10:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 4

Så otroligt vacker! :love:

Och ni andra också,vilka vackra hästar alla har! :love:

Här kommer några inte allt för smickrande bilder på Korven,men han är ju söt iallafall! :p:D

Står och slummrar medans jag bär fram lite bommar:

527794_10200115905474611_838803302_n.jpg

599551_10200115904754593_1850820240_n.jpg

5273_10200115904634590_1498967938_n.jpg

Fina bilder på fina hästar.
Igår red jag lite mer seriöst på Alliaira för första gången. Det var 3je gången jag satt på henne så jag hade vän med snöre som medhjälpare.
Hon gick fram för skänkeln, gjorde halt, svängde höger och vänster. Det som var konstigast var skänkeln övrigt blev samma tecken som från marken iom att jag red henne på sidepull. Det är mycket på gång i munnen på henne i nuläget.
En bild på damen från igår. Tyvärr är hon inte så hjälpsam när det gäller foton så man får trycka fort och hoppas på det bästa. Tyvärr står hon lite konstigt och halsen syns ju inte alls.
013.jpg

Åh, herregud så vacker! :love: Jag håller med Maja, jag är också med i hennes fanclub.

Molin: Usch, vad tråkigt med Sakura! Hoppas, hoppas, hoppas att det "bara" är en hovböld. Vad gör man om det är en fraktur? Jag vet att hovslagaren var rädd för det när min B-ponny hade sin hovböld (hur mycket han än klämde och kände hittade han ingen böld, men alla symptomen tydde på det), men det är tolv år sen, så jag antar att tekniken och behandlingsmetoderna har gått framåt sen dess. J (B-ponnyn) hade förmodligen aldrig en hovböld kom han fram till sen, utan en inflamation, som gick över av sig självt så småningom, men han var halt i drygt en månad har jag för mig. Det var en dryg månad för en obstinat welsh mountain på boxvila och en ännu drygare månad för en tolv år gammal hästägare som grät floder.

För övrigt läser jag allt ni skriver och tycker det är roligt att det verkar gå bra med de flestas fina unghästar. Själv gör jag inte så mycket med min för tillfället, eftersom vintern bestämde sig för att komma på återbesök och snön och isen återigen är på visit. Om bara den förbaskade snön smälter bort ur paddocken åtminstone... :mad:

Sicken fin pålla! :laugh:

Fibusen: Han är så fin Orvar! :)

LadyPearl: Välkommen! :laugh: Det syns att han har lite att växa i, men fin är han! :)

KL
Jag blir tokig på denna fö%#/)#%de svullnad. :mad: Nu tycker jag att den är värre igen... Han är inte halt nu heller, men lik förbannat är det ju fortfarande svullet! Begriper inte vad tusan det är... Nu är det ju bara en vecka kvar på hans "månad", blir väl till å ringa kliniken igen då för att faktiskt göra det där ultraljudet... Suck...

Ja det här är hopplöst. Jag ligger långt efter planerad plan och det beror inte på hästen utan vädret :(. Igår var första gången jag vågade mig ut i padocken då den tidigare varit för hal men nu verkar den nya snön som kom i veckan ha frusit fast i isen så den var "ridbar" i skritt.

Maja_Kandi jag hoppas att svullnadnen ger med sig snart.

Här är det också riktigt isigt ute! Så himla tråkigt... Sol har vi nästan varje dag,men alldeles för kallt för att det ska hända något...:( I dag var det dock några plusgrader,även i skuggan,så nu hoppas vi att det blir bättre snart. Hade ridabstinens så vi skrittade lite på ridbanan,och det gick över förväntan! :) Först var jag superklantig i uppsittningen pga ostabil pall så jag var så osmidig man kunde vara och damp ner i sadeln,tänkte att nu bär det väll iväg,men nej,han stog helt still och lugn! :bump:

Sen lunkade han på ganska bra faktist,stannade en gång vid grinden,men gick fram direkt av skänkeln! :banana::bump: Var beredd på en parkering där vi skulle få stå och bråka,men ingenting,han gick fram när jag bad honom! :banana:

482348_10200118787346656_1207169036_n.jpg

576580_10200118787026648_688860118_n.jpg

184808_10200118787106650_1359093974_n.jpg

426401_10200118791746766_374898083_n.jpg

Åh härligt med sol, :) det har vi haft här med idag, ett par små moln bara.

Red Fendi idag igen och oj en sådan skillnad på häst efter de små rapp hon fick igår. Äntligen kan jag rama in henne lite och få henne mellan skänkel och hand. Hon känns så mjuk och rörlig, och lite laddad var hon också :p

Så duktig han är plutten :) Och superfin som vanligt!
Tänk om en annan kunde skaffa sig en annan färg en brun :angel:

Delvis kl.

Idag tog jag fram sadeln och sadla Miraz för en ridtur i det oroligt fina och varma vädret :banana:
Hon blev glad, som vanligt och börjar skrapa med frambenet som tydning av "vad slö du är"...

Sen är det full fart ur stallet när allt sitter på plats, och vi startade med att promenera en bit för att slippa den värsta isiga underlaget i och med inga skor bak fortfarande.

Sedan hoppade jag upp och vi körde på framåt, tog en helt ny väg när det gäller ridningen iaf. Red runt kyrkan nämligen och efter denna väg är det även liten bilväg men tänkte att nu får det vara nog med mina fjantigheter över bilvägar.

Vi mötte ingen bil på den vägen, och det kändes nästan skönt :o
Hon var pigg och framåt och vi både travade och gjorde två galoppfattningar. Men för det mesta blev det skritt.

Otroligt duktig tjej!
Eftersom det var första ridturen den vägen så var det såklart den där bron också, men hon stannade bara en gång när hon satte frambenet på den och det lät sedan gick hon fram när jag bad henne. (stannade strax innan också för att spana in gubben och hunden vi hade framför oss emellanåt).

Sen gick hon över så fint så =D

Jag filmade två snuttar som jag tänkte bjuda på, passade på att filma bron och när vi red över där så att ni får se den nu.... Duktig är hon iaf!

Efter bron mötte vi en familj utan problem och sen även en mamma och en liten tjej på skidor som lät en del men Miraz höll sig lugn även om hon höll koll på dom.
Sen efter att vi gått över vägen som hoppa hon till lite för en bil som kom i 180 :grin: Men det var inte mycket, mer som ett ryck liksom.

Jag är riktigt nöjd med snuttan och gick sista biten hem också!

http://s577.photobucket.com/user/mysakuragirl/media/Flickorna/IMG_2046_zps1c3d3f5c.mp4.html

http://s577.photobucket.com/user/mysakuragirl/media/Flickorna/IMG_2045_zps925e9322.mp4.html

Gud vad duktig tjej du har!

Den där bron hade Fendi aldrig gått över. Det är det jag alltid har sagt, araber är coola :)

Gud vad duktig tjej du har!

Den där bron hade Fendi aldrig gått över. Det är det jag alltid har sagt, araber är coola :)

Den där bron hade nog inte ens jag gått över! :eek: Vad duktig hon är!!!! :bump:

Tack båda två :bump:
Ja jag är så sjukt stolt över denna tjej, hon gör mig hel på många sätt även om hon kan vara en aningen jobbig när hon ska krypa upp i famnen hela tiden.

Men hon vill bara ha uppmärksamhet hon också :)
Och denna vecka får jag verkligen mycket tid till henne vilket känns bra.

Kommer bli lite promenader nu och sen ridtur igen, min syster kommer senare i veckan så jag tänkte försöka få sällskap av annan häst då också.
Men hon är helt underbar och rids mer än gärna ut själv med bara mig på ryggen :love:

Håller med de andra, stencool tjej du har! Jag har sjuk broskräck, jag hade aldrig gått över där utan häst ens. :p

Shaggy: Ja, det är så surt när det en sån grej som vädret som sätter käppar i hjulet. Här var nästan helt avsmält, gå ut/rida ut gick utan problem, det låg lite kvar på skuggsidan i paddocken bara. Men i veckan kom det ny snö, och inte lite heller. Så nu går det inte att göra någonting istället.

Hm, är det så högt? :angel:
Jo, det känns faktiskt när man sitter på ryggen speciellt när jag sitter på min 160cm höga häst....

Tack :)
Jag är så nöjd med min snutta :love:

Måste bara få fråga, ser ni hela filmerna?

Jag försöker nämligen se dom men jag ser bara något litet sen tar det slut :S

vad duktig hon är!!

Fibusen - Vad stor Orvar har blivit! Ser ju ut som en häst!

Aida - Din häst är så himla fiiin!!

Shaggy - vilken söööt ! och fin, hon står ju lite konstigt men det syns ändå att hon är en fin häst =)

och Sassiball kul att komma till lite ridning och balans! Är så himla häftigt första gångerna man gör det!!

Red ut på Räkan idag, superduktig var hon fast hon försökte bita sällskapshästen i rumpan :o Så då fick vi trava först när vi travade för den andra var så långsam, då vinglade hon första 10 metrarna för det blev ju läskigt men gick sen fram som ett litet tåg =) Så himla nöjd!

Tycker fortfarande han ser tanig och hur klen som helst ut... :p Han har dock lagt på sig (ÄNTLIGEN) om magen iallafall,fick inte upp sadelgjorden till det hålet vi brukar ha,sen känner man inte revbenen så tydligt längre. Visst känns dom fortfarande om man känner över magen,men nu lär man lägga lite tryck för att känna,förut behövde man bara lägga handen på. Så det går frammåt iallafall. Hoppas på en fin sommar så det blir ett bra bete också.

Rumpa har han dock ingen,jag hoppas att den kommer sen. Har dock läst att just akhal teke´n har kort rumpa,kantigt och stupande kors,och det är ju en del AT i honom,så frågan är om han någonsin kommer få en riktig rumpa... Nog blir han nog grövre,men den kommer nog alltid vara lite kort och kantig.

Känner mig dock fortfarande alldeles för stor för honom tråkigt nog... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 421
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 406
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar