om jag får :)
Har ett sto född 2010 efter Cardento. Köpte henne för 1 år sedan. Har väl inte gjort så jättemycket med henne egentligen. Hon är en del jobbad i lina, linhoppad och tömkörd ett par gånger. I går satt jag på henne för första gången och skrittade några varv. Gick såååå bra. Världens snällaste tjej :love:

Kunde inte sagt det bättre själv! Stenhårt i backen och dammigt som tusan! Men nu har ju värmen kommit så snart blir det nog tjällossning :)

Du har pm förresten :)

I och för sig. :p Jag tyckte ju att "Nixi" lät som en tjej, men jag har en bekant med en hanhund som heter Nikki, så det kunde ju lika väl vara en kille. :p

Jag har börjat att promenera med min lille igen efter 5½ veckas vila. 20min gick vi och han var pigg som bara den. Köpte även boots till honom (han har så bra hovar så vill inte sko honom än på ett tag) som han fick på sig direkt. Han sparkade sig nästan i magen för att han lyfte bakbenen så hög. Någon kommer har träningsvärk idag, tror jag.
Sen att han slängde med frambenen titt som tätt och försökte dra iväg några gånger för att han tyckte det var så kul det är en annan femma. Jag hoppas han sköter sig bättre i morgon.
/Nessaja

Kan inget annat än hålla med de andra, hon är ju helt underbart söt, hon kunde gärna få komma hem till mig och bo med de andra araberna :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 421
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 406
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar